פורים - הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת | פורום אוצר התורה

פורים הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת

ראש כולל בצפון

משתמש רשום
הודעות
30
תודות
50
נקודות
18
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
יש עוד טעמים.
 
מה שהתכוונתי לומר, שלר"נ לא היה נפק"מ בזה כי הם היו פרוזים שלא יכול לחול פורים בשבת.
ובאמת יתכן שהיה סובר שצריך לקרות הלל בשבת בערים המוקפות.
 
ובאמת יתכן שהיה סובר שצריך לקרות הלל בשבת בערים המוקפות.
לא מסתבר בפרט שהמאירי שמסיק מזה דין למעשה שצריך לומר הלל כשאין לו מגילה, לא כתב גם בשבת וצ"ע.
 
הלכה לא נפסקת עפ"י אזור גיאוגרפי.
נכון, אלא שהמאירי לא ציין את זה כי להם לא היה נפק"מ בזה - אלא ציין נפק"מ אחרת ששייכת גם לפרוזים.
אבל שוב, המאירי כן מסיק מזה דין להלכה.
אכן, אך לנו אין משמעות מזה כי אנו לא פוסקים כר"נ.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
כבר קראוה מאתמול, ויצאו ידי חובתן.
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>