מצוות ידיעת התורה | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 | פורום אוצר התורה מצוות ידיעת התורה | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 | פורום אוצר התורה
א"כ התכוונת לשאול מנין שיש מצוה ללמוד את כל התורה שאז המקור הוא הלכה קודם
גר''ז הל' ת''ת
יש מצות תלמוד תורה והפשט במושג "לימוד" הוא הוספת ידע
וכיון שמצות הלימוד מתייחסת לכל חלק בתורה הוכרחנו שהמצוה לדעת מתייחסת לכל חלק בתורה
בתוספות מנחות צ"ט: ד"ה לא כתבו להדיא שאין חיוב ללמוד את כל התורה וז"ל "לא יהו עליך חוב ללמוד כל התורה כדתנן במסכת אבות (פ"ב מט"ז) לא עליך המלאכה" וצ"ע שלא הזכירם האג"מ
 
משהו יודע אולי על ביאור לשלחן ערוך הרב בהלכות ת"ת.
הוא כתוב בקצרה ומאד מסובך.
 
מרגלא בפומה דאינשי אותה מצוות "לידע כל התורה כולה".
וכאן הבן שואל, מי אמר שיש כזאת מצוה?
"ושננתם שיהיו ד"ת מחודדים בפיך שאם ישאלך אדם אל תגמגם", מי אומר כה"ת, אולי שצורת הלימוד תהיה כה"ג שתדע טוב ויהיה מסודר בראש [שזהו ענין לאוקי שמעתתא אליבא דהלכתא וכידוע],
היכן ברמב"ם, טור, שולחן ערוך, שאר פוסקים נזכרה הך מצווה ומה מקורה?.
יש להוכיח מבן אחותו של רבי ישמעאל שצריך ללמוד את כל התורה כולה
ואם כן הרי צריך שיהיו כולם מחודדים בפיך שאם ישאלך אל תגמגם.

וגם לאחר שלמד את כל התורה אינו בן חורין ליבטל ממנה, שהרי כתוב "והגית בו יומם ולילה".
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

חתימת יד קדשו הנדירה של הרב הקדוש, רבי אברהם...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה