למה הציבור מזלזל בהוראות הבטיחות בימי בין הזמנים? ונשמרתם! | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2 למה הציבור מזלזל בהוראות הבטיחות בימי בין הזמנים? ונשמרתם! | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2
ואם אפשר שלא לירוק ברחובות כי זה מגעיל כמה אנשים - עוד יותר טוב
חגיגה ה.
"רבי יוחנן כי מטי להאי קרא בכי כי את כל מעשה האלהים יביא במשפט על כל נעלם עבד שרבו שוקל לו שגגות כזדונות תקנה יש לו מאי על כל נעלם אמר רב זה ההורג כינה בפני חברו ונמאס בה ושמואל אמר זה הרק בפני חבירו ונמאס".

אגב יבוא המתחכם ויטען שחומרת המעשה היא דווקא כשרק בפני חבירו. אבל לענ"ד זה אינו. דבזמנם לא היו מדרכות אלא עפר תיחוח וברגע שירק זה נבלע בעפר משא"כ בזמנינו שיש מדרכות הרי כל יריקה נחשבת כירק בפני חבירו ופשוט.
 
הזכרתי דוגמא זו ממה שעיני ראו מולי לפני כמה ימים
בד"כ עם שינוי הביגוד נהיית המון ליחה... וגם השפה מתחילה להיות גסה
פטנט כזה
אמנם היורק הנ"ל היה לבוש שחור-לבן
 
היכן ראית כאן פרימיטיביות
גם פעם אנשים לא התנהגו כך אע"פ שרחוב היה ממילא מלוכלך
וממילא הוא חסרון מתמשך
אבל פרימיטיביות יכולה להתהפך למעלה
אחרי שהקידמה חוללה נזקים רבים כ"כ כמו ההבחנה שאין רשות לאף אחד לומר לי שום דבר ואני אעשה מה שבא לי
 
תמיד אפשר למצוא חסרונות בכל ציבור
ולגבי המלמדים לרוב אין אנשים אחרים אם רצונך באנשי מקצוע קום תלמד אותו יש מחסור חמור בענף
וכן ברוב מקצעות שבהם ישנם אנשים בלתי מנוסים
ולגבי הטיולים אפשר לומר שלרוב האנשים אינם לוקחים סיכונים ומי שאכן לוקח לא גרע מבן המדבר לשון הרע שאיסורו חמור פי כמה וכמה
כך שלדעתי לחפש את אותם חסרונות אין זה אלא...
 
כבוד הרב יואל שילה הנכבד, יש גבול כמה אפשר לדרוש מקרוצי חומר שכל עמלם הוא להתעלות בחכמת התורה ביראת שמים ובכבוד הבריות, וגם נזהרים שלא להגרר אחרי השפעות הרחוב וחכמות נכריות.
איך אתה יכול להשוות אותנו לאנשים חילוניים שאין להם שום עול בחיים חוץ מלהתמקצע באותו תחום מהם הם מתפרנסים... וד"ל...
כמובן ששלמות היא תמיד דבר טוב אבל ה80% שאינם מסוגלים לשלמות נדמה לי ברור לכל חרדי מהו סדר העדיפויות.
 
אחות בטיפול נמרץ ילדים אמרה להדיא שרוב הילדים שמתים מכך שהאמא לא התחסנה שייכים לצערנו לציבור החרדי.
ואע"פ שיש מתנגדי חיסונים גם שאינם שומרים תורה- מפורש בציבור החרדי האחוז גבוהה בהרבה.
וחבל.
זה יותר שכיח מכמה סיבות:
א. החוסר ביכולת אימות מידע, בעקבות הניתוק מהעולם החיצון בכלל ומהאינטנט בפרט.
ב. ההתרגלות של (בעיקר: נשות) הציבור להאמין במשהו בלי לחשוב.
ג. נשים דעתם קלה, ובציבורנו בד"כ האמא אחראית כל כל דבר הנוגע לגשמיות הילדים.
ד. ההתכופפות לאדם מסויים, כך שאם רב אחד משוגע - 50 משפחות לא יתחסנו.
 
מטנפים את רה"ר כי יש מי שינקה.

משליכים מגבונים לביהכ"ס כי יש מי שידאג.

כל אחד יש לו ערך עליון עליו הוא מקפיד ביותר ונלחם למענו..

מטבע הדברים זה על חשבון הדברים שפחות חשובות ופחות ערכיות..

בציבור החילוני חיים את העולם הגשמי כמטרה בפ"ע..
טבעי שמטפחים אותו הרבה יותר.. הן בבריאות הגוף ככושר, והתעמלות, ובניקיונו, ובניקיון הסביבה..
כי זה הערך עליון ולכן משקיעים בעיקר בו.

כנ"ל בציבור הדל"י שיש עוד ערכים עליונים כמו 'אהבת ישראל' 'ארץ ישראל' וטבעי שבנושאים אלו יהיה יותר חזק אצלם מאצלינו..

ובקיצור בוודאי שצריך ניקיון וגם לכבד את האחר וגם לחזק את הגוף..
אבל הסיבה שנושאים אלו פחות חזקים אצלינו מציבורים אחרים..
זה דווקא מעלתנו שאנחנו משקיעים במטרה החשובה באמת!!
 
לפני שבוע וחצי ראיתי כאלו שהגיעו למערת עלמה ללא פנסים. מה חשבתם??? שבעים מטר עומק באדמה ללא פנסים? מי היה מחלץ אתכם? [אני הבאת פנס ראש לכל אחד, ובנוסף שלשה פנסי ראש ספאר, ועוד פנס שמחזיקים ביד, ועוד ארבע תאורת חירום, ועוד פנס דינמו שכלל לא צריך בטריות].
אתה גם מגזים לצד השני..
לא יודע מה יותר גרוע..
 
שמעתי בזה בשם מרנא הרב זצללה"ה מבריסק שאמר 'מדוע בני אדם מזלזלים בונשמרתם?, הרי זה הפך הסכל?, משום שזוהי מצוה, ועל מצוה יש יצר הרע'.
[כידוע שבבריסק מאוד מחמירים בהלכות ונשמרתם, בין היתר שהבחורים לא מתענים ד' תעניות.]
 
כל אחד יש לו ערך עליון עליו הוא מקפיד ביותר ונלחם למענו..

אבל הסיבה שנושאים אלו פחות חזקים אצלינו מציבורים אחרים..
זה דווקא מעלתנו שאנחנו משקיעים במטרה החשובה באמת!!
זו לא מעלה שצריך להתגאות בה [כלומר, מה שנקיון אינו תופס חשיבות, הביטה וראה את חדרי המדרגות בבניינים מרובי ילדים]
וממש ממש לא באה על חשבון הרוחניות
ואדרבה, ההתחשבות באחרים מעוגנת היטב בחז"ל, הן בסוגיא דרק בפני חבירו, והן בתן דעתך שלא תחריב את עולמי
 
זו לא מעלה שצריך להתגאות בה [כלומר, מה שנקיון אינו תופס חשיבות, הביטה וראה את חדרי המדרגות בבניינים מרובי ילדים]
וממש ממש לא באה על חשבון הרוחניות
ואדרבה, ההתחשבות באחרים מעוגנת היטב בחז"ל, הן בסוגיא דרק בפני חבירו, והן בתן דעתך שלא תחריב את עולמי
אני חושב שלא קראת את מה שכתבתי.

הסברתי בפירוש בדיוק על נקודה זו.

יש הרבה מאוד דברים שצריכים לעשות..

טבע הדברים שאנשים מתמקדים בדבר הכי חשוב על חשבון דברים שהם במדרגה פחותה..

כל אחד מה הכי חשוב לו.

הביטה וראה את חדרי המדרגות בבניינים מרובי ילדים]
שאלה עם תשובה בצידה..
 
כל אחד יש לו ערך עליון עליו הוא מקפיד ביותר ונלחם למענו..

מטבע הדברים זה על חשבון הדברים שפחות חשובות ופחות ערכיות..

בציבור החילוני חיים את העולם הגשמי כמטרה בפ"ע..
טבעי שמטפחים אותו הרבה יותר.. הן בבריאות הגוף ככושר, והתעמלות, ובניקיונו, ובניקיון הסביבה..
כי זה הערך עליון ולכן משקיעים בעיקר בו.

כנ"ל בציבור הדל"י שיש עוד ערכים עליונים כמו 'אהבת ישראל' 'ארץ ישראל' וטבעי שבנושאים אלו יהיה יותר חזק אצלם מאצלינו..

ובקיצור בוודאי שצריך ניקיון וגם לכבד את האחר וגם לחזק את הגוף..
אבל הסיבה שנושאים אלו פחות חזקים אצלינו מציבורים אחרים..
זה דווקא מעלתנו שאנחנו משקיעים במטרה החשובה באמת!!
דברי תימה.
 
אני חושב שלא קראת את מה שכתבתי.

הסברתי בפירוש בדיוק על נקודה זו.

יש הרבה מאוד דברים שצריכים לעשות..

טבע הדברים שאנשים מתמקדים בדבר הכי חשוב על חשבון דברים שהם במדרגה פחותה..

כל אחד מה הכי חשוב לו.


שאלה עם תשובה בצידה..
קראתי היטב, והתגובה היתה על נקודה ספציפית
רעייתי תחי' גדלה במשפחה של תשעה ילדים, בבית קטן מאד
אבל היה חינוך לסדר ונקיון ושמירה גם על רשות הרבים
כשלא מייחסים לזה שום חשיבות, עם תירוצים מן הגורן והיקב, כגון - אנו עסוקים בדברים החשובים באמת
אזי התוצאה בהתאם
 
לציבור החרדי יש אמונה שמה שמגיע לו משמים א"א לברוח מהגזירה,
וע"כ הוא ממעט לרוב בהשתדלות, ובוטח בקב"ה שיזמין לו את ההוגנים בדרך,
אסור לאדם להכניס עצמו לסכנה ולבטוח בה' שהכל יהיה טוב -או לומר שבין כך "לכל כדור יש כתובת"!
 
נערך לאחרונה:

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה