כשרות סיגריה אלקטרונית | כשרות| דף 2 | פורום אוצר התורה כשרות סיגריה אלקטרונית | כשרות| דף 2 | פורום אוצר התורה
שמעתי פעם שהוא מהיחידים שחקרו את נושא חומרי הגלם בסיגריה אלקטרונית לעומקו ולרחבו!
האם ידוע למישהו ציטוטים נוספים ממנו לגבי חומרי הגלם של סיגריה אלקטורנית?
 
1. האם סיגריה אלקטרונית נחשבת לריח / זיעה /
לא משנה.
כל הנידונים ד'טעם כעיקר דאורייתא', ו'ריחא מילתא' , כולם הם לגבי דברים שאוכלים ויש שאלה מה אוכלים .
אני לא מבין בשום צורה איך אפשר להגדיר שאיפת אדים כ
 
לא משנה.
כל הנידונים ד'טעם כעיקר דאורייתא', ו'ריחא מילתא' , כולם הם לגבי דברים שאוכלים ויש שאלה מה אוכלים .
אני לא מבין בשום צורה איך אפשר להגדיר שאיפת אדים כאכילה
האכילה היא לא השאיפת אדים, אלא מה שנשאר לך טעם בפה אחרי זה, ואתה בולע את זה עם הרוק, ונהנה מהטעם המתוק והטעים.
 
אם ישנו זה חסרון גמור. לדידי ולמכרי.
לא הבנתי מה כונתך 'זה חסרון גמור', שזה לא טעים?, והוה בכלל נבילה שאינה ראויה לגר? כמדומני שהחוש מכחיש אותך.
ואם כונתך שהוי פסיק רישא דלא ניחא ליה, סברא זו לא שייכת באיסורי אכילה, דמתעסק בחלבים ועריות חייב.
 
לא הבנתי מה כונתך 'זה חסרון גמור', שזה לא טעים?, והוה בכלל נבילה שאינה ראויה לגר? כמדומני שהחוש מכחיש אותך.
ואם כונתך שהוי פסיק רישא דלא ניחא ליה, סברא זו לא שייכת באיסורי אכילה, דמתעסק בחלבים ועריות חייב.
כתבת שיש בזה הנאה, שהרי בלא"ה לא עלה אף על דעת להחשיבו למאכל, וע"ז כתבתי שאי"ז הנאה אלא איפכא.
 
כתבת שיש בזה הנאה, שהרי בלא"ה לא עלה אף על דעת להחשיבו למאכל, וע"ז כתבתי שאי"ז הנאה אלא איפכא.
למה אין בזה הנאה הרי זה טעים, ואם זה מנטה זה גם מרענן.
[ג"נ אני לא מעשן אבל בניי מעשנים ומידי פעם אני לוקח מהם מעט ולדעתי זה טעים].
 
זה שונה כמובן, כאמור:
לדידי מאכל הוא דבר שיש לו טעם (שאינו מר) שאדם מכניס לפה, ואולי צריך שגם יבלע אותו.
וכל זה מתקיים בסגריה חשמלית שנשאר טעם וממשות בפה
ולדעתי סגריה לא גרע ממסטיק, שלא יעלה על הדעת לאכול מסטיק בלי הכשר.
 
בעלון האחרון של הרב קארפ, טוען שצריכים הכשר, וגם צריכים להחמיר ולאדות רק אחרי שבירך שהכל על דבר אחר וכיון לפטור גם את המילוי.
 
סליחה על ההקפצה,
הבנתי שיש נידון גם אם הגליצרין מן החי, האם הוא נקרא מעמיד או שהוא בטל, שהוא נותן איזה תכונה של ג'ליות לנוזל וכך הוא מתאדה יותר טוב, וכאן יש נידון גם במציאות וגם בגדרי ההלכה, כמה באמת צריך שיהא מרקמו של הנוזל סמיך, בשביל שיתאדה על צהיו"ט.
 
הגאון ר' משה בויאר והגאון רבי ישראל טופרביץ בעל הספר דרך ישראל ומרבני אחיסמך אוחזים שצריך הכשר יעיון בסוגיא דפסחים גבי אחשביה
הגאון הראשון הנ"ל סבירא ליה גם שצריך ברכת שהכל לפני הסיגריה [כך שמעתי מנכדו],
וממילא דון מיניה ואוקי באתריה, ודי לחכימא ברמיזא.
 
נראה לי שאכתוב מה שידוע לי בכל הנ"ל, מכלי ראשון:
א. דיברתי בעצמי עם הגאון הגדול הגרי"מ רובין שליט"א, ואמר לי בזה"ל דבר עם הרב יהודה שרשבסקי שליט"א ומה שיאמר לך בעניין הזה עשה, הוא בדק את העניין וסומך אני על כל דבריו.
ב. לאחמ"כ צלצלתי להרב שרשבסקי ואמר לי כך - לאחר מחקר ובדיקה של שנים וכמו"כ בדיקה רוחבית אצל כלל סוגי הסיגריות הח"פ והמילויים למיניהם סוגייהם וטעמיהם, אינו צריך הכשר כלל, כל הגליצרין עשוי מן הצומח בלבד ואין לחוש כלל, לבד מן טעם ענבים ששם יש לחשוש לסתם יינם שאסור, אמנם בזה סייג ואמר שיש לסמוך על המתירים, והמחמיר תע"ב.
ג. לא הסתפקתי בזה, דברתי ג"כ עם אחד היצרנים הגדולים של מילויי הסיגריות כאן בא"י ובחו"ל, ואמר לי שכל הגליצרין שממנו עשויים המילויים אינם אלא מן הצומח, והסביר שבכה"ג הגליצרין מן החי אינו נותן את אותה התפוקה של הגליצרין הצמחי, וביותר הוסיף ואמר שהרי הגליצרין מן החי ג"כ יותר יקר, והגע עצמך מדוע שיצרן ישתמש במוצר שנותן לו פחות תפוקה ועולה לו יותר יקר מהמוצר השני שהוא גם יותר טוב,
לאחר כל הנ"ל נראה לי פשוט שאלו הם הדברים, א. דברי הגרי"מ שליט"א הידוע בפסיקותיו ההלכתיות הברורות והחדות שכל גדולי הפוסקים סמכו על דבריו, ב. דברתי כמו"כ עם הרב שרשבסקי הכימאי המפורסם "משארית", ג. עם היצרן של המילויים, - וכ"ז מכלי ראשון.
מינאי הק'
 
הגאון הראשון הנ"ל סבירא ליה גם שצריך ברכת שהכל לפני הסיגריה [כך שמעתי מנכדו],
וממילא דון מיניה ואוקי באתריה, ודי לחכימא ברמיזא.
אני מכיר אישית את הגאון ר' משה ואינו אוחז כך לפני סיגריה אם הנכד או שלא הבין או שצחק זה לא אומר שהוא כך אוחז
 
נראה לי שאכתוב מה שידוע לי בכל הנ"ל, מכלי ראשון:
א. דיברתי בעצמי עם הגאון הגדול הגרי"מ רובין שליט"א, ואמר לי בזה"ל דבר עם הרב יהודה שרשבסקי שליט"א ומה שיאמר לך בעניין הזה עשה, הוא בדק את העניין וסומך אני על כל דבריו.
ב. לאחמ"כ צלצלתי להרב שרשבסקי ואמר לי כך - לאחר מחקר ובדיקה של שנים וכמו"כ בדיקה רוחבית אצל כלל סוגי הסיגריות הח"פ והמילויים למיניהם סוגייהם וטעמיהם, אינו צריך הכשר כלל, כל הגליצרין עשוי מן הצומח בלבד ואין לחוש כלל, לבד מן טעם ענבים ששם יש לחשוש לסתם יינם שאסור, אמנם בזה סייג ואמר שיש לסמוך על המתירים, והמחמיר תע"ב.
ג. לא הסתפקתי בזה, דברתי ג"כ עם אחד היצרנים הגדולים של מילויי הסיגריות כאן בא"י ובחו"ל, ואמר לי שכל הגליצרין שממנו עשויים המילויים אינם אלא מן הצומח, והסביר שבכה"ג הגליצרין מן החי אינו נותן את אותה התפוקה של הגליצרין הצמחי, וביותר הוסיף ואמר שהרי הגליצרין מן החי ג"כ יותר יקר, והגע עצמך מדוע שיצרן ישתמש במוצר שנותן לו פחות תפוקה ועולה לו יותר יקר מהמוצר השני שהוא גם יותר טוב,
לאחר כל הנ"ל נראה לי פשוט שאלו הם הדברים, א. דברי הגרי"מ שליט"א הידוע בפסיקותיו ההלכתיות הברורות והחדות שכל גדולי הפוסקים סמכו על דבריו, ב. דברתי כמו"כ עם הרב שרשבסקי הכימאי המפורסם "משארית", ג. עם היצרן של המילויים, - וכ"ז מכלי ראשון.
מינאי הק'
סליחה על הבורות, אבל אם הוא מן הארץ לכאורה הוא חייב במעשרות? ויש ערלה?
 

הודעות מומלצות

[ATTACH type="full" alt="חידה 11 פורום אוצר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון