חידת חנוכה - להדליק 10 פעמים בברכה? | אוצר החידות| דף 4 חידת חנוכה - להדליק 10 פעמים בברכה? | אוצר החידות| דף 4

חד מבתראי

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פותח האשכול
הודעות
734
תודות
1,970
נקודות
242
היכי תמצי, שאדם גדול, הדליק כדין במקום הראוי בצורה הראויה וכו', על כל פרטי ודקדוקי המצווה,
ועוד לפני שהוא זז מהמקום ובלא לעשות שום מעשה, הוא התחייב להדליק שוב בברכה,
ושוב,
ושוב,
כך עשר פעמים!
 
פִּתָרוֹן
רמז נוסף: (לחבר אחד ועוד אחד שווה ארבע) אין החיוב מוציא את הפטור.
כשיש לו עשרה אדונים וכעת לאחר ההדלקה אחד האדונים שיחרר אותו, ממילא לא יד"ח בהדלקה הראשונה, וכן כל פעם שבירך שוב, שחרר אותו אדון נוסף, צריך להדליק שוב בברכה.
עדין לא הבנתי... [סליחה]
בחברה טובה.. גם הגרמ"ה לא...
ובתור עבד כבר יצא, ובתור משוחרר לא היה חייב, וא"א להוציאו,
א"כ פשיטא שצריך להדליק שוב, ואין לו ממי לצאת יד"ח,
בדיוק!
ולכן עליו להדליק שוב כדי לצאת יד"ח.
 
וודאי
אבל לא קשור לדין של תרי דרבנן לא מוציא חד
וממילא גם לא קשור להגרמ"ה שס"ל שיצא יד"ח זה עוד יותר לא מובן
דהיינו, הסכמת עם הדין אבל לא עם הרמז.. נו...
מה אומר הגרמ"ה - אין לי מושג. מי שאמר לי את הגרד"ל הוסיף ש'ר' משה הלל חולק', ולא יסף.
 
דהיינו, הסכמת עם הדין אבל לא עם הרמז.. נו...
מה אומר הגרמ"ה - אין לי מושג. מי שאמר לי את הגרד"ל הוסיף ש'ר' משה הלל חולק', ולא יסף.
אני מסכים גם עם הדין וגם עם הרמז
אני לא מבין את הגרד"ל מה זה קשור לתרי דרבנן מוציא חד דרבנן
ודווקא את ר' משה הלל אני יכול להבין
אולי ס"ל שכיון שיש כאן קיום בתור עבד א"כ אח"כ הב"ח כשהשתחרר שבו לא מתחייב זה לא חידוש כ"כ גדול
דהוי כקטן שהדליק קודם צאה"כ שדנו בכך הפוסקים
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה