ד' תעניות בין המצרים ת"ב - דברי סדר היום -- מצוה שאדם יחבר קינה ויגיד דווקא אותה בתשעה באב !!! | ענייני דיומא ד' תעניות בין המצרים ת"ב - דברי סדר היום -- מצוה שאדם יחבר קינה ויגיד דווקא אותה בתשעה באב !!! | ענייני דיומא

לב טוב

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
497
תודות
1,205
נקודות
107
ספר סדר היום סדר תשעה באב
וכל היודע לייליל ייליל היודע לומר קינות יקונן בין כתובות על ספר בין מאליו כפי חכמתו אשר נתן אלהים בקרבו ומצוה היא על כל אדם לחבר קינים והגה והי ולומר אותם ביום המר הזה וצדקה יחשב לו ונקרא מאבלי ירושלים ומקדושיה ומי שאינו בר הכי לחבר יעסוק במה שחברו אחרים.
 
ספר סדר היום סדר תשעה באב
וכל היודע לייליל ייליל היודע לומר קינות יקונן בין כתובות על ספר בין מאליו כפי חכמתו אשר נתן אלהים בקרבו ומצוה היא על כל אדם לחבר קינים והגה והי ולומר אותם ביום המר הזה וצדקה יחשב לו ונקרא מאבלי ירושלים ומקדושיה ומי שאינו בר הכי לחבר יעסוק במה שחברו אחרים.
לכאורה המצווה היא לא לחבר רק שמתוך שהוא עצמו מחבר את הקינה הוא מחובר ומתחבר יותר.
וכמו שרואים שקשה להרבה אנשים לומר הקינות כי אינם מתחברים.
 
לכאורה המצווה היא לא לחבר רק שמתוך שהוא עצמו מחבר את הקינה הוא מחובר ומתחבר יותר.
וכמו שרואים שקשה להרבה אנשים לומר הקינות כי אינם מתחברים.
לפעמים הדרך להתחבר, הוא לחבר קינה, שאז הוא מוציא את תחושותיו מהכח לפועל, וממציא להם מילים,
ודוגמא לדבר, שאדם אחר שלמד הסוגיא, ומעלה את הדברים על הכתב, הדברים מתבררים שבעתיים לו עצמו.
 
לפעמים הדרך להתחבר, הוא לחבר קינה, שאז הוא מוציא את תחושותיו מהכח לפועל, וממציא להם מילים,
ודוגמא לדבר, שאדם אחר שלמד הסוגיא, ומעלה את הדברים על הכתב, הדברים מתבררים שבעתיים לו עצמו.
עשית לי נפק''מ למעשה
כי אני חברתי קינה בשביל עצמי
ולא חשבתי לפרסם אותה
[כי אני לא כותב קינות מעולה...וגם פחות מזה...]
ולפי דבריך לדמות ענין זה לכתיבת חדושי תורה
אז ידוע שדברים שאדם כותב כדי לפרסם
הוא מדקדק בהם יותר
ונמצא שמי שכותב קינה לפרסם אותה ברבים
יש לה יותר מעלה.
 
עשית לי נפק''מ למעשה
כי אני חברתי קינה בשביל עצמי
ולא חשבתי לפרסם אותה
[כי אני לא כותב קינות מעולה...וגם פחות מזה...]
ולפי דבריך לדמות ענין זה לכתיבת חדושי תורה
אז ידוע שדברים שאדם כותב כדי לפרסם
הוא מדקדק בהם יותר
ונמצא שמי שכותב קינה לפרסם אותה ברבים
יש לה יותר מעלה.
אמת
בב' תנאים
א. שאחר הדקדוק היא תמצא ראויה לפרסום [ולא טרח לשווא]
ב. שהדקדוק לא יעיב על כושר ההתבטאות והוצאת הרגשות [למומחים זה אפשרי למתחילים פחות]
 

הודעות מומלצות

אשכול יומא דהילולא פורה ומפרה
ובראש ובראשונה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון