לימוד רמב"ם יומי? (מפוצל) | בית המדרש – דיונים תורניים לימוד רמב"ם יומי? (מפוצל) | בית המדרש – דיונים תורניים

מחכה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
235
תודות
451
נקודות
162
ההתנגדות ללימוד הרמב"ם.
[אלא אם כן תלמד רמב"ם היומי עם מגיד משנה
היום, לאחר כ''כ הרבה מחזורים של לימוד רמב''ם, סרה ההתנגדות לגמרי ואפשר לשמוע זה מגדולי רה''י שליט''א, בפשטות בגלל שרואים את הבהירות שזה מכניס ללומדים, שבכל סוגיא 'הם בעניינים' תופסים ממש בכל התורה כולה עי''ז.
[יצויין שכבר בזמנו, היו רבים מגדו''י זצ''ל שהביעו את שותפותם בהשתתפות בסיום ולימוד]
ואכן, חלק מהתקנה זה ללמוד הלכה לעיון מתוך הלימוד היומי.
 
ענ''ד
שיש בזה תועלת רבה דוקא למי שכבר שולט ברוב סוגיות הש''ס - מנסיון אישי
אבל מי שמתחיל עם זה, זה לא טוב, זה רע, זה יכול להרגיל לשטחיות ח''ו
(אין שום אפשרות בעולם ללמוד רמב''ם פרק שלם או 2 פרקים בעיון בפחות מכמה ימים טובים, וכ''ש לא ב10-15 דק')
ספר המצוות והשרשים, הוא מצוין ומומלץ ללמוד במתינות גם ללומד מתחיל, ספר מאוד יסודי
 




אליבא דאמת אני משתדל שלא להתעסק באשכולות מעין זה בפורום, זה פחות מעניינים ויש ת''ח מופלגים שעיסקם בדיונים הנוגעים לכלל ישראל שברומו ש''ע.

לפועל חרגתי ממנהגי כי ראיתי לעצמי חובת מחאה. הדברים שכתבתי מגובים גם בדברים שזכיתי ושמעתי באוזני ממש. כך או כך כחבדניק ומשיחיסט יש ויהיו לי הרבה דיוני סרק שנכונים לי אם אסכים להתחיל בזה ולכן אעדיף להמנע, לכן הבאתי כאן רק כמה הו''ל ובזה סיימתי בנושא ואם ירצו אחרים יעסקו בזה בלהט ובכבוד הראוי לתקנת הקודש
 
מדוע הם מעודדים לימוד רמב"ם?
הרב לויצ"ח גינזבורג מרבני חב"ד
כשעומדים אנו, ובפרט בימי ההכנה ליום הגדול והקדוש, "ראש השנה להתקשרות", היום העשירי והאחד-עשר בחודש עשתי-עשר, לקראת סיום הרמב"ם של "ויהי בשלושים שנה", כאשר מהדהדים באזננו דברי הרבי שוב ושוב אודות החיוב וההכרח לעשות "שטורעם" גדול ביותר מסיום הרמב"ם, כדי שזה יעורר רבים להצטרף גם הם ללימוד היומי ברמב"ם. וכבר סיפרתי במסגרת זו, שכתבתי בעצמי בשנת תשמ"ה מכתב פרטי לרבי בו דיווחתי בין השאר אודות סיום הרמב"ם שערכתי בשיעור שמסרתי אז, שיעור לנשים בתניא, שהיו בו רק משתתפות מועטות, כך שהסתפקתי אם בכלל לכתוב על כך, ולא ייחסתי לזה כמעט חשיבות – אך הרבי לא התייחס לכל המכתב וענה דווקא במתיחת שני קוים מתחת למילים "סיום הרמב"ם"! הרבי רוצה שנערוך "הדרן" על הרמב"ם בכל מקום אפשרי. הן ברמה המקומית, בכל מקום, בכל עיר ועיירה ובכל פינה אפשרית. ובמיוחד ברמה הארצית והעולמית, ב"שטורעם" גדול במקומות גדולים וציבוריים ארציים ועולמיים. ולא פחות חשוב גם במקומות קטנים ביותר – בכל שיעור תורה שמתקיים, ובכל הזדמנות אפשרית של פגישה עם מספר יהודים. ולהדגיש תמיד את ה"בכן" בנוגע לפועל ממש – שעוד יהודי ועוד יהודי יצטרף בקביעות ללימוד הרמב"ם היומי באחד המסלולים, ועל ידי זה יהיה לו קשר חזק וקבוע יום יומי, עם הרבי
 
היום, לאחר כ''כ הרבה מחזורים של לימוד רמב''ם, סרה ההתנגדות לגמרי ואפשר לשמוע זה מגדולי רה''י שליט''א,
דברים משוללי יסוד!
אדרבה הבא רשימת 'גדולי ראשי הישיבות' שתומכים בדבר זה.
למרות המאמצים והפירסומים הרבים ['חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם'...] כנראה שישנם דברים שכלל ישראל מרגיש שמאחריהם מטרה נסתרת... ולכן הוא לא מקבל אותם.
קח כדוגמא את הדף היומי לא עשו עליו כמעט פרסומות והוא התפשט בכל כלל ישראל כי היה לש"ש להרבות תורה בישראל.
אפילו יוזמות אחרות של לימודיים יומיים זכו להצלחה גדולה יותר וההסבר כנ"ל.
כמדומה שגם הודעה זו שייכת לחלק ולנסיון של יצירת רושם על 'הצלחה' והתפשטות וכו' וכו' לא תמיד המחשבות והתוכניות יוצרות מציאות...
 
כמדומה שגם הודעה זו שייכת לחלק ולנסיון של יצירת רושם על 'הצלחה' והתפשטות וכו' וכו' לא תמיד המחשבות והתוכניות יוצרות מציאות...
דווקא הרושם שלי שזה נכתב בתמימות לפי מה ששמע מסביבתו, לא תעמולה.
 




אליבא דאמת אני משתדל שלא להתעסק באשכולות מעין זה בפורום, זה פחות מעניינים ויש ת''ח מופלגים שעיסקם בדיונים הנוגעים לכלל ישראל שברומו ש''ע.

לפועל חרגתי ממנהגי כי ראיתי לעצמי חובת מחאה. הדברים שכתבתי מגובים גם בדברים שזכיתי ושמעתי באוזני ממש. כך או כך כחבדניק ומשיחיסט יש ויהיו לי הרבה דיוני סרק שנכונים לי אם אסכים להתחיל בזה ולכן אעדיף להמנע, לכן הבאתי כאן רק כמה הו''ל ובזה סיימתי בנושא ואם ירצו אחרים יעסקו בזה בלהט ובכבוד הראוי לתקנת הקודש
צר לי. לא ראיתי שם שום מובאה בנידון, זולתי דמגוגיות.
 
למה שאתה קורא תקנת הקודש מרן הרב שך קרא "להסיר מכשול".
גם בסאטמר (ר' יואליש) קראו נגד הדף היומי ועד היום הם לא לומדים דף היומי לפי המסלול שלנו,
נכון הם נראים לך משוגעים,
כך נראים בעיני אעמך מי שקורא נגד הרמב"ם היומי,
אפשר לא להתפעל מזה אבל לקרוא נגד, קצת מוזר,

אני לא מדבר נגד שום רבה ורב, רק אני אומר שכל הקול קורא האלו לא ברורים ולא סתם אנו לא שומעים היום על אף אחד שקורא נגד לימוד רמב"ם,

שוב, לא חייב להיות שיש בזה עניין כ"כ גדול, אך חיסרון בטוח שאין בזה.
 

הודעות מומלצות

שיטת המהר"ל (הובא בב"ח סימן תע"ב...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון