למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים

יהודי פשוט ממש

משתמש חדש
gem
הודעות
20
תודות
42
נקודות
2
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להשתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
 
נערך לאחרונה:
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
בקהילת הגר''ח גריינמן כל הישיבות הכוללים התחילו כבר
 
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
אפשר רק להבין מדוע דווקא מצב הכוללים חורה לך והישיבות הקדושות לא?
 
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
כמדומני שזה רמ"א באיזהו שהוא מקום להתחיל בר"ח לסימן טוב
אבל לענ"ד זה חובה לתת לאברכים זמן לעשות שיפוץ כללי בבית ועוד סידורים כהנה
כל מה שדחו ולא רצו להתעסק בזמן
וגם זה לא מספיק

ואני לא מדבר על אברכים שיש להם הספק בכולל שמנצלים את הימים האלו כאוויר לנשימה לסיים ולסכם סוגיות שלא הספיקו
א"א לבטל זה בשופ"א
 
כמדומני שזה רמ"א באיזהו שהוא מקום להתחיל בר"ח לסימן טוב
אבל לענ"ד זה חובה לתת לאברכים זמן לעשות שיפוץ כללי בבית ועוד סידורים כהנה
כל מה שדחו ולא רצו להתעסק בזמן
וגם זה לא מספיק
ומי שעובד מתי ישפץ את הבית? אולי נחוקק שיהיה פגרה בארץ עד ר''ח לשיפוצים וכדו'. [כשמשלמים כסף כולם פתאום מסתדרים כ''ש כאן]
ב' פשוט שהרמ''א לא התכוין לבטל תורה שבוע בשביל מנהג טוב, לבטל 'לקח טוב' שאין טוב ממנו
 
ואני לא מדבר על אברכים שיש להם הספק בכולל שמנצלים את הימים האלו כאוויר לנשימה לסיים ולסכם סוגיות שלא הספיקו
א"א לבטל זה בשופ"א
טענה נכונה אבל זה רק לחלק מסוים מהאברכים, וזה לא מצדיק לא שכ''כ כ''כ הרבה אברכים חשובים, אברכי כולל יקרים מסולאים מפז, יגרם להם עי''כ ריפיון שבוע שיש בו ביטול תורה.
ב' בגלל זה יש גם סדר ג' (לא רק בשביל להספיק עוד תכנית שמחר יתחלף בתכנית אחרת)
 
קשיא
כמדומני שע"פ חוק אפשר לקחת חופשה ע"ח המעביד יום לחודש
אצלינו ב"ה לא עושים זה אלא דוחים הכל לזמן מוגדר
ובזמן הכל קודש לד'
[חוץ ממה שפיקו"נ כמובן...]
אני לא רואה את המכנסים שלהם מלוכלכים מחומר בניה, מה הגבול לשפץ את החוילה המפוארת [לתלות תנור לחורף, לסתום פה ושם חלון, (והיה עוד קצת זמן בערב החג).
אם מחפשים תירוצים יש הרבה, מסעדות נופששש.... ועוד.
 
איך יתכן שמתחילים את הכוללים מאוחר כ''כ, יותר משבוע אחרי שמח''ת???, בזמן שכל הסובבים שלנו שעובדים כבר התחילו מזמן מזמן [יום אחרי שמח''ת יומיים גג], אבל לא כן האברכים, הם עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה אחרי ימים כאלה קדושים.
למה שלא יתחילו יום יומים אחרי שמח''ת [ואז להתאושש לפרק את הסוכה] לפחות לפחות כמו בעבודה ששם אין תירוצים, שהרי צריכים עוד 'מרשרשים'].

ואין לומר כי בבה''ז יש גישמאק יותר בלימוד כי גם א''ז נכון אז תלמד כל השנה לבד, וא''ת שצריך קצת זמן כי רק בחופש יש את המוחין דגדלות, אז היה כבר מספיק בחגים [ולתת עוד קצת על חשבון ביטול תורה זה לא הוגן] ב' אברך כולל צריך שיהיה לו גישמאק בלימוד בכולל אפ' שזה מחייב יותר, [א''ל זה ממש בעיה חמורה, שיחפש כולל או לימוד אחר ואכמ''ל].
וא''ל שבבה''ז הבתי המדרשות מלאים, כי זה נכון שבשעה 10 ('') מתחילים להתמלאות הבתי מדרש אחרי התפילה ''המוקדמת'' ולקראת 1 ריק, ואחה''צ זה לא מתמלא מהר עד 5-6 [וזה לא שהסתובבתי רק בבית מדרש 1 או 2].
נכון שיש כאלה שלומדים בבית, אבל על העינים של הרבה רואים את הזמן שנמרח.
ופשוט שאין לומר שזה כדי שימאס להם הבטלה ע''י שירגשיו את המרירות של השיעמום וככה יהיה זמן טוב ושטיגען בהמשך השנה, כי הטוען כן הוא כסיל וא''צ לפרט למה, ב' א''כ בערב שבועות נמי נאסור ללמוד כדי שהלימוד יהיה לתיאבון וכידוע שאפיכא דתורה גוררת תורה. וכן ידוע לכל טועם ומרגיש.
[ובשלמא בחורים נפשות עדינות יותר, יש כאלה עם משבר ועוד תיקים וגם ככה קשה להם עם הלחץ בישיבה (והשידוכים) והלחץ חברתי [בכל שיעורר יש כו''כ וכו'] שיהיה להם פחות לחץ ועוד זמן להשתחרר אחרי החגים [שביוה''כ קצת קשה להשתחרר] אבל בכולל כמדומני אין זאת?
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
איך יתכן? עובדה.
לא הבנתי למי הפנה כבודו את הטענות והצעתו לפתוח אחר שמח"ת. לאברכים שכלשונו 'עדיין צריכים להתכרבל בשמיכה'? (כפי שהובא לעיל לרובם יש צרכים דחופים מזה) לגדולי הדור שכלשונו 'מדרבנים להתחיל ללמוד מוקדם', הם הרי מסכימים להצעתו.
ואגב, יש עוד כמה שאלות. למה בין סדר א' לב' לא עושים סדר נוסף? למה סדר ג' איש הישר בעיניו יעשה?
 
קודם שבזמן ילמדו 9.5 שעות בלי קיזוזים כבמקומות העבודה
נכון מאוד.
והנה בזמן שאחנו רוצים שהממשלה ואחינו התועים (שיחזרו בתשובה אמן) יבינו את חשיבות התורה, עלינו מוטל קודם כל באמת באמת קצת להבין את גודן חשיבותה!!!.
למה אם צריך לקחת ילד מהחידר מכל סיבה שהיא אז הבעל צריך, כי האשה בעבודה!!, וואוו הבעל בכולל מחזיק את העולם ואסור להפריע [אז ירד 30 שקל מהעבודה + מונית], [לו נשאל את הגרח''ק מסתמא יסכים לזה שהאשה תשתחרר כשמתאפשר].
למה מאחרים יותר מכל עבודה למינהו, שלפחות נגיע בזמן בכל מחיר ובכל מצב, וכמו בעבודה שאין שום תירוצים חתונה וכדו'.
למה בברית על הבוקר [כל אחד ומנהגו] להם מותר להזרז כי יורד להם כסף, ולאברכים הם ממילא לא מפסידים כלום ומחויבים להישאר (תקצרו תסעודה ושכולם ישארו בזריזות ושיתחיל מוקדם ובכך יהיה לכולם סדר יום נורמלי)
וזאת למודעי שלא ח''ו לקנטר על נזר הבריאה, אלא פשוט שאני או עוד צדיק אחד שיראה את זה, יתחזק וישנה את סגנון חשיבתו, והמודל לחקות עובדים זה מחייב גדול כי שמה לא שמענו כ''כ על תירוצים. [את זה שמעתי מגדול אחד בדורינו!!! (שבדר'כ חפץ בעילום שם) טענה זו אינספור פעמים, וכן שעל אברכים ללמוד הלכות פועלים מחשש גזל כשמפטפטים וכודו' (ואכמ''ל בזה).
 
אני לא נכנס האם צריך לעשות את זה או שלא,
אבל אחרי שזה קיים, 'מי כעמך ישראל' שמנצלים את הימים אלה וחוזרים על דפים 'חזו חזו' כמה רבבות נבחנים במבחני 'ושיננתם' וכדו', ואפ' לנצל את הימים האלה לבדיקה עצמאית, כל אחד שיראה מה הוא עושה שהוא בלי מסגרת, וכי אז הוא לא יהודי?
 
כולל הוא לא עבודה.
הוא עבודת ה'. אין ספק שצריך לייקר את התורה. אבל בין הזמנים בניסן ובתשרי היה כבר אצל תלמידי רבא.
אוקירו לנשייכו כי היכי דתיעתרו.
כלומר, תהיו קצת בבית עם הילדים, תעניקו קצת שם. וזה לא מגרע ממעלת התורה כלום.
לגבי החילונים, הם תמיד ישנאו ושום דבר לא צריך לפעול על פיהם.
 
נכון מאוד.
והנה בזמן שאחנו רוצים שהממשלה ואחינו התועים (שיחזרו בתשובה אמן) יבינו את חשיבות התורה, עלינו מוטל קודם כל באמת באמת קצת להבין את גודן חשיבותה!!!.
למה אם צריך לקחת ילד מהחידר מכל סיבה שהיא אז הבעל צריך, כי האשה בעבודה!!, וואוו הבעל בכולל מחזיק את העולם ואסור להפריע [אז ירד 30 שקל מהעבודה + מונית], [לו נשאל את הגרח''ק מסתמא יסכים לזה שהאשה תשתחרר כשמתאפשר].
למה מאחרים יותר מכל עבודה למינהו, שלפחות נגיע בזמן בכל מחיר ובכל מצב, וכמו בעבודה שאין שום תירוצים חתונה וכדו'.
למה בברית על הבוקר [כל אחד ומנהגו] להם מותר להזרז כי יורד להם כסף, ולאברכים הם ממילא לא מפסידים כלום ומחויבים להישאר (תקצרו תסעודה ושכולם ישארו בזריזות ושיתחיל מוקדם ובכך יהיה לכולם סדר יום נורמלי)
וזאת למודעי שלא ח''ו לקנטר על נזר הבריאה, אלא פשוט שאני או עוד צדיק אחד שיראה את זה, יתחזק וישנה את סגנון חשיבתו, והמודל לחקות עובדים זה מחייב גדול כי שמה לא שמענו כ''כ על תירוצים. [את זה שמעתי מגדול אחד בדורינו!!! (שבדר'כ חפץ בעילום שם) טענה זו אינספור פעמים, וכן שעל אברכים ללמוד הלכות פועלים מחשש גזל כשמפטפטים וכודו' (ואכמ''ל בזה).
האנושות ירדה מהפסים - כולה במרדף אחר ממון וקריירה כשהמשפחה הפכה למטרד.
כבודו מציע שהלימוד בכולל יהפוך להיות עוד 'שכירות פועלים'. שנצטרף ונעתיק את צורת החיים של אלו שנמצאים בתוך הטירוף האנושי.
אולי זה הפוך. האברך הוא בן החורין היחיד. זה שאפשר לראות אותו מתהלך עם ילדיו ברוגע. שיכול לשמוח בסעודת מצוה של ברית. וכו'.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה