כתב בספר דברי אליהו [דברים בשם הגר''א מוילנא זצוק''ל]
וישמע יעקב את דברי בני לבן לאמר לקח יעקב את כל אשר לאבינו ומאשר לאבינו עשה את כל הכבד הזה,
ואי' במד"ר פ' ע"ג ר' יהושע דסכנין בש"ר לוי אמר אין כבד אלא כסף וזהב המד"א (נחום ב') בוזו כסף בוזו זהב ואין קצה לתכונה כבד מכל כלי חמדה.
וצ"ל הלא המדרש הזה סותר דברי התנא באבות שאמר אין כבוד אלא תורה,
וי"ל כי בכל התנ"ך הוא כבוד מלא וי"ו, ורק בזה ובנחום כתיב כבד חסר,
ע"ז ידרוש המדרש, כי כבד חסר הוא רק כבוד המדומה
אבל כבוד מלא וי"ו, אינו באמת כ"א תורה שלא יחסר הכבוד הזה לעולם,
וכבוד הבא ע"י כסף וזהב, כאשר יחסר ממנו הכסף והזהב יחסר ממנו אז גם הכבוד.
וישמע יעקב את דברי בני לבן לאמר לקח יעקב את כל אשר לאבינו ומאשר לאבינו עשה את כל הכבד הזה,
ואי' במד"ר פ' ע"ג ר' יהושע דסכנין בש"ר לוי אמר אין כבד אלא כסף וזהב המד"א (נחום ב') בוזו כסף בוזו זהב ואין קצה לתכונה כבד מכל כלי חמדה.
וצ"ל הלא המדרש הזה סותר דברי התנא באבות שאמר אין כבוד אלא תורה,
וי"ל כי בכל התנ"ך הוא כבוד מלא וי"ו, ורק בזה ובנחום כתיב כבד חסר,
ע"ז ידרוש המדרש, כי כבד חסר הוא רק כבוד המדומה
אבל כבוד מלא וי"ו, אינו באמת כ"א תורה שלא יחסר הכבוד הזה לעולם,
וכבוד הבא ע"י כסף וזהב, כאשר יחסר ממנו הכסף והזהב יחסר ממנו אז גם הכבוד.
