בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 8 בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 8
כי המציאות היא שניתן לגדול גם בלי סתירות, ודאי שלא כדבר ראשון.
והמציאות גם שאין ילד שלא הגיע אפילו פעם אחת למצב שמגיע לו סטירה
כגוןריצה לכביש ודברים מסוכנים שילד עושה
 
והמציאות גם שאין ילד שלא הגיע אפילו פעם אחת למצב שמגיע לו סטירה
כגוןריצה לכביש ודברים מסוכנים שילד עושה
בהחלט.
אבל לא כי א"א לגדול בלי סתירות,
אלא כי ברוב המקרים הילד עושה מעשים חמורים עד כדי שחיבים סתירה,
אבל זה לא כדרך חינוך של לכתחילה עד כדי "שונא בנו".
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
במשא החינוך ממרן הגר"ד לנדו שליט"א בכינוס לראשי ישיבות לצעירים:
"דבר נוסף וזה אולי הדבר החשוב ביותר לתת הרגשה הטובה לבחור שיכול להתייעץ עם הר"מ על הקשיים שמתעוררים לו".

לצפייה
 
בלת"ק די הצורך, רק להעיר, שבכל הדורות גם אלו שנקטו בקשיחות, זה צריך לבוא מאהבה גדולה... שירגיש המוכה כשהוא מוכה תוך כדי שהוכה, שלא פסקה האהבה. ולעולם לא התחנך איש על ידי מחנך ששנאוהו או שחשב ששונאהו.​
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
נכון מאוד, אך ורק עם אהבה וחיבה, אפשר לקרב, כמו שכתוב שמאל דוחה וימין מקרבת. מניסיון אישי שלי.
 
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
לא הבנתי מדוע אתה מחלק הדבר לב' צדדים?

למה סותר חינוך לאהבה אבל גם להעמיד גבולות?

אדם שלא מעמיד לילדיו גבולות לא רק שאינו מאהבה אלא זו אכזריות שמסכן את ילדיו להידרדר למקומות המסוכנים ביותר.

[אני ממליץ לעיין בספר 'הנפש היהודית' של הרב בלוי שמדבר בחריפות על העניין הזה..]
 
כבוד הגאון רבי @נראה לפשוט שליט''א השלום עליכם
קטונתי מלדבר נגד גדו''י ומה שהנחילו לרכזי האיגוד האיחוד וכו'
אך עדיין אני חושב שאתה טועה אני למדתי בישי''ג בשיעור א לפני יותר מעשור. ואני זוכר את בין הזמנים נחמד יפה אבל מאז שבאו ישיבות בין הזמנים זה ניהיה מלבב ופורח
וכן לא תמיד צריך לראות הכל שלילי ברוך ה' שבדור שלנו נתרבו ספסלי ביהמ''ד בכמות ובאיכות ברמה שלא היתה כמוה משנות בבל כלשונם של גדולי ומאורי הדור
וזה שבחור נמצא במעמד עם גדולי הזמר ורוצה להעריץ אותם בעיני ובעיני כל בר דעת זה פסול וכבר שמעתי שבכינוס בארנה הרב קורלנסקי דיבר ע''ז וברור כשמש שזה דבר דוחה להעריץ בן אדם רדוד שחוץ מקול יפה לא שווה כלום
בוקר טוב ויום טוב
בתגובה על
תגידו לי, זה שבחור נוסע לאיזה ארוע דבילי של כמה כוכבי זמר מתועבים במסווה של "האיחוד" אינה חרפה?
זה שבחור מנייעס בבית כנסת סביב שולחן ערוך כל יום כמה שעות טובות, עם האברך המפטומטם של הבית כנסת איננה חרפה???
איפה יצמחו תחי"ם בדור הבא??? איך שייך לרדד כל כך הרבה את בני עולם התורה???
יש בחורים שצריכים את זה!, התירוץ הנבוב, רוב ככל מי שצריך את זה [עכ"פ בב"ב י-ם וק"ס וכדו'] זה בגלל שיש את זה, מה היה עד לפני 8 שנים??? לא למדו בביה"ז בביכ"נ???
האם הצלת נושר או שנים בשנה שווה רידוד מוחלט של עשרות בני עלייה שעתידם היה ראשי ישיבות ומנחילי התורה???
אתמהה.
כעת, כשרבינו הגרח"פ הביע את דעתו ברבים כבר אינני בכלל "לדבר נגד גדולי"?
והכל בא על מקומו בשלום.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה