גיטין - גט בידה ומשיחה בידו | ים התלמוד | פורום אוצר התורה גיטין - גט בידה ומשיחה בידו | ים התלמוד | פורום אוצר התורה

יחזקאל יחזקאלי

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
138
תודות
294
נקודות
56
תמוה עד מאד
מה חסרון יש בזה
ורש"י כתב דבעינן כריתות והרי הם אגודים בחוט זה
ותמוה וכי באים להתיר משהו מציאותי כחוטים ומאי אכפת לן בחוט שאוגדם
 
תמוה עד מאד
מה חסרון יש בזה
ורש"י כתב דבעינן כריתות והרי הם אגודים בחוט זה
ותמוה וכי באים להתיר משהו מציאותי כחוטים ומאי אכפת לן בחוט שאוגדם
כיון שיכול למשוך החוט ולנתק הגט לא כ"כ חשיב שהגיע לידה או באופ"א שעדין הגט בשליטתו ולא יצא מרשותו
ואין החסרון בקנין הגט אלא בכריתות
ואם החוט דק שאם ימשוך יקרע אין בכך חיסרון
 
זה רעיון מצוין ולכאו' זה כוונת הקצוה"ח הידוע שלא צריך זכייה אלא נתינה [וכי מה הכוונה שיגע בבשרה???] אלא כנ"ל שיהיה בשליטתה המציאותית
דא עקא שרש"י פירש משהו אחר לגמרי - הרי הם אגודים בחוט זה -
 
זה רעיון מצוין ולכאו' זה כוונת הקצוה"ח הידוע שלא צריך זכייה אלא נתינה [וכי מה הכוונה שיגע בבשרה???] אלא כנ"ל שיהיה בשליטתה המציאותית
דא עקא שרש"י פירש משהו אחר לגמרי - הרי הם אגודים בחוט זה -
א"א להסביר שע"י הם עדין אגודים ואין כריתות?
 
ולא בעיה בהלכות נתינת הגט
לכאו' הבעיה אינה בנתניה, אלא בתוקף הגט.
ע''ד מ''ש הרמב״ם הל' גירושין ח' י"ב
''הרי זה גיטך על מנת שלא תלכי לבית אביך עד שלשים יום הרי זה גט. שלא תלכי לבית אביך לעולם אינו גט שהרי אין זה כריתות''
שהרי כל עוד יש סרך אצלו לעולם אי''ז כריתות
 
תמוה עד מאד
מה חסרון יש בזה
ורש"י כתב דבעינן כריתות והרי הם אגודים בחוט זה
ותמוה וכי באים להתיר משהו מציאותי כחוטים ומאי אכפת לן בחוט שאוגדם
אין כוונת רש"י שהבעל והאשה אגודים בחוט, שהרי תלוי בגט וכמבואר בהדיא
 
משמעות דבריו שיש לנו בעיה עם הביטוי שיש בחבל המחבר ביניהם ולא בעיה בהלכות נתינת הגט
למעשה בראשונים שם מבואר שיש בעיה בנתינה של הגט
שכתבו שאם היא קפצה ידה הוי כטלי גיטיך עי"ש בתו' וברא"ש
וכוונת רש"י שבגיטין החמירו יותר בנתינה משום כריתות
 

הודעות מומלצות

מחפש להשיג בקנייה מרוכזת חלק מספרי ר' דוד כהן...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון