בבא קמא - נזק, צער, ריפוי, שבת, בושת, מה טעם הסדר? | ים התלמוד בבא קמא - נזק, צער, ריפוי, שבת, בושת, מה טעם הסדר? | ים התלמוד
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

נחמן ל.

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
149
תודות
236
נקודות
80
על המשנה הראשונה בפרק החובל: לכאורה תמוה סדר התשלומים ע"פ פירוש המשנה, נזק, צער, ריפוי, שבת, ובושת, המשנה ביארה איך מעריכים נזק? מעריכים אותו כמה הוא עם יד וכמה בלי יד וההפרש זה מה שמשלם, צער: כמה כסף שאדם ישלם כדי לסבול משהו, ופתאום ריפוי: (במילים שלי) כל מקרה לגופו, ואז שוב שבת: (רק כשקטע ידו, גמ' בהמשך) מעריכים כאילו הוא שומר קישואים, ואז בסוף בושת - (במילים שלי - כל מקרה לגופו). אז מדוע המשנה נקטה כביכול בכזה סדר? הערכה, הערכה, כל מקרה לגופו, ואז שוב הערכה, ואז שוב כל מקרה לגופו?? וצע"ג!
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה