איך יתכן סוכה שלגברים היא פסולה ולנשים היא כשרה?
איתא במס' סוכה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית בי"ש פוסלין וב"ה מכשירין ולהלכה נקטו כבי"ש שחיישנן שמא ימשך ולפי"ז אצל גברים שיש חיוב ישיבה בסוכה גזרו אבל נשים שאין חיוב ישיבה בסוכה וממילא לא גזרו שמא ימשך יהא כשר.
ואולי אפשר לחדש דשמא ימשך זה לא רק גזירה, אלא חיסרון בכל התשובו כעין תדורו, שכל מהות התשבו כעין תדורו זה דירה שלמה ובלי מצב של יציאה מהדירה בגלל שנמשך אחר שולחנו, וממילא גם לנשים זה יהא פסול שזה חיסרון בעצם הסוכה.
וזה נדחק עם המילים "גזירה" שמא ימשך.
איתא במס' סוכה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית בי"ש פוסלין וב"ה מכשירין ולהלכה נקטו כבי"ש שחיישנן שמא ימשך ולפי"ז אצל גברים שיש חיוב ישיבה בסוכה גזרו אבל נשים שאין חיוב ישיבה בסוכה וממילא לא גזרו שמא ימשך יהא כשר.
ואולי אפשר לחדש דשמא ימשך זה לא רק גזירה, אלא חיסרון בכל התשובו כעין תדורו, שכל מהות התשבו כעין תדורו זה דירה שלמה ובלי מצב של יציאה מהדירה בגלל שנמשך אחר שולחנו, וממילא גם לנשים זה יהא פסול שזה חיסרון בעצם הסוכה.
וזה נדחק עם המילים "גזירה" שמא ימשך.
