חידה בתלמוד וחז"ל - אדם זרק חפץ ושבר אותו ופטור לא ע''י מישהו אחר | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - אדם זרק חפץ ושבר אותו ופטור לא ע''י מישהו אחר | אוצר החידות
פִּתָרוֹן
גמרא מפורשת בב"ק כו ע"ב שאם זרק חפץ והיו תחתיו כרים, וקדם הוא וסילק את הכרים קודם שהגיע החפץ- פטור.
הזריקה הראשונית- פסוקי מיפסק גירי, ואין שם מזיק על מעשיו.
סילוק הכרים - גרמא בעלמא של השבירה.
גמרא מפורשת בב"ק כו ע"ב שאם זרק חפץ והיו תחתיו כרים, וקדם הוא וסילק את הכרים קודם שהגיע החפץ- פטור.
הזריקה הראשונית- פסוקי מיפסק גירי, ואין שם מזיק על מעשיו.
סילוק הכרים - גרמא בעלמא של השבירה.
 
פִּתָרוֹן
גמרא מפורשת בב"ק כו ע"ב שאם זרק חפץ והיו תחתיו כרים, וקדם הוא וסילק את הכרים קודם שהגיע החפץ- פטור.
הזריקה הראשונית- פסוקי מיפסק גירי, ואין שם מזיק על מעשיו.
סילוק הכרים - גרמא בעלמא של השבירה.
הרב @קרנש צדק הוא עצמו זרק והוא עצמו סילק ולא ע''י מישהו אחר
 
גמרא מפורשת בב"ק כו ע"ב שאם זרק חפץ והיו תחתיו כרים, וקדם הוא וסילק את הכרים קודם שהגיע החפץ- פטור.
הזריקה הראשונית- פסוקי מיפסק גירי, ואין שם מזיק על מעשיו.
סילוק הכרים - גרמא בעלמא של השבירה.
ויעוי' חזו''א שגם אם הוא תכנן מראש למשוך הכרים כגו' על ידי חבל חייב דמחשבת עבירה כל שניה ושניה נידונת בפנ''ע ושמעתי שבשיטמ''ק מבואר להיפך ולע''כ
 

הודעות מומלצות

הלל עם כלי זמר האם ראוי או לא?
וכן בשאר התפילה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון