בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 3 בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 3
וגדול מזה ידוע מה שאמר הגריג"א לאב שבנו יצא לתרבות רעה שיממן לו מסעדות וכוליה.
כמי שדיבר בעניין זה גם עם מרן הגרי"ג וגם עם גדולי תלמידיו ובראשם ר' משה בלוי ור' ישראל יצחק הוניגסברג,
יודעני שאין זה דבר מוחלט כלל וכלל,
הן מבחינת הוראות מרן זללה"ה שפעמים לא היה מוכן להקל בזה והיה שולח לאנשי מקצוע שישמעו את כל הסיפור כולו, והן מבחינת אנשי המקצוע עצמם שמודים שאין בזה כללים ויש שחוזרים מהרעפת טוב ויש שרק מתרחקים מזה, ויש שחוזרים מהרחקה קיצונית ויש שרק מתרחקים מזה.

לא קראתי את כל ההודעות,
אבל זה בדיוק אחד הדברים שעליהם מרן הגרי"ג חינך "כל אחד לפי טבעו".
 
כמי שדיבר בעניין זה גם עם מרן הגרי"ג וגם עם גדולי תלמידיו ובראשם ר' משה בלוי ור' ישראל יצחק הוניגסברג,
יודעני שאין זה דבר מוחלט כלל וכלל,
הן מבחינת הוראות מרן זללה"ה שפעמים לא היה מוכן להקל בזה והיה שולח לאנשי מקצוע שישמעו את כל הסיפור כולו, והן מבחינת אנשי המקצוע עצמם שמודים שאין בזה כללים ויש שחוזרים מהרעפת טוב ויש שרק מתרחקים מזה, ויש שחוזרים מהרחקה קיצונית ויש שרק מתרחקים מזה.

לא קראתי את כל ההודעות,
אבל זה בדיוק אחד הדברים שעליהם מרן הגרי"ג חינך "כל אחד לפי טבעו".
כתבתי על פי סרטון שהתפרסם לציבור לפני שנים.

"רק כבוד וידידות, אומר הרב אדלשטיין בסרטון נוקב. לקבל את הילד כמו שהוא, לא להעיר לו על מעשיו ואפילו לרכוש בעבורו בגדים – גם אם אינם צנועים או מקובלים. זו הדרך היחידה".

לצפייה בסרטון המלא.

ישפטו השופטים.
 
כמי שדיבר בעניין זה גם עם מרן הגרי"ג וגם עם גדולי תלמידיו ובראשם ר' משה בלוי ור' ישראל יצחק הוניגסברג,
יודעני שאין זה דבר מוחלט כלל וכלל,
הן מבחינת הוראות מרן זללה"ה שפעמים לא היה מוכן להקל בזה והיה שולח לאנשי מקצוע שישמעו את כל הסיפור כולו, והן מבחינת אנשי המקצוע עצמם שמודים שאין בזה כללים ויש שחוזרים מהרעפת טוב ויש שרק מתרחקים מזה, ויש שחוזרים מהרחקה קיצונית ויש שרק מתרחקים מזה.

לא קראתי את כל ההודעות,
אבל זה בדיוק אחד הדברים שעליהם מרן הגרי"ג חינך "כל אחד לפי טבעו".
אתה מכיר איש מקצוע שאומר כאלו דברים? (כהוראה כללית בהכללה על הרוב ולא על מקרה פרטני מיוחד במיוחד של אחד ל 1,000)
 
כפי שכבר דובר, אין הוראות כלליות בנושאים רגישים אלו, ומעט מגוחך לפתוח אשכול ציבורי שבו כל אחד יביא משפט ששמע מג"א זצ"ל ושיבדלחט"א, ועכ"פ אם אין כ"א מביא את הסיפור המלא [ומסיבה מוצדקת] זה פשוט מיותר.
 
כפי שכבר דובר, אין הוראות כלליות בנושאים רגישים אלו, ומעט מגוחך לפתוח אשכול ציבורי שבו כל אחד יביא משפט ששמע מג"א זצ"ל ושיבדלחט"א, ועכ"פ אם אין כ"א מביא את הסיפור המלא [ומסיבה מוצדקת] זה פשוט מיותר.
אין הוראות כלליות על הפרטים הקטנים, אבל על רוח הדברים בוודאי שיש הוראות כלליות וחובה שיהיו וב"ה שיש לנו את גדולי ישראל ואת המחנכים הגדולים שהולכים לאורם שמביאים לנו את הדברים ואת הדרך הנכונה
 
אין הוראות כלליות על הפרטים הקטנים, אבל על רוח הדברים בוודאי שיש הוראות כלליות וחובה שיהיו וב"ה שיש לנו את גדולי ישראל ואת המחנכים הגדולים שהולכים לאורם שמביאים לנו את הדברים ואת הדרך הנכונה
לענ"ד ז"א וכנ"ל.
 
כתבתי על פי סרטון שהתפרסם לציבור לפני שנים.

"רק כבוד וידידות, אומר הרב אדלשטיין בסרטון נוקב. לקבל את הילד כמו שהוא, לא להעיר לו על מעשיו ואפילו לרכוש בעבורו בגדים – גם אם אינם צנועים או מקובלים. זו הדרך היחידה".

לצפייה בסרטון המלא.

ישפטו השופטים.
הגריג"א מדבר שם על רכישת בגדים שאינם צנועים ואין בזה משום לפנ"ע.
הוא טוען שהם אנוסים. ולא מסייג את הוראתו.
הורה שאב שמטייל עם בנו שיצא לתרבות רעה, והבן שולף סיגריה בפניו, אין לו למחות.

(ואגב העיד בפני אדם שיש לו הקלטה אחרת (ולא שייך לצרף בגלל שיש שם תמונות נשים) שאדם שואל את הגריג"א על בנו שיצא לתרבות רעה ומבקש ממנו כסף כדי לאכול במסעדה לא כשרה. האם לתת לו או לא. והגריג"א השיב: "חייבים לתת לו! - ואם לא נותנים לו עוברים על לפני עור לא תתן מכשול!!" שהרי זה גורם שהבן יתרחק מאביו וממעט מהסיכויים שיחזור לדרך ישרה, ואין דרך אחרת, אלא להראות לו שאוהבים אותו ומקרבים אותו, ורק כך יש סיכויים שיחזור").

הצג קובץ מצורף רבי גרשון הוראות בחינוך.mp4
 
היום כולם צועקים שפאצ זה סוף העולם
וזה אסור
מי אלה "כולם" שלא שמעתי? נא התכבד וכתוב שמות של אנשי חינוך או אנשים גדולים שאומרים שבכ"מ לא לתת. (אחרת זה דיון חסר תוחלת).
או אולי אני גר בגלקסיה אחרת.

אורחות יושר חינוך.png


אמנם

הצג קובץ מצורף רבי גרשון חינוך.mp4

בגיל י"ב (שלא ירגיש אפילו שמבקרים אותו)
 
כידוע !!!!
שמרן הגרי"ג זצוקללה"ה עשה מהפיכה !!! בכל הקשור לתחום החינוך....
הגיע יהודי ישיש בן מאה, והסביר לאנשים בני שלשים: מה הוא טבעו של הילד, וכיצד נפשו פועלת...

היום אנשים מבינים, שהכל זה רק אהבה, אהבה אהבה ושוב אהבה, ובנוגע לשאלתו של פותח האשכול - פשוט שאפשר ואף רצוי לכעוס לפעמים, אמנם, המושכל ראשון הוא לא לכעוס ורק לאהוב ולהכיל, אמנם יש פעמים שבהם ניתן לכעוס, אך כ"ז דווקא כשהכעס הוא במושכל שני,

והכלל בכל הענינים הוא: אם הכעס הוא במושכל ראשון - וודאי שהוא טעות, אם הוא מגיע גם במושכל שני - אז גם מסתבר שהוא טעות, אך אם במושכל ראשון נמצאת האהבה וההכלה, ורק במושכל שני מגיע הכעס - אז ייתכן והכעס מוצדק !!!

והדברים פשוטים וברורים...
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
בלת"ק
נכון שיש ילדים שאיתם ההתנהגות בדרך הקשה מסוכנת, אך לקבוע ש'חוסך שיבטו שונא בנו' כבר אינו נכון ב2025, אינו נכון ואסור
לאומרו, מי שרואה שילדיו בנויים לחינוך נוקשה ינהג בהם כך, ויזכה בס"ד לילדים כילדיו של ר' חיים גריינמן ור' פנחס שרייבר.

אגב, אם קשה למשהו למה היום יש יותר נשירה וקלקול, א. כי הדור הרבה יותר פרוץ ומנקר רח"ל,
אך הסיבה הפשוטה לטעמי, היא, שעד לפני 150 100 שנה לא כולם הלכו לישיבה, מתוך מחזור של נניח 10,000הלכו 100, 100 שבאמת יכלו לשבת וללמוד מהבוקר עד הלילה (עיין בארוכה בספרי יעקב ב פרידמן..), ומגיל קטן הם ידעו, אני הבעל כישרון של הבית, אני ילך לישיבה, היה לו בבית 15 אחים, וכולם ידעו שיענק'לה ילך לישיבה, וכו', אך כל שאר המחזור, גידל אווזים קילף תפוחי אדמה וכיו"ב, כי באמת לא כולם מתאימים ללמוד בישיבה, אך בדור שלנו שאין אפי' בחירה, כל מי שגומר חיידר אין אפי' הו"א שלא ימשיך לישי"ק ומשם לישי"ג, והישיבות היום מלאות באלפי בחורים שמקומם בחוץ!!, אז נכון שלהרבה מהם זה מועיל, כי הם נמצאים בישיבה ומטבע הדברים הם עושים מה שכולם עושים (בלי הרבה חיבור), אך יש רבים שפשוט אינם מתאימים לשבת וללמוד כל היום הם אינם בנויים לזה, (אם מטעמי כישרון, אם מטעמי יכול ישיבה על מקום), ולכן הרבה נופלים לא עלינו,

לטעמי צריך פשוט לסגור שלשת רבעי מעולם הישיבות, להכניס למודעות שלא כולם צריכים ללכת לישיבה, אפשר להיות עובד ה' ושקוע בירא"ש גם עם עוסקים לפרנסה (ע"ע סיפורי העגלונים של פעם שידעו ש"ס וכו'), וממילא תיפתר בעיית הגיוס, כי הרי כל מה שהצבא מוריד ברוחניות היא לא כשיש שם שלש מאות אלף חרדים, ולכן כל מי שלא לומד ילך לעבוד בערב יהיה לו שיעור תורה, רבנים ומשגיחים יכניסו בו אהבת ה' וירא"ש, ילך לצבא, וגם אם הדור פרוץ וכל מי שלא לומד קונה מכשיר וכו', ה"ז מכיוון שהוא מרגיש נושר, ולא מוצלח, וכבר לא מרגיש חלק מהציבור, אבל אם יהיה קונצנזוס שלא כולם חייבים ללמוד כל היום הכל יבא על מקומו בשלום, ויפטרו כמה בעיות בציבור החרדי כיום ביניהם בעיית הנשירה.

-אבקש מאוד לא לקרא מלמעלה ולהזדעזע, מי שרוצה להעיר בשמחה, אבל שיקרא מהתחלה עד הסוף-
 
אתה מכיר איש מקצוע שאומר כאלו דברים? (כהוראה כללית בהכללה על הרוב ולא על מקרה פרטני מיוחד במיוחד של אחד ל 1,000)
ודאי.

יש טעות נוראה בציבור.
אני מכיר את כל בניו של מרן הגרי"ג, הם העידו בפני שבביתם נתנו מכות, הענישו כשצריך וממש לא היה רק הכלה.
לא היה מצב לאחר זמן קרי"ש, לא היה מצב לאחר לסדר!

מרן הגרי"ג אמר זאת כהוראה כללית מאוד, אבל דרכו שלו בחינוך הייתה שונה לחלוטין.

מה שאומר - וזאת שמעתי ממקורבו תלמידו ר' משה בלוי - כי דבריו היו מכוונים בעיקר לעמך, וגם לאלו אשר מקפידים מאוד על חינוך קפדני.
אבל הציבור החרדי הפנימי, אינו שייך לזה כלל.
 
בלת"ק
נכון שיש ילדים שאיתם ההתנהגות בדרך הקשה מסוכנת, אך לקבוע ש'חוסך שיבטו שונא בנו' כבר אינו נכון ב2025, אינו נכון ואסור
לאומרו, מי שרואה שילדיו בנויים לחינוך נוקשה ינהג בהם כך, ויזכה בס"ד לילדים כילדיו של ר' חיים גריינמן ור' פנחס שרייבר.

אגב, אם קשה למשהו למה היום יש יותר נשירה וקלקול, א. כי הדור הרבה יותר פרוץ ומנקר רח"ל,
אך הסיבה הפשוטה לטעמי, היא, שעד לפני 150 100 שנה לא כולם הלכו לישיבה, מתוך מחזור של נניח 10,000הלכו 100, 100 שבאמת יכלו לשבת וללמוד מהבוקר עד הלילה (עיין בארוכה בספרי יעקב ב פרידמן..), ומגיל קטן הם ידעו, אני הבעל כישרון של הבית, אני ילך לישיבה, היה לו בבית 15 אחים, וכולם ידעו שיענק'לה ילך לישיבה, וכו', אך כל שאר המחזור, גידל אווזים קילף תפוחי אדמה וכיו"ב, כי באמת לא כולם מתאימים ללמוד בישיבה, אך בדור שלנו שאין אפי' בחירה, כל מי שגומר חיידר אין אפי' הו"א שלא ימשיך לישי"ק ומשם לישי"ג, והישיבות היום מלאות באלפי בחורים שמקומם בחוץ!!, אז נכון שלהרבה מהם זה מועיל, כי הם נמצאים בישיבה ומטבע הדברים הם עושים מה שכולם עושים (בלי הרבה חיבור), אך יש רבים שפשוט אינם מתאימים לשבת וללמוד כל היום הם אינם בנויים לזה, (אם מטעמי כישרון, אם מטעמי יכול ישיבה על מקום), ולכן הרבה נופלים לא עלינו,

לטעמי צריך פשוט לסגור שלשת רבעי מעולם הישיבות, להכניס למודעות שלא כולם צריכים ללכת לישיבה, אפשר להיות עובד ה' ושקוע בירא"ש גם עם עוסקים לפרנסה (ע"ע סיפורי העגלונים של פעם שידעו ש"ס וכו'), וממילא תיפתר בעיית הגיוס, כי הרי כל מה שהצבא מוריד ברוחניות היא לא כשיש שם שלש מאות אלף חרדים, ולכן כל מי שלא לומד ילך לעבוד בערב יהיה לו שיעור תורה, רבנים ומשגיחים יכניסו בו אהבת ה' וירא"ש, ילך לצבא, וגם אם הדור פרוץ וכל מי שלא לומד קונה מכשיר וכו', ה"ז מכיוון שהוא מרגיש נושר, ולא מוצלח, וכבר לא מרגיש חלק מהציבור, אבל אם יהיה קונצנזוס שלא כולם חייבים ללמוד כל היום הכל יבא על מקומו בשלום, ויפטרו כמה בעיות בציבור החרדי כיום ביניהם בעיית הנשירה.

-אבקש מאוד לא לקרא מלמעלה ולהזדעזע, מי שרוצה להעיר בשמחה, אבל שיקרא מהתחלה עד הסוף-
א. כבר הוכח אצל הדתי לאומי שזה לא עובד.
ב. בדור שלנו בני האדם חיים בתוך בועות בועה של מושגים ואת זה הם נושמים ואוכלים.
אין לנו את הכלים להעמיד כזה בועה של יראת שמים שכל עניינה עבודה אישית ופרטית.
ג. דברך וודאי היו לפני גדולי הדור וכנראה שסוברים אחרת.
 
לפי דעתי זה אחד המשפטים שמחריבים ומהרסים כל קומה בעולם הישיבות הגבוה, כמה בחורים מרגישים רדידות עם שיחות אלו מהמשגיח על כך ש"בדור הקודם" היה צריך------- ואילו "הדור שלנו" ----------, נכון זה נצרך לגוון מסויים של בחורים, אבל חייבים לחשוב על פתרון.
אני מדבר פה על כל הנושא אבל בחרתי דוקא לצטט את המשפט הזה כי לדעתי הנושא כאן הוא לא רק חינוך הילדים אלא גם החינוך של עצמנו האם להיות קשוחים עם עצמנו או יותר זורמים (ואוהבים), אני חושב שהחזרה הבלתי פוסקת על המשפטים הללו (בעיקר מצד ארגון לב שומע, האיחוד (בחור ישיבה צריך שהאברך יחייך לו וכו') וכל המסתעף) מורידים מאוד את הרמה של בחורי הישיבות כיום ובאמת לא שייך לגדל אנשים ולומר להם אתם חלשים.
מה שכן אומר מה ששמעתי מצדיק אחד, שבדורנו אנשים מאוד מתמקדים בהאם אני מחובר לדבר שאני עושה, (הוא אמר שזה גם קשור לארץ ישראל שזה תורת חיים) ועכ"פ באמת בדורנו אנשים עושים יותר מה שהם מחוברים מפעם, וזה מעלה וחיסרון כי מצד אחד מה שעושים עושים טוב, מצד שני מה שלא מחוברים קשה מאוד לעשות.
זה נכון אבל זה לא אומר שמה שלא מחוברים לא צריך לעשות, ולכן אנחנו צריכים לעבוד על שניהם גם להיות מחוברים כמה שיותר וגם לדעת לעבוד כשאנחנו לא מחוברים.
לגבי חינוך הילדים, אמר לי פעם אדם חכם איך שאתה שם את הגבולות של עצמך תשים לילדים שלך, וכך גם הם ישימו לעצמם כשיגדלו, תבדוק בתוך עצמך איך אתה צועק על עצמך איפה אתה מזדעזע מעצמך, איפה עובדים עם חיבור וכו' וכך תתנהג עם ילדיך (כמובן חנוך לנער ע"פ דרכו אבל הרעיון מתאים), וכך גם הילד שלך יתנהג עם עצמו כשיגדל
 
(בעיקר מצד ארגון לב שומע, האיחוד (בחור ישיבה צריך שהאברך יחייך לו וכו') וכל המסתעף) מורידים מאוד את הרמה של בחורי הישיבות כיום ובאמת לא שייך לגדל אנשים ולומר להם אתם חלשים.
בעניין זה - וכהמשך למה שכתבתי על דעתו של מרן הגרי"ג,
שמעתי מאחד מראשי הישיבות שבדור - בשיחה פרטית - שכל הארגונים הללו עושים נזק גדול לאלו שבאמת ברמה.
החיבור הזה בין כל הבחורים, התכניות, הטיולים, הכנסים והפעיליות, מוריד את הרמה של אלו שנמצאים גבוה.

מדובר בראש ישיבה שרשמית לא מדבר נגד זה - וזה בשביל בחורים רבים שבשבילם זה פיקוח נפש - אבל לנכדיו הוא לא מסכים להיות שותף באיחודים ובאגודים למיניהם.
 
ודאי.

יש טעות נוראה בציבור.
אני מכיר את כל בניו של מרן הגרי"ג, הם העידו בפני שבביתם נתנו מכות, הענישו כשצריך וממש לא היה רק הכלה.
לא היה מצב לאחר זמן קרי"ש, לא היה מצב לאחר לסדר!

מרן הגרי"ג אמר זאת כהוראה כללית מאוד, אבל דרכו שלו בחינוך הייתה שונה לחלוטין.

מה שאומר - וזאת שמעתי ממקורבו תלמידו ר' משה בלוי - כי דבריו היו מכוונים בעיקר לעמך, וגם לאלו אשר מקפידים מאוד על חינוך קפדני.
אבל הציבור החרדי הפנימי, אינו שייך לזה כלל.
מרן לא מדבר בסרטון שם על בחורי ישיבות ובנות סמינרים מעולים וקדושים אלא על בחור / בחור שקצת (או הרבה) ירדו מן הדרך ורוצים להחזירם למוטב.
מה הראיה מבניו??
כמו שהגדיר זאת אחד מאנשי החינוך, אלו שתי מערכות הפעלה שונות לחלוטין, אין קשר בין איך היחס לבחור ישיבה צריך להיות לבין איך היחס לאחד שנושר. אין קשר. ומרן זצ"ל בהסרטה לעיל מדבר על מי שנושר.

אבל גם על בחורי ישיבות ידועה דעתו אותה הכריז לציבור הכי חרדי הכי פנימי. יש אומנם כאלו שהנערווים שלהם לא עושה להם טוב לשמוע את הוראת הרב, ולהגיד שהרב קריר לתורה וירא"ש ח"ו לא יתנו להם, אזי הם מציגים זאת כהוראות לציבורים רחוקים וכדו', בשעה שהרב אמר את זה בכינוסים להורי בחורי ישיבות ובמענה לשאלות אנשי חינוך מהציבור החרדי הפנימי וכאמור.

עריכה: חשבתי שהגבת על תגובה אחרת שלי, אבל דברי עדיין במקומם.
 
מרן לא מדבר בסרטון שם על בחורי ישיבות ובנות סמינרים מעולים וקדושים אלא על בחור / בחור שקצת (או הרבה) ירדו מן הדרך ורוצים להחזירם למוטב.
מה הראיה מבניו??
כמו שהגדיר זאת אחד מאנשי החינוך, אלו שתי מערכות הפעלה שונות לחלוטין, אין קשר בין איך היחס לבחור ישיבה צריך להיות לבין איך היחס לאחד שנושר. אין קשר. ומרן זצ"ל בהסרטה לעיל מדבר על מי שנושר.

אבל גם על בחורי ישיבות ידועה דעתו אותה הכריז לציבור הכי חרדי הכי פנימי. יש אומנם כאלו שהנערווים שלהם לא עושה להם טוב לשמוע את הוראת הרב, ולהגיד שהרב קריר לתורה וירא"ש ח"ו לא יתנו להם, אזי הם מציגים זאת כהוראות לציבורים רחוקים וכדו', בשעה שהרב אמר את זה בכינוסים להורי בחורי ישיבות ובמענה לשאלות אנשי חינוך מהציבור החרדי הפנימי וכאמור.
רק שים לב שאתה חולק על ר' משה בלוי, שהכיר אותו טוב יותר משמיעת דעתו בכינוס כזה או אחר,
ובנוסף - העובדה היא שמרן חינך את בניו וכן את נכדיו ואף הורה לגבי ניניו - שלא לנהוג כמו שאתה אומר.
גם לגבי בחור נושר כבר אמרתי את מה ששמעתי ממנו עצמו, ומתלמידיו - זה לא חד משמעי אף פעם!
 
רק שים לב שאתה חולק על ר' משה בלוי, שהכיר אותו טוב יותר משמיעת דעתו בכינוס כזה או אחר,
ובנוסף - העובדה היא שמרן חינך את בניו וכן את נכדיו ואף הורה לגבי ניניו - שלא לנהוג כמו שאתה אומר.
גם לגבי בחור נושר כבר אמרתי את מה ששמעתי ממנו עצמו, ומתלמידיו - זה לא חד משמעי אף פעם!
צורם לי כל האירוע הזה שמתחילים לדון בדיוק דברי הגרי"ג בענין חינוך הילדים וכו', אין בזה משהו מדויק בכלל בכל הסיפור הזה חנוך לנער ע"פ דרכו, כל נער מה שמתאים לו צריך להפעיל שכל זה לא משנה הנוסח המדויק של ר' גרשון ולמי הוא אמר את זה, ר' גרשון באופן כללי הביא אתו רוח של חינוך יותר מתון עם יותר אהבה ומשפחתיות (זה ודאי גם אם כן צריך מכות בציבור החרדי וכו', הוא הביא כזאת רוח, ורואים את זה מהישיבות והחיידרים שהוא אחז מהם (חיידר לקח טוב ישיבת היכל טוביה), והוא שם על הרוח הזו הרבה דגש, וצריך באמת מאוד לקחת את הרוח הזו, אך זה נכון שפה ושם צריך להשתמש ברוח אחרת, בקיצור אין כאן מחלוקת ר' משה בלוי עם הגאון ר' לאיודעמי בחלות דין להעיר בבוקר לק"ש אם צריך רק להגיד הלו תקום או לצעוק או לשפוך מים, זה כבר דברים שתלויים בנער ובסיטואציה, העיקר זה רוח הדברים.
 
רק שים לב שאתה חולק על ר' משה בלוי, שהכיר אותו טוב יותר משמיעת דעתו בכינוס כזה או אחר,
ובנוסף - העובדה היא שמרן חינך את בניו וכן את נכדיו ואף הורה לגבי ניניו - שלא לנהוג כמו שאתה אומר.
גם לגבי בחור נושר כבר אמרתי את מה ששמעתי ממנו עצמו, ומתלמידיו - זה לא חד משמעי אף פעם!
אתה מכיר את המשל של המלך שנתן הוראה ושיגר ביד השר הוראה אחרת ולמי העבד צריך לשמוע?
כאשר מרן אומר לך ללכת בדרך מסויימת וחוזר על זה עשרות אם לא מאות פעמים בכל הזדמנות, ושאין דרך אחרת, אזי גם אלף שמועות לא אמורות להזיז מישהו מדעתו. אתה לוקח ראיה מהוראות ומעשים פרטניים של מי שהכיר את נפש הילד הזה ספציפית ואת כוחותיו, אבל לרבים - מרן כבר גילה דעתו בצורה די ברורה ואין טעם לנסות לספר אחרת.
בערך כמו שמישהו יבוא ויגיד שהוא מכיר אחד מבני ביתו שהרב הורה לו להצביע מפד""ל ,גם אם הנ"ל יהיה ממקורביו הגדולים עדיין לא אוכל לקחת מזה שום ראיה או משהו למעשה אצלי כל עוד שדעתו לציבור בעניין ידועה וברורה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבות הופלג בענין מעלת קביעות עיתים לתורה -...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה