כתב השו"ע סימן תרע"ה ס"ב יש מי שאומר דכיון דהדלקה עושה מצווה צריך שיתן שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה, אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובה. וכתב המ"ב (ס"ק ח') שצריך לכבות ולהדליק מחדש.
ויש להקשות מדוע הוספת השמן לא יחשב כהדלקה וכמו שלגבי שבת נחשב מבעיר כדאיתא בביצה כ"ב. שהמוסיף שמן בנר חייב משום מבעיר.
ובהכרח לומר, שבנר חנוכה הדלקה עושה מצווה משא"כ בנר שבת. וכן ראיתי שכתב במקראי קודש חנוכה סימן ח'. וראה כאן כשמניח שפופרת מעל נר שאין בו שמן כשיעור.
ויש להקשות מדוע הוספת השמן לא יחשב כהדלקה וכמו שלגבי שבת נחשב מבעיר כדאיתא בביצה כ"ב. שהמוסיף שמן בנר חייב משום מבעיר.
ובהכרח לומר, שבנר חנוכה הדלקה עושה מצווה משא"כ בנר שבת. וכן ראיתי שכתב במקראי קודש חנוכה סימן ח'. וראה כאן כשמניח שפופרת מעל נר שאין בו שמן כשיעור.
