קידושין - בגדר איסור קידושין בלי לראותה | ים התלמוד קידושין - בגדר איסור קידושין בלי לראותה | ים התלמוד

אוקימתא

משתמש חדש
gem
פרסם מאמר
הודעות
9
תודות
25
נקודות
45
"א"ד בהא איסורא נמי אית בה...אסור לו לאדם לקדש את האשה קודם שיראנה שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו ורחמנא אמר 'ואהבת לרעך כמוך", איזה איסור הוא זה?, ביטול עשה? ספק ביטול עשה? ענין בעלמא?
 
ל' הרמב״ם פ''ג מהל' אישות הל' י''ט
''אין ראוי''
ובשיעורי רה''י תלו בזה מחלוקות הראשונים כדלהלן;
א. אם יש לאיסור זה על האישה ג''כ
ב. אם איסור זה הוא איסור ממש
ג. אם לשון 'איסור' שבש''ס בכלל הכוונה לאיסור ממש או שלא ברירא
ד. מח' אחרונים אם בסוף לא שונא אותה, אם האיסור היה כבר קודם שידע, בשעת הנישואין
ה. אם האיסור הוא מצד שיגרשנה או שתשב בחיקו וישנאה
ו. מדוע לא שייך בזה 'אין שליח לדבר עבירה (בגלל שבקידושין לא היה איסור ורק לאחמ''כ או בגלל שבמקום קושי כלל לא תיקנו מלכתחילה תקנה זו)
 
זה כמו הענין שאסור להשתתף עם גוי שמא יתחייב לו שבועה ויזכיר שם אלוהים אחרים, יש מקומות שחוששים לשלב הבא של הדבר ולכן הדבר עצמו נאסר
ואגב כמו יש מקומות שגם גרמא אסורה כמו למשל לגרום פסול בבכור כמו לשים לו דבלה על האוזן שינשכנה כלב
 

הודעות מומלצות

ולא מספיק לברך לפני או אחרי?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון