בגמ' (נדה דף ל:) איתא:
ומה היא השבועה שמשביעין אותו תהי צדיק ואל תהי רשע.
ובאוה"ח בפרשת ויצא מביא מהזוהר (חלק א קמז) וז"ל :
ויצא יעקב היא הנפש בצאתה מעולם העליון, ונקרא יעקב על שם יצר הרע הכרוך בעקביו. ואומרו מבאר שבע מקום שממנו יצאו הנשמות יקרא באר מים חיים, ושבע ירמוז אל שבועת ה' אשר תשבע הנפש בצאתה שלא תעבור על דבר תורה.
וצריך עיון -איך חלה שבועה זו שמשביעין את הנולד, הרי הוא מושבע ועומד מהר סיני:
"ת''ר יכול נשבע לבטל את המצוה ולא ביטל יהא חייב ת''ל להרע או להיטיב' - מה הטבה רשות אף הרעה רשות, אוציא נשבע לבטל את המצוה ולא ביטל שהוא פטור. יכול נשבע לקיים את המצוה ולא קיים שיהא חייב ת''ל להרע או להיטיב מה הרעה רשות אף הטבה רשות, אוציא נשבע לקיים אתצהמצוה ולא קיים שהוא פטור".
ומה היא השבועה שמשביעין אותו תהי צדיק ואל תהי רשע.
ובאוה"ח בפרשת ויצא מביא מהזוהר (חלק א קמז) וז"ל :
ויצא יעקב היא הנפש בצאתה מעולם העליון, ונקרא יעקב על שם יצר הרע הכרוך בעקביו. ואומרו מבאר שבע מקום שממנו יצאו הנשמות יקרא באר מים חיים, ושבע ירמוז אל שבועת ה' אשר תשבע הנפש בצאתה שלא תעבור על דבר תורה.
וצריך עיון -איך חלה שבועה זו שמשביעין את הנולד, הרי הוא מושבע ועומד מהר סיני:
"ת''ר יכול נשבע לבטל את המצוה ולא ביטל יהא חייב ת''ל להרע או להיטיב' - מה הטבה רשות אף הרעה רשות, אוציא נשבע לבטל את המצוה ולא ביטל שהוא פטור. יכול נשבע לקיים את המצוה ולא קיים שיהא חייב ת''ל להרע או להיטיב מה הרעה רשות אף הטבה רשות, אוציא נשבע לקיים אתצהמצוה ולא קיים שהוא פטור".
