- הודעות
- 158
- תודות
- 296
- נקודות
- 96
היכי תמצי שמצת מצוה נפטרת בברכת שהכל?
[דין זה שמעתי ממורינו הגר"א נבנצל שליט"א]
[דין זה שמעתי ממורינו הגר"א נבנצל שליט"א]
אם זה טפל.היכי תמצי כהאי גונא שמברכים שהכל על מצת מצוה?
[דין זה שמעתי ממורינו הגר"א נבנצל שליט"א].
מסתמא לא נחשב מצת מצוה ואין יוצאים בזהאם זה טפל.
באיזה מקרה זה כן נחשב מצת מצוהמסתמא לא נחשב מצת מצוה ואין יוצאים בזה
דין בגמרא?היכי תמצי כהאי גונא שמברכים שהכל על מצת מצוה?
[דין זה שמעתי ממורינו הגר"א נבנצל שליט"א].
דין בגמרא?
[דין זה שמעתי ממורינו הגר"א נבנצל שליט"א].
כמדומה שמעתי מהגאון ר' יהושע גריינימן שרק בליל סוכות זה לא טוב, כיון שאין זה קביעות,מסתמא לא נחשב מצת מצוה ואין יוצאים בזה
כמובן שדעתי למצה רגילהאני לכשעצמי הייתי עונה עיסת הכלבים שעשה שימור שלא יחמיץ- שהרי אסור שיהי' בביתו חמץ כלל.
איברא בהיות ודעתו היתה ליתן לבע"ח פקע חשיבות לחם הימנה לחלק מהשי' יעוייו בסוגיא ביצה כא כמדומה.
כמובן שדעתי למצה רגילהאם לא מצא מצה אלא מצה שעיפשה וראויה לאכילה קצת, דפסק שו"ע ריש סי ר"ד דמברכין שהכל, וביאור הלכה שם נוטה דלגבי דאורייתא דינו כפת. (שאם אכל כ"ס אפשר דמברך ברהמ"ז)
לחלק מהראשונים עיסת הכלבים הינה עיסה רגילה לכל דבר. ותליא רק במחשבתו ליתן לבע"ח ודו"ק.כמובן שדעתי למצה רגילה
הגבת לאחר שקראת מה הוא כתב?אחרי שתטעם מזה תגיד לי אם זה עיסה רגילה...
למעשה כך או כך זה לא התשובההגבת לאחר שקראת מה הוא כתב?
אם זה תליא במחשבה, זה טעם רגיל.
אבל ראוי להגיב לשני לאחר שמבינים מה הוא כתב.למעשה כך או כך זה לא התשובה
כשאין לו טעם, לדעת הרבה מן הפוסקים מברכים על הכל שהכל.
כמובן שדעתי למצה רגילה כמו שכולם אוכלים בחג! [כלו' בני אדם ולא שדעתו ליתן לכלבים]אני לכשעצמי הייתי עונה עיסת הכלבים שעשה שימור שלא יחמיץ- שהרי אסור שיהי' בביתו חמץ כלל.
חשבתי על זה, אבל למה שיהיה ככה?למעשה התשובה היא
מי שאוכל פסח שני שמעתי מרבינו הרב נבנצל שיוצא בברכה שבירך על הקרבן,
[אמת עכשיו אני שם לב שנוסח החידה אינו מדוקדק, בתקוה להבנה]