הלכות ק"ש תפילה - דעת השו"ע שרק הש"ץ אומר 'נקדש' | הלכה ומנהג הלכות ק"ש תפילה - דעת השו"ע שרק הש"ץ אומר 'נקדש' | הלכה ומנהג
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

חד מבתראי

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
260
תודות
595
נקודות
116
בדעת השו"ע והגר"א שבקדושה רק הש"ץ אומר 'נקדש'.
נסתפקתי:
א. מפני שזה חלק מהברכה שלו, או שהוא מוציא את כולם יד"ח? (נפק"מ מי שלא שמע את הש"ץ אומר, אם יגיד לבד)
ב. זה דווקא ב'נקדש' או גם ב'ובדברי קדשך' וכו'
 
מאותה סיבה שרק אחד אומר קדיש וזימון ולא כולם
מפני שהאמירה הזאת היא קריאה לציבור לומר יחד קדושה
והטעם שאומרים מפני שע"פ האר"י יש ענין להצטרף עם הש"ץ בהזמנה שלו
אך לכאו' היום שכל הציבור אומר יחד ואח"כ הש"ץ חוזר או רק מסיים קצת תמוה
 
א. מפני שזה חלק מהברכה שלו, או שהוא מוציא את כולם יד"ח? (נפק"מ מי שלא שמע את הש"ץ אומר, אם יגיד לבד)
מפני שזה נתקן בצורה של ענייה, ששליח ציבור אומר נקדישך (או נקדש) והם עונים קדוש קדוש
וז"ל הגר"א

אין הצבור כו'. כמו בקדיש שא"א עם הש"ץ אלא יש"ר מברך כמ"ש בפ"א:
ב. זה דווקא ב'נקדש' או גם ב'ובדברי קדשך' וכו'
מבואר בדברי המג"א

ואינו נק' קדושה אלא נעריצך וכו' לעומתם וכו' ובדברי וכו' אבל שאר הנוסח שמוסיפין בשבת אינו בכלל קדושה ע"כ.

וכן הביא המשנה ברורה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ראש ישיבת נר משה לבני חו"ל בגבעת שאול מח"ס אור...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה