לעשות תנאי עם הקב"ה - ראוי? | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2 לעשות תנאי עם הקב"ה - ראוי? | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2
אצל יעקב לא יתכן לומר כן, כי אם התנאי לא היה מתקיים ולא היה חוזר לבית אבותיו לא היה יכול להקים את המציבה.
אכן.
בדרך אפשר אולי יש לומר כי זה רק חיסרון הכ"ת אבל לא היה בדעתו לתנאי באמת.
וצ"ת.
 
אני נזכר כעת שיש נידון האם המצבה חלק מהתנאי.
אבדוק זאת.
ישנה מחלוקת בראשונים,
האם "ושבתי בשלום.. והיה ד' לי לאלוקים" הוא כבר הנדר,
או חלק מהתנאי.
עכ"פ לחלק מהראשונים לכאו' יהיה ראיה.
וצ"ע.
 

הודעות מומלצות

הֵנִיף תְּנוּפַת זָהָב

בש"ך על התורה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון