חידה בתלמוד וחז"ל - דברים שבעל פה | אוצר החידות | פורום אוצר התורה חידה בתלמוד וחז"ל - דברים שבעל פה | אוצר החידות | פורום אוצר התורה

חידה בתלמוד וחז"ל דברים שבעל פה

ב"מ פ"ו רבי ורבי נתן סוף משנה, רב אשי ורבינא סוף הוראה. וסימנך: עד אבוא אל מקדשי אל אבינה לאחריתם.
ובמהרש"א שם כתב וז"ל: עיין פרש"י עוד יש לפרש מקדשי אל הוא סימן לרבי שנקרא רבינו הקדוש שהיה סוף המשנה שהיה רבי נתן קצת לפני רבי שהיה חבירו של רבי מאיר בסוף הוריות.
 
ב"מ פ"ו רבי ורבי נתן סוף משנה, רב אשי ורבינא סוף הוראה. וסימנך: עד אבוא אל מקדשי אל אבינה לאחריתם.
ובמהרש"א שם כתב וז"ל: עיין פרש"י עוד יש לפרש מקדשי אל הוא סימן לרבי שנקרא רבינו הקדוש שהיה סוף המשנה שהיה רבי נתן קצת לפני רבי שהיה חבירו של רבי מאיר בסוף הוריות.
אתה מתכוון להביא תשובה לחידה?
עדיין אין משם ראיה שהוסכמה הכתיבה, אלא רק שהם היו סוף מחברי המשנה בע"פ
 
אתה מתכוון להביא תשובה לחידה?
עדיין אין משם ראיה שהוסכמה הכתיבה, אלא רק שהם היו סוף מחברי המשנה בע"פ
ברור!
היש לך ראיה גדולה מזו?
הביטוי רבי ור"נ סוף משנה, אינו מידע היסטורי, אלא דין והלכה שנקבעו כבר מימי אדם הראשון. [עיין חידושי יעב"ץ שבת ג']
ועיין בזה: אמורא לא חולק על תנא, דין או סברא?
 
נערך לאחרונה:
ברור!
היש לך ראיה גדולה מזו?
הביטוי רבי ור"נ סוף משנה, אינו מידע היסטורי, אלא דין והלכה שנקבעו כבר מימי אדם הראשון. [עיין חידושי יעב"ץ שבת ג']
אז נכון שהם היו סוף משנה והם קבעו מה יהיה במשנה ומה לא,
אבל אין כאן הסכמה על כתיבת דברים שבעל פה
 
חזור
חלק עליון