חידת היכי תימצי - איך יתכן שאדם אינו כהן אך בנו יהיה כהן?| דף 2 | פורום אוצר התורה חידת היכי תימצי - איך יתכן שאדם אינו כהן אך בנו יהיה כהן?| דף 2 | פורום אוצר התורה

חידת היכי תימצי איך יתכן שאדם אינו כהן אך בנו יהיה כהן?

פִּתָרוֹן
למעשה ב' תירוצים בדבר.
א'. אם אמר על עצמו שאינו כהן אחרי שכבר היו לו ילדים, דאז לכו"ע נאמן על עצמו אך לא על בניו.
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
חג שמח
אם זה לא התשובה, אז תן כיוון - האמא כהנת?
לא, ומפום חביבות שיש לי להודעות שלך אני ארמז לך שזה קשור לנאמנות. [אולי הרמז עב מידי].
 
לא, ומפום חביבות שיש לי להודעות שלך אני ארמז לך שזה קשור לנאמנות. [אולי הרמז עב מידי].
כלומר, זה לא באמת שכך יהיה המציאות אלא שרק בי"ד ככה ינקטו?
 
החידה להיפך, שים לב
התכוונתי שאמר כהן אני אינו נאמן, אך עכ"פ לגבי בנו יהא נאמן דב"ג הוא (דלכאו' לומר כהן הוא אינו נאמן, אך א"כ לכאו' באמת לא יהא נאמן שהוא כהן רק פסול חלל)
 
הוא אינו כהן כי לא נאמן על עצמו, אך על בנו נאמן מדין יכיר.
בפשטות אם זה תרתי דסתרי אינו נאמן, עי' רמב"ם ורמ"ה.

ויתכן שדן בזה ר' אהרן קוטלר ביבמות.
 
התכוונתי שאמר כהן אני אינו נאמן, אך עכ"פ לגבי בנו יהא נאמן דב"ג הוא (דלכאו' לומר כהן הוא אינו נאמן, אך א"כ לכאו' באמת לא יהא נאמן שהוא כהן רק פסול חלל)
יפה
אבל יש היכ"ת גם לרבנן
הוא אינו כהן כי לא נאמן על עצמו, אך על בנו נאמן מדין יכיר.
זה רק לפי ר' יהודה
 
חזור
חלק עליון