- הודעות
- 21
- תודות
- 41
- נקודות
- 53
כופין את האדם לקיים מצות עשה, אשמח להבין מה תועלת בכפיה זו וכי יוצא האדם יד"ח בעל כרחו?
וכן מה השינוי בין קרבנות (פרשת השבוע - ויקרא פסוק ברש"י) וגיטין שבהן מוזכר כופין אותו עד שיאמר רוצה אני משא"כ לגבי שאר מצוות שכתוב שכופין אותו עד שיצא נשמתו.
מקורות:
"האומר סוכה איני עושה לולב איני נוטל, מכין אותו עד שתצא נפשו" (כתובות פ"ו, חולין קל"ב)
"אם עולה קרבנו מן הבקר זכר תמים יקריבנו אל פתח אהל מועד יקריב אותו לרצונו לפני ה'" (א' ג').
וברש"י "יקריב אותו, מלמד שכופין אותו, יכול בעל כרחו, ת"ל לרצונו, הא כיצד, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני".
וכן מה השינוי בין קרבנות (פרשת השבוע - ויקרא פסוק ברש"י) וגיטין שבהן מוזכר כופין אותו עד שיאמר רוצה אני משא"כ לגבי שאר מצוות שכתוב שכופין אותו עד שיצא נשמתו.
מקורות:
"האומר סוכה איני עושה לולב איני נוטל, מכין אותו עד שתצא נפשו" (כתובות פ"ו, חולין קל"ב)
"אם עולה קרבנו מן הבקר זכר תמים יקריבנו אל פתח אהל מועד יקריב אותו לרצונו לפני ה'" (א' ג').
וברש"י "יקריב אותו, מלמד שכופין אותו, יכול בעל כרחו, ת"ל לרצונו, הא כיצד, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני".