דבר בשם אומרו בנשים | בית המדרש – דיונים תורניים דבר בשם אומרו בנשים | בית המדרש – דיונים תורניים
פשוט שכן. כל הלימוד בגמ' מגילה הוא מאסתר. וגם בחז"ל הזכירו נשות האמוראים ילתא וברוריה.
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
 
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
אבל המגן אברהם באו"ח סימן רס"ג ס"ק י"ב חלק על חידושיה, וכתב דאין חכמה לנשים אלא בפלך. ואילו הדגול מרבבה הצדיק דבריה שם.
 
ובן הדרישה בהקדמה בריש טור יו"ד הביא שני חידושים בשם אמו מרת בילה אשתו הסמ"ע. ואין לומר משום כיבוד אם שאני.
תיקון טעות, אמו של הפרישה אינה יכולה להיות אשת הסמ"ע, שכן היתה אסורה באיסור ערוה על הסמ"ע, "אמו" היא
המהרו"ך מחבר ספר מאירת עינים, הוא הוא מחבר הפרישה והדרישה
 
לומר דבר בשם אומרו זה גם בנשים או שמא אין חכמה לנשים אלא בפלך ולא צריך?




זו לא טענה. וכי הצל"ח והחוות יאיר שחיברו ספרים על שם אימם לא חשש מטעם צניעות?
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון