למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3 למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3
ככלל,
היחס של אברך אמור להיות שהוא לומד תורה 24/7, אבל הגוף גם צורך את שלו, שינה, אכילה, וכמובן התאווררות.
וכמובן יש מצוות שא"א לעשותם ע"י אחרים, כגון לקחת את הילד מהחיידר וכדו', [שהאשה משועבדת בחו"מ למקומם עבודתה, וכמשנ"ת],
סדרי הכולל הם ב' סדרים בלבד, אבל כל שאר הזמן הוא תחת אחריות האברך,
וממילא אפשר להתחיל את הזמן בר"ח לסימנא טבא, ואפשר ללכת לברית משום שזה מצווה שא"א לעשותה ע"י אחרים [חסד בגופו], ועוד כהנה וכהנה...

אמנם אברך שלא זה המוטיב אצלו, והוא לומד רק בסדרים של הכולל, ואצלו זה כמו עבודה שאחרי הכולל שוכח מהכל,
אה"נ צריך להתנהג כבעבודה, לא ללכת לבריתות, ולא לפחות מ9.5 שעות ביום, ולהתחיל מיד באיסרו חג את הזמן
לאחר מחשבה..
לפעמים יתכן שהאברך השני יגיע למספר שעות לימוד ביום גבוה מהראשון,
מ"מ השני הוא עובד אצל הקב"ה, הראשון דבוק בקב"ה..
וההבדל בין שניהם כההבדל בין הרקיע הראשון לשני...
 
אני מתאמץ להבין מה לא מובן
לא אמרתי שכולל הוא עבודה, ח''ו, אמרתי שיש לנו ללמוד מהאנשים שעובדים ששם אין כ''כ תירוצים. כי כשיורד כסף אז נזהרים יותר, ואני לא מצליח להבין איך הגענו לגובה מלגת הכוללל וכו', מי מעלה בכלל על הדעת שכולל הוא עבודה, הכוונה היא על ניצול הזמן מתי שרק אפשרי
ואם יהיה שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב אז בוודאי שיגרום לחיזוק בזמנים וכדו' ככה אני מבין עכ''פ
 
ענה לו האברך. החלטתי לעבוד כל יום שעה לפני הכולל ואני מקבל פי 3 מהמלגה הזעומה אז מחדא אין לי לחץ של שמי''ס ומחדא ברוך ה' יש געלט
אני רק שאלה קטנה...
בעבודה אין לחץ של שמירת סדרים? לאותה שעה שבה הוא כביכול עובד, אינו מחוייב להתייצב בדיוק בשעה היעודה?
 
כי כשיורד כסף אז נזהרים יותר,
איני סבור שזאת הסיבה.
לאדם עובד יש מחוייבות למעביד, ובשל כך הוא אינו תלוי בעשיית הנכון והראוי, אלא בעשיית צורכי המעביד והעבודה

ב"ה שאברך הלומד, אינו עובד אצל ראש הכולל, אלא אצל הקב"ה, ומעבידו זה חפץ בעשיית הנכון והראוי.
 
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להשתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
עברתי על כל האשכול, ואיני מבין מדוע אנשים אינם מייקרים את לימוד התורה, העבודה הינה הרבה אבל הרבה יותר קלה מללמוד, ומדוע כזה קשה לכם להבין שאברך צריך יותר להתאוורר מאנשים עובדים!!!
אתם יודעים כמה אנשים אני מכיר שאם תאמר להם שאלוקים מעדיף שהם יעבדו [פי שניים מהזמן שהם לומדים ויותר קשה] וזהו התפקיד שלהם, הם ירוצו לזה!
לימוד הינו מאמץ מוחי מהגבוהים ביותר ששייך ולאורך זמן רב, ומאד טבעי שהוא יהיה הרבה יותר קשה ממאמץ פיזי וכדו' של עבודה בחוץ, [אפי' בהיטק וכדו'],

ובאמת בלי לסטות מנושא האשכול אומר במאמר מוסגר שישנם אנשים המאריכים מאד אנשים שהקימו מפעלי חיים כמו עזר מציון יד שרה וכדו', איני ממעיט ח"ו מחשיבותם של אותם אירגונים ומעלתם הגדולה של אותם אנשים, אך אין לדמות כלל את עבדותם לעבודה הרצינית שיש לאברך רציני שבאמת יושב ולומד,

וזה עוד מבלי להזכיר את זה שהלימוד בכוילל לאברך רציני אינו תופס רק את שעות הסדרים, אלא את רוב היום שהוא מונח בסוגיא ותפוס בה וזהו מושא עניינו ועסקו
 
אני רק שאלה קטנה...
בעבודה אין לחץ של שמירת סדרים? לאותה שעה שבה הוא כביכול עובד, אינו מחוייב להתייצב בדיוק בשעה היעודה?
השאלה מה המשכורת למול משכורת של 4 ספרות שווה לחץ למול משכורת זעומה בסך 1900 ש''ח לא
 
השאלה מה המשכורת למול משכורת של 4 ספרות שווה לחץ למול משכורת זעומה בסך 1900 ש''ח לא
אם כבר מדברים על משכורות, יש לי חלום ישן נושן להקים כולל של בני עלייה מופלגים [לימוד 12 שעות, מהישיבות הכי ובות ברמה הכי גבוהה וכו' וכו'] שיקבלו בחודש כמו משכורת ממוצעת בשוק, בתנאי שהאשה לא תצא לעבוד ותוכל לגדל את הילדים בבית כמו דורות עברו,
צריך רק למצוא גביר גדול!! ישיבישער ולהסביר לו היטב את מעלת הענין, והענין יכול לרוץ...
מי שחושב שזה רעיון טוב שיתן לייק...
 
אם כבר מדברים על משכורות, יש לי חלום ישן נושן להקים כולל של בני עלייה מופלגים [לימוד 12 שעות, מהישיבות הכי ובות ברמה הכי גבוהה וכו' וכו'] שיקבלו בחודש כמו משכורת ממוצעת בשוק, בתנאי שהאשה לא תצא לעבוד ותוכל לגדל את הילדים בבית כמו דורות עברו,
צריך רק למצוא גביר גדול!! ישיבישער ולהסביר לו היטב את מעלת הענין, והענין יכול לרוץ...
מי שחושב שזה רעיון טוב שיתן לייק...
ממש לא רעיון טוב אלא להפך
ואסביר אברךהוא לא עובד אברך רק לומד ובגלל שהוא עושה מעשה מיוחד ומועיל מגיע לו מלגת קיום ולא סכום שמספיק לשכירות של אמה על אמה מה שהפריע לכולם הוא הענין שהמלגה היא זעומה ואולי באמת למה היא שונה ממלגה לסטונדנט שלומד לימודי פילוספיה תימנית באונברסיטה
 
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להשתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
איני יודע האם רק לי מפריע הכותרת וכל נושא האשכול...
אך מה שבטוח שזה חרפה !!!

חרפה - שזהו הדבר שמצאת לדון על אברכי הכולל, האם ילמדו גם בשבוע של ביה"ז...
חרפה - שנושא האשכול הוא לא על הגדלת המילגה,
וכן הלאה - שלא דנים האם ישנם כוללים המקפידים יתר על המידה עם אברכי הכולל היקרים שהם נזר הבריאה...

בנוגע לגוף הנידון - עד שיש שבוע שקט ורגוע לאברכים, שבו הילדים נמצאים במוסדות, ויש להם זמן לעצמם... כן בדיוק כך, יש להם זמן לעצמם!!!
בעיצומו של הזמן - יום רודף יום, ומרוצת החיים שוטפת כל הנקרה בדרכה, ואז... מגיע השבוע, אותו השבוע שיש לאברך שקט תעשייתי, וזמן לחשב מסלול מחדש...
לחשב מסלול מחדש בנוגע לעתידו ושאיפותיו, היכן הוא עומד בסולם השאיפות שייעד לעצמו.
או ג"כ לחשב מסלול מחדש בנוגע לשלום ביתו או היחס עם ילדיו. כן. גם אלו דברים שצריכים התבוננות מרובה בלב שקט ורגוע...

ואז -
כבר מגיע אותו שבוע המיוחל שחיכה לו מזה זמן רב.
ופתאום....
מגיע מאן דהו, וזועק היתכן??? האיך אתה לא מתחיל את הזמן, והלא אתה נזר הבריאה, ומ"ש אם היית עובד, וכו' וכו'...

זהו רבותיי, כך זה נראה, וזה התשובה !!!
זהו לא שבוע שבו המדד הוא כמה שעות ישבת בביהמ"ד, וכמה דפים הספקת וכו', זה פשוט לא הנידון, מי שחושב שזה האירוע, פשוט לא נמצא במשחק, אלא נטו צופה מהצד !!!


האם למישהו קשה עדיין משהו ???

לא נראה לי...

הנני מוסר מודעת התנצלות על הקיצור בדברים.
 
איני יודע האם רק לי מפריע הכותרת וכל נושא האשכול...
אך מה שבטוח שזה חרפה !!!

חרפה - שזהו הדבר שמצאת לדון על אברכי הכולל, האם ילמדו גם בשבוע של ביה"ז...
חרפה - שנושא האשכול הוא לא על הגדלת המילגה,
וכן הלאה - שלא דנים האם ישנם כוללים המקפידים יתר על המידה עם אברכי הכולל היקרים שהם נזר הבריאה...
רק לך מפריע.
אני בתור אברך מפריע לי שמתחילים באיחור של שבוע הכוללים והישיבות.
 
אם כבר מדברים על משכורות, יש לי חלום ישן נושן להקים כולל של בני עלייה מופלגים [לימוד 12 שעות, מהישיבות הכי ובות ברמה הכי גבוהה וכו' וכו'] שיקבלו בחודש כמו משכורת ממוצעת בשוק, בתנאי שהאשה לא תצא לעבוד ותוכל לגדל את הילדים בבית כמו דורות עברו,
צריך רק למצוא גביר גדול!! ישיבישער ולהסביר לו היטב את מעלת הענין, והענין יכול לרוץ...
מי שחושב שזה רעיון טוב שיתן לייק...
היה לרב לויכטר כולל כזה פעם.
 
במחילה מכבוד כולם אני לא כ"כ מבין את הגישה לדיון, על מי השאלה למה לא מתחילים את הכוללים, יש מישהו שצריך לחנך את האברכים?!
אברך הוא יהודי שבחר לחיות חיים של לימוד תורה וכחלק מהחיים האלה הוא רוצה מסגרת נורמלית ולכן הוא הולך לכולל אף אחד לא צריך להתחיל את הזמן יותר מוקדם בשבילו ש"לא יתבטל ח"ו" והמסגרת מחולקת לג' זמנים כמו שהיה וכל עוד האברכים מרגישים עם זה בסדר אף אחד לא אמור לדאוג להם שילמדו יותר
 

הודעות מומלצות

איזה "מכונות גילוח" כשרות יש?
ומי יודע מה עם...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה