יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו? | אספקלריה תורנית| דף 3 יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו? | אספקלריה תורנית| דף 3

יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו? (8 צופים)

מר הוא שתלה בהם צד אפיקורסות, ואני הערתי על דבריו, במחילה.
באמת לא הבנתי אותך. עברתי על כל ההודעות שלי באשכול - ובכולם אני כותב שלמרות שמאמינים בשטות הם לא אפיקורסים ושחיטתם כשרה ואפשר לצרפם למניין.

איפה תליתי בהם צד אפיקורסות?
 
באמת לא הבנתי אותך. עברתי על כל ההודעות שלי באשכול - ובכולם אני כותב שלמרות שמאמינים בשטות הם לא אפיקורסים ושחיטתם כשרה ואפשר לצרפם למניין.

איפה תליתי בהם צד אפיקורסות?
דימית את אלו שהאמינו בש"צ, לזה שמאמין שהגיע המשיח, ולכך הקשית מהם על פותח האשכול.
ואני אומר, אינו דומה, הם לא האמינו שהגיע המשיח, אלא שש"צ הוא המשיח שעתיד לבוא.
 
דימית את אלו שהאמינו בש"צ, לזה שמאמין שהגיע המשיח, ולכך הקשית מהם על פותח האשכול.
ואני אומר, אינו דומה, הם לא האמינו שהגיע המשיח, אלא שש"צ הוא המשיח שעתיד לבוא.
לא הבנתי את דבריך. גם מאמיני ש"ץ (לפני שנתגלה קלונו) וגם מאמיני הרבי אינם אפיקורסים. ומכיון שהם דומים שחיטת שניהם כשרה.

איפה תליתי במישהו צד אפיקורסות?
 
ב' מיני משיחים הם
ש"צ שר"י התחזה למשיח ולכן הטועים אחריו (בתחילה כמובן, ולא החוטאים) לכורה אינם אפיקורסים כיון שחשבו שבדמות זו מתגשמים כל הנבואות.
אך ישנם משיחי שקר שהאמונה בהם נולדה מחמת עיוות בדמותו של משח כלומר האמונה באותם משיחים בעצם סותרת את האמונה במשיח כיון שהם ציירו דמות חדשה ונמצא שהאמונה במשיחם אינה משתייכת כלל לאמונה במשיח בן דוד
ולכן יש מקום לסברא זו שהמאמינים מהסוג הראשון אינם אפיקורסים ואילו מהמין השני, דוקא כן.
הכל לפי דעתי העניה כמובן...
 
שאלת תם:
לאחר שמשיח יבנה את בית המקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל, האם לדעת הרה''ג פותח האשכול, יהיה אסור לאכול משחיטתן של כלל ישראל שיאמינו בו (מלבד אי אילו שינקטו בזה שעיקר באמונה לידע שיבוא משיח, היינו שלא יכול להיות לעולם שהוא כבר בא?)
 
כיון שעניינו של משיח הוא לגלות כבוד שמים באופן מוחלט שוב לא יתכן שיהיה מי שיתכחש לגילויו, דהלא בעצם התכחשותו מתבאר שעדיין מתקיים ההסתר בבריאה, משא"כ שאר משיחי שקר מעולם לא גילו כבוד שמים באופן מוחלט בבריאה
 
ב' מיני משיחים הם
ש"צ שר"י התחזה למשיח ולכן הטועים אחריו (בתחילה כמובן, ולא החוטאים) לכורה אינם אפיקורסים כיון שחשבו שבדמות זו מתגשמים כל הנבואות.
אך ישנם משיחי שקר שהאמונה בהם נולדה מחמת עיוות בדמותו של משח כלומר האמונה באותם משיחים בעצם סותרת את האמונה במשיח כיון שהם ציירו דמות חדשה ונמצא שהאמונה במשיחם אינה משתייכת כלל לאמונה במשיח בן דוד
ולכן יש מקום לסברא זו שהמאמינים מהסוג הראשון אינם אפיקורסים ואילו מהמין השני, דוקא כן.
הכל לפי דעתי העניה כמובן...
יש לך מקור לכל זה?
 
יש לך מקור לכל זה?
מקור למה?
כך היא ההסטוריה
ש"צ שר"י העמיד פני משיח ממש, והתיימר לפעול פעולות של משיח (ללות סודות תורה, לגאול את ישראל בפועל, להעלותם לא"י וכו') ולכן טעו רבים אחריו
ואילו משיחים אחרים... התנהגו פחות או יותר כמו אנשים רגילים והחליטו לקרוא לזה משיח (נו טוב, היו שם כמה חריגות מהנורמה אבל המנוע הרציני לתעות אחריו שהוא משיח היה בגלל הקמפיין והרעש, קשה למצוא פעולה משמעותית כמו ש"צ שר"י שאפשר להיתלות בה ולומר "הנה הטעות שבגללה כולנו חשבנו שהוא משיח"
מקוה שהדברים הובנו
 
מקור למה?
כך היא ההסטוריה
ש"צ שר"י העמיד פני משיח ממש, והתיימר לפעול פעולות של משיח (ללות סודות תורה, לגאול את ישראל בפועל, להעלותם לא"י וכו') ולכן טעו רבים אחריו
ואילו משיחים אחרים... התנהגו פחות או יותר כמו אנשים רגילים והחליטו לקרוא לזה משיח (נו טוב, היו שם כמה חריגות מהנורמה אבל המנוע הרציני לתעות אחריו שהוא משיח היה בגלל הקמפיין והרעש, קשה למצוא פעולה משמעותית כמו ש"צ שר"י שאפשר להיתלות בה ולומר "הנה הטעות שבגללה כולנו חשבנו שהוא משיח"
מקוה שהדברים הובנו
כן נכון כי ש"צ שר"י עבר על חמורות שבחמורות לפני כל ואותם שמאמינים שהגיע כבר אין פירושו שכבר חיים בימות המשיח אלא שישנה מציאותו של משיח רק שעתיד לגאול את עם ישראל יש בזה משום טפשות אך לא משום אפיקורסות משום כיוון..

טעיתי אם ההשוואה לש"צ היא אמיתית או לא למעליותא או לגריעותא ואין לדעת מאומה.
 
ש"צ שר"י עבר על חמורות שבחמורות לפני כל
כל הידוע לי את החמורות שבחמורות הוא עבר בשלבים מאוחרים ובאמת באותם שלבים החלה ההתפכחות המשמעותית. לפני כן רק אנשים גדולים זיהו את השקר, אבל מה שכולם נהו אחריו זה היה בגלל שזיהו בו מאפיינים של משיח
 
ואותם שמאמינים שהגיע כבר אין פירושו שכבר חיים בימות המשיח אלא שישנה מציאותו של משיח רק שעתיד לגאול את עם ישראל יש בזה משום טפשות אך לא משום אפיקורסות משום כיוון..
חז"ל שרטטו לנו בקוים גסים את דמותו של מלך המשיח ואת פעולותיו, אם כי לא בפרטות גדולה אבל הרעיון ברור, והעיקר של אמונה במשיח מתייחסת לדמות המסויימת הזו. מה שעשו אותם מאמינים הוא לשרטט דמות חדשה של משיח והאמינו בה כי היא הגואל. להבנתי כך נראית כפירה בעיקר של ביאת המשיח, כיון שמי שמאמין שכך נראה משיח שוב אינו מאמין שיבוא מישהו שתואם לדמותו של המשיח של חז"ל
(אא"כ הוא חושב שלאחר שזה מת, יחיה מחדש עם דמות אחרת שאינה שייכת לזו המקורית והוא יהיה המשיח. אך אם כן זו באמת שטות רצינית ושחיטתו פסולה מצד היותו חסר דעת)
 
שאלת תם:
לאחר שמשיח יבנה את בית המקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל, האם לדעת הרה''ג פותח האשכול, יהיה אסור לאכול משחיטתן של כלל ישראל שיאמינו בו (מלבד אי אילו שינקטו בזה שעיקר באמונה לידע שיבוא משיח, היינו שלא יכול להיות לעולם שהוא כבר בא?)
תשובת תם:
אכן, לאותם אלו שיסברו שהמשיח א בא עדין יהיה אסור לאכול משחיטת שאר ישראל. אמנם גם לדעת אלו שהגיע כבר יהיה אסור לאכול משחיטת אלו שסוברים שעוד לא בא
וסביר להניח שמספרם של אלו השניים יהיה רב בהרבה על אלו הרשונים אם בכלל
מה שלא ממש נכון לומר כיום ודי לחכימא
 
חז"ל שרטטו לנו בקוים גסים את דמותו של מלך המשיח ואת פעולותיו, אם כי לא בפרטות גדולה אבל הרעיון ברור, והעיקר של אמונה במשיח מתייחסת לדמות המסויימת הזו. מה שעשו אותם מאמינים הוא לשרטט דמות חדשה של משיח והאמינו בה כי היא הגואל. להבנתי כך נראית כפירה בעיקר של ביאת המשיח, כיון שמי שמאמין שכך נראה משיח שוב אינו מאמין שיבוא מישהו שתואם לדמותו של המשיח של חז"ל
(אא"כ הוא חושב שלאחר שזה מת, יחיה מחדש עם דמות אחרת שאינה שייכת לזו המקורית והוא יהיה המשיח. אך אם כן זו באמת שטות רצינית ושחיטתו פסולה מצד היותו חסר דעת)
אינו נכון כי הם מתייחסים זאת באספקלריא תורנית לגמרי ע"פ סימני הרמב"ם וכו' ואין זה העמדת משיח באור שונה כפי שאתה מנסה להעמיד את זה ומתייחסים אליו רק מהצד התורני ויש פה טעות בלבד ותו לא.
ואין צורך לומר שאין כל איסור להאמין שרבו הוא המשיח ושמשיח יכול לבוא מן המתים כי ישנה דיעה כזאת בגמ' ובספרים הובא מעין זה.
 
כל הידוע לי את החמורות שבחמורות הוא עבר בשלבים מאוחרים ובאמת באותם שלבים החלה ההתפכחות המשמעותית.
כמדו' שאז החמירה הנהייה אחריו
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון