• מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
2,271
תודות
7,399
נקודות
587
כתב השו"ע סימן תרע"ה ס"ב יש מי שאומר דכיון דהדלקה עושה מצווה צריך שיתן שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה, אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובה. וכתב המ"ב (ס"ק ח') שצריך לכבות ולהדליק מחדש.
ויש להקשות מדוע הוספת השמן לא יחשב כהדלקה וכמו שלגבי שבת נחשב מבעיר כדאיתא בביצה כ"ב. שהמוסיף שמן בנר חייב משום מבעיר.

ובהכרח לומר, שבנר חנוכה הדלקה עושה מצווה משא"כ בנר שבת. וכן ראיתי שכתב במקראי קודש חנוכה סימן ח'. וראה כאן כשמניח שפופרת מעל נר שאין בו שמן כשיעור.
 
ויש להקשות מדוע הוספת השמן לא יחשב כהדלקה וכמו שלגבי שבת נחשב מבעיר כדאיתא בביצה כ"ב. שהמוסיף שמן בנר חייב משום מבעיר.
יש הבדל בין מדליק למבעיר.
הוספת שמן נקרא מבעיר ולא מדליק.
דוק ותבין
 
תקרא שוב במתינות, בלי דוקים... ותנסה להבין מה השאלה, שכבר קדמוני בה האחרונים שציינתי.
כמדומני שהרב @בחקתיך אשתעשע התכוון, שאין הוכחה ממה שחייבים בשבת משום מבעיר, שגם בנר שבת יצא יד"ח,
שאם המצווה להדליק נר לסעודה עדין לא הדליק נר הראוי לדלוק בסעודה ולא יד"ח,
אמנם פשוט החילוק שחילקת, דהתם המצווה היא המעשה הדלקה, ובשבת הוא להביא את התוצאה שיהא אור בבית.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

לאחרונה נפוץ מאוד סיגריות אלקטרוניות ללא הכשר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון