וירא - וישא אברהם את עיניו וירא | בראשית | פורום אוצר התורה וירא - וישא אברהם את עיניו וירא | בראשית | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

אלף בית

משתמש רשום
gemgem
הודעות
56
תודות
92
נקודות
18
וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל אחר נאחז בסבך בקרניו וילך אברהם ויקח את האיל ויעלהו לעלה תחת בנו.
לכאורה וישא את עיניו מיותר וכן וילך.
 
כנראה שאצל אנשים כמו האבות יש חידוש בכל שיאת עין וכל תנועה
(והכתוב משמיענו זאת האיך צריך שיהיה כל תנועה)
פעם שבת הרה"ק רבי יחזקאל זיע"א משינאווא בעל הדברי יחזקאל בעיר בלאזוב וסר לבקר את הרה"ק רבי צבי אלימלך זיע"א מבלאזוב בבית מדרשו מובן הדבר כי לקראת הביקור הזה גדשו המונים את בית המדרש ואף עזרת הנשים היתה מלאה מפה אל פה לפתע פנה הרה"ק משינאווא למארחו הרה"ק מבלאזוב ואמר לו הנה עזרת הנשים פרוצה כמה קנים נפלו מן השבכה וניתן להביט דרך שם נענה ואמר לו הרבי מבלאזוב זה בית מדרש קטן בעיירה קטנה אין ביכולתי להשגיח כל הזמן על תקינות המחיצה שמע זאת הרה"ק משינאווא ואמר למארחו אבל הרי זה שלא כהלכה ראה הרבי מבלאזוב כי אורחו אינו נרגע מהפרצה עמד וגילה לו את האמת יאמין לי כבודו מאז בואי לכאן מעולם לא הרמתי את עיני לראות את המחיצה אבל אם אתם מצווים אביט לשם ואראה מה היא הפירצה ואולם בתנאי שאתם נוטלים על עצמכם את האחריות למבטי זה נחרד הרה"ק משינאווא ונזעק תיכף ומיד לא ולא חלילה אינני לוקח זאת על אחריותי כלל אבל יחד עם זאת יכולים אתם לסמוך על דברי כי המחיצה זקוקה לתיקון (עובדא דאהרן פרק י)​
 
וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל אחר נאחז בסבך בקרניו וילך אברהם ויקח את האיל ויעלהו לעלה תחת בנו.
לכאורה וישא את עיניו מיותר וכן וילך.
אם בפרשת וירא עסקינן היה אפשר לשאול מתחילת הפרשה [יח,ב] : וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים וגו'.
וכן בתחילת העקידה [כב,ד] : וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק.
וכן גבי יצחק [כד,סג] : וישא עיניו וירא והנה גמלים באים.
וכן גבי לוט [יג,י] : וישא לוט את עיניו וירא את כל ככר הירדן וגו'.
וכו גבי אשת פוטיפר [לט,ז] : ותשא אשת אדניו את עיניה אל יוסף וגו'.
והמשותף לכולם דהוא הסתכלות בכוונה ולא ראיה בעלמא בדרך מקרה, וכמש"כ הספורנו [יח,ב].
ובכל מקום ההדגשה לפי העניין, ודו"ק.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה