דבר בשם אומרו בנשים | דרכי תלמוד וכללי הוראה | פורום אוצר התורה דבר בשם אומרו בנשים | דרכי תלמוד וכללי הוראה | פורום אוצר התורה
פשוט שכן. כל הלימוד בגמ' מגילה הוא מאסתר. וגם בחז"ל הזכירו נשות האמוראים ילתא וברוריה.
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
 
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
אבל המגן אברהם באו"ח סימן רס"ג ס"ק י"ב חלק על חידושיה, וכתב דאין חכמה לנשים אלא בפלך. ואילו הדגול מרבבה הצדיק דבריה שם.
 
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
תיקון טעות, אמו של הפרישה אינה יכולה להיות אשת הסמ"ע, שכן היתה אסורה באיסור ערוה על הסמ"ע, "אמו" היא
המהרו"ך מחבר ספר מאירת עינים, הוא הוא מחבר הפרישה והדרישה
 
לומר דבר בשם אומרו זה גם בנשים או שמא אין חכמה לנשים אלא בפלך ולא צריך?




זו לא טענה. וכי הצל"ח והחוות יאיר שחיברו ספרים על שם אימם לא חשש מטעם צניעות?
 
אני לא מבין כ''כ את השאלה? בשם אומרו זה דוקא דברי תורה?
ואם כן אז מה קרה למה נשים לא.
אז אין להם כזה חכמה אז מה.
אולי אפשר בגלל שהם לא מקימים מצות ת''ת אבל לא נראה לי.
 
פשוט שכן. כל הלימוד בגמ' מגילה הוא מאסתר. וגם בחז"ל הזכירו נשות האמוראים ילתא וברוריה.
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
מה הקשר אסתר???
אסתר אמרה בשם מרדכי לא מרדכי בשם אסתר.
 
מה שאפשר ללמוד ממרדכי ואסתר שאינו מחמת חכמה מסויימת שהרי זה נתון מי אמר מה
מאידך יש מעלת שפתותיו דובבות שאפשר שבאישה שאינה מצווה לת"ת אין בזה מעלה
 
מה שאפשר ללמוד ממרדכי ואסתר שאינו מחמת חכמה מסויימת שהרי זה נתון מי אמר מה
מאידך יש מעלת שפתותיו דובבות שאפשר שבאישה שאינה מצווה לת"ת אין בזה מעלה
גם במרדכי ואסתר לא היה מדובר ב"תלמוד תורה" וא"כ מה לי שאישה אינה מצווה בת"ת?
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

מיהו חרדי?
"וַיֹּאמְרוּ הָאֲנָשִׁים הָהֵמָּה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה