חוקת - וְאִם לֹא יִתְחַטָּא - מה תלמוד לומר | במדבר חוקת - וְאִם לֹא יִתְחַטָּא - מה תלמוד לומר | במדבר

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,919
תודות
4,905
נקודות
485
הוּא יִתְחַטָּא בוֹ בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִטְהָר וְאִם לֹא יִתְחַטָּא בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וגו'.

בחזקוני: ואם לא יתחטא, מה תלמוד לומר, אחר שאמר כבר הוא יתחטא בו ביום השלישי וכיום השביעי, אלא סלקא דעתך אמינא אם שכח ולא הזה עליו ביום השלישי יזה עליו שתי פעמים ביום השביעי, ותעלה לו כהזאת שלישי ושביעי, ת"ל ואם לא יתחטא וגו', שצריך שלשה ימים בין הזאה להזאה. עכ"ל.

עוד אפשר לתרץ על קושיית החזקוני, שנרמז כאן מה שאמרו (חגיגה כב:) חבר שבא להזות מזין עליו מיד, עם הארץ שבא להזות אין מזין עליו עד שיעשה בפנינו שלישי ושביעי, ופירש"י: חבר שבא להזות ואמר ראוי לקבל הזאה ראשונה שכבר עברו ג' ימים לטומאתו שהיום יום ג'.

וזה נרמז בפסוק "הוא יתחטא בו" דהיינו חבר שבא להזות נאמן ומזין עליו מיד "ביום השלישי וביום השביעי יטהר", "ואם לא יתחטא ביום השלישי וביום השביעי" דהיינו שלא יודעים אם היום הוא באמת יום השלישי שלו, כגון עם הארץ שבא להזות, "לא יטהר", ואין מזין עליו עד שיעשה בפנינו שלישי ושביעי.​
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון