אלול - סליחות בכותל | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה אלול - סליחות בכותל | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה

אמת נהדרת

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
484
תודות
1,269
נקודות
107
אכן מאד לא פשוט סליחות בתערובת ושירת נשים ע"י מקום המקדש!
יש לחלק בין כבוד המקדש ושמירת מצוות התורה, לבין לימוד זכות והתעוררות הנקודה היהודית האישית.
הן ודאי אם ישאל אותנו אדם שאינו לבוש כהלכה אם לבוא אל מעמדי הסליחות נשיב לו בשלילה. מוטב יהיה לו לא יצא מהבית.
כך גם אם מכשיל אחרים בשמיעת קול באשה וכו'.
אבל, כאשר בוחנים את הנשמה היהודית, ודאי שקרובה היא אצל ה' יתברך כאשר היא מגיעה עם כל החסרונות והקליפות לבכות ולבקש סליחה, מאשר יושבת היא בביתה עם המבורגר ומכשיר טרף.

ומה עדיף? האם התקרבות הנשמה התועה, או מכשול ועון למאות ואלפים, פשוט שעלינו להציל את נפשותינו גם במחיר של ריחוק רחוקים רח"ל, אבל כאשר מדובר על התבוננות לאחר מעשה ביופי הפנימי של המצפון היהודי, הרי שא"א לבטל נקודה זו.
 
אכן מאד לא פשוט סליחות בתערובת ושירת נשים ע"י מקום המקדש!
כדרכם של האנשים המנותקים מעמך בית ישראל.
בכלל השקרים והכזבים הללו שכביכול מדובר במעמד "בתערובת ושירת נשים" ראויים לכל גינוי.
 
על מה בדיוק???
על מה שאותה נשמה עושה באותו רגע?
אין לי כוח להכנס שוב לוויכוחים הישנים רק אומר שהם אינם מבקשים סליחה ואינם בוכים
זה ס"ה הקולנוע של אלול
צודק.
אבל-
האם לא עדיף קולנוע של אלול מקולנוע אחר וכו'.
האם הדרך לאלול האמיתי לא עוברת לעיתים דרך "קולנוע של אלול".
אני בדרגתי נזקק לעיתים לכל מיני הצגות ומשחקים שישמשו אותי כחמצן חירום בעבודת השם.

והמציאות תוכיח, שככל שהאדם רחוק מהדת ה"י הוא רחוק ממעדי הסליחות גם אותם שנקראים בפיך "קולנוע".

זה אכן עצוב בפרהסיא החרדית ועוד מול המקום המקודש ביותר.
אבל גם משמח ומנחם.
שאחרי דורות של ישיבה בקולנוע, יש כאלו שמבקשים משהו אחר.

וגם - התעוררות עבורנו, שזכינו להבין את המשמעות של הסליחה ואולי גם יותר לעמוד מאחוריה, שלא לחיות ב"קולנוע של אלול".
 
בסליחות עוד ניחא,
אבל בתשעה באב המצב הרבה יותר גרוע
נר לאחד נר למאה.

לגוש"ד לא נכחתי במקום כך שאינני יכול לגנות כל עוד לא חזיתי במו עיני בעדותו של אמת נהדרת כמו של נחמן זיתוני.
כך או כך עדיף להשאיר בספק ולדון עמך ישראל לכף זכות - שאין הדברים כצעקתה, אלא בודדים ובמקום צדדי, והעיקר שלבם לשמים, ויותר מכך לא נפחתו במעשיהם ממנשה שלא הניח ע"ז בעולם שלא הזכירה כיון שלא הועיל לו כלום אמר הרי אני קורא אותו אם עונה אותי מוטב ואם לאו הא כל אפייא שוין! ואף על פי כן אומרים חז"ל (ירושלמי סנהדרין פרק י' ה"ב) חתר לו הקב"ה חתירה מתחת כסא הכבוד ושמע תחינתו.
 
מה עדיף? האם התקרבות הנשמה התועה, או מכשול ועון למאות ואלפים, פשוט שעלינו להציל את נפשותינו גם במחיר של ריחוק רחוקים רח"ל, אבל כאשר מדובר על התבוננות לאחר מעשה ביופי הפנימי של המצפון היהודי, הרי שא"א לבטל נקודה זו.
כמה יקרים הדברים.

כל יהודי שעוד פועל פעולות הנובעות מהכרתו היהודית הרי שהפעולה הזו היא עוגן המקשרת אותו לזהותו כיהודי. מהעוגן הזה יש לקוות שהקשר ילך ויתעבה כעבות העגלה, ולימים ישוב אל אבינו שבשמים בכל לב.
כמי שהיה קשור לקבוצות צעירים שעדיין לא למדו לשמור תורה ומצוות, הדברים ברורים ונגלים לעיני: מי שאין לו קשר אפילו לחוויות יהודיות שכאלה, נמצא בסיכון גדול הרבה יותר לשאת בת נכר!!! (אני מדבר על עובדות.)

ישנו סיפור שסיפר השרידי אש, כיצד ביום הכיפורים עוצרת שיירת רכבים ליד בית הכנסת בברלין, ומתוכה יוצא עם פמליית שוטרים וולתר ראטנהאו, שר השיקום של רפוליקת ווימר (השלטון הגרמני שקם אחר מלחמות העולם הראשונה, לאחר זמן קצר מונה ראטנהאו לשר החוץ, ונרצח ע"י מתנקשים), שבא לומר יזכור לזכר נשמת אביו המתבולל. נכנס, אמר 'יזכור' ויצא.
היו שם מספר יהודים שלעגו לו: כיצד יהודי זה מחלל את יום הכיפורים בפרהסיא ונכנס כמעט עם מכוניתו לבית הכנסת.
הרב וינברג לא הסכים עם זוית הראיה שלהם ואמר להם: אסור לכם לזלזל ביהודי זה. רגש הכבוד להורים הוא הרגש הכי עמוק שיש בנפש יהודית. וכל עוד שלא כבה רגש זה, קיימת האפשרות שיתפתח משהו יותר עמוק, והרגש המוסרי יהפוך לרגש דתי.
[סופו של הסיפור מפי ר"א וינגורט, שכשסיפר זאת באת מהרצאותיו, פנה אליו בהתרגשות אחד המשתתפים, יהודי שומר תומ"צ הגר בארץ ישראל, שהוא נכדו של אחיו של ראטנהאו!..]

אמירת הסליחות בכותל היא ודאי לא יותר גרועה מלהגיע עם רכב ביוה"כ לבית הכנסת...
 
בכלל השקרים והכזבים הללו שכביכול מדובר במעמד "בתערובת ושירת נשים" ראויים לכל גינוי.
זו אמת לאמיתה.

אין היתר הלכתי לומר סליחות בזמן הזה.

מקום פרוץ בתערובת נוראה בכניסה לכותל ומלפניו.
 
שאיש חרדי לא אמור לשיר סליחות הוא אמור לבקש סליחות
הוא יכול גם להתפלל. וגם לשיר.
ואין סתירה בין אחד לשני.
דוד המלך להבדיל היה מנגן את התהילים שלו.
ודבריו נקראו זמירות ניגונים.
וכמובן, שהכל נעשה בקדושה ובטהרה.
 

הודעות מומלצות

כשקורא שמות לבניו יש להקדים שם אביו...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון