בבלי - מאי הוי עלה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה בבלי - מאי הוי עלה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
יד מלאכי כללי התלמוד כלל תמא
מאי הוי עלה, הדרך בכל מאי הוי עלה שבתלמוד הוא דלבתר דשקיל וטרי באותו הדין בעי תלמודא מאי הוי עלה לידע איך הוא פסקא דדינא אחר שקלא וטריא,

יד מלאכי כללי התלמוד כלל תמב
מאי הוי עלה, לא קא בעינן אלא באמוראים שקולים
אבל גבי רב ושמואל במידי דאיסורא דסוגיין בעלמא הלכה כרב באיסורי לא שייך למבעי על זה מאי הוי עלה כ"כ הרא"ש ז"ל בפרק משילין סי' ז'

הליכות עולם שער שני פרק א
ט. כל מאי הוי עלה קושטא דמלתא ומסקנא דהלכתא קא בעי דעד השתא לא פסיקא לן הלכתא כמאן והכי קאמר סוף סוף מאי הוי עלה דהלכתא:
 
הליכות עולם שער שני פרק א
אבל עדיין אי"ז מיישב קושיא זו:
וגם לפעמים מובאת בו מחלוקת נוספת, מלבד המחלוקת הקודמת; מה זה מוסיף?
ונראה התירוץ, דבאו בביהמ"ד לפסוק ההלכה, ונחלקו בזה בביהמ"ד דהאמוראים מה ההלכה
 
אבל עדיין אי"ז מיישב קושיא זו:

ונראה התירוץ, דבאו בביהמ"ד לפסוק ההלכה, ונחלקו בזה בביהמ"ד דהאמוראים מה ההלכה
רעיון יפה.

כוונתך "הני תנאי כהני תנאי" "ואזדו לטעמייהו" ?
לא.
עיין שבועות מב. שהובאה מחלוקת אחר מחלוקת.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון