שבועות - דבעינן 'נמי' לכם | ענייני דיומא שבועות - דבעינן 'נמי' לכם | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

יאשע בער

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
433
תודות
841
נקודות
86
קצת יש לדקדק בלשון הגמ', שמשמע שמאידך גם הסוברים שבשאר המועדות כולו לכם מודים שבעצרת בעינן חציו לה', שהרי אמרו 'הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם', ומשמע שגם בענין ה'נמי' כולם מודים.
 
קצת יש לדקדק בלשון הגמ', שמשמע שמאידך גם הסוברים שבשאר המועדות כולו לכם מודים שבעצרת בעינן חציו לה', שהרי אמרו 'הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם', ומשמע שגם בענין ה'נמי' כולם מודים.
ראה כאן שאין זו הגירסא לכו"ע:
 
כנראה @הרב מרודוש מכוון לתוספות הזה
תוספות מסכת ביצה דף טו עמוד ב ד"ה או אוכל
או אוכל ושותה או יושב ושונה - ואף על גב דלעיל קאמר לתלמידיו אכלו משמנים ושתו ממתקים משום דסיים הדרשה הוא דהא בשאר ימים נמי היו אוכלים אחר הדרשה ומ"מ אמר להו אכלו משמנים ושתו ממתקים משום שמחת יום טוב.
 
דהא בשאר ימים נמי היו אוכלים
בעיקרון ממילים אלו נראה בתוס' להיפך, שלא היו אמורים לאכול בכלל
אלא שלמעשה כל יום אוכלים אז ולא גרע יו''ט משאר ימים, וכיון שאוכלים אוכלים כבר משמנים
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה