נפסק להלכה?(2 היכ"ת - לדעת כמה ראשונים)?
לאנפסק להלכה?
כןחוץ מקדלי דחזירי ?
חסר בתנאי העבירהמצטער מסוכה ולרדב"ז כמו"כ משמו"ת.
סומא לדעת ר' יהודה
לכו"ע אינו היתר ממש (וכי תעלה על דעתך שכה"ג באמת מותר לעבור על כה"ת???ילבש שחורים לחלק מהפי'
כןעבירה דאורייתא?
איפה האופנים האלו?באופנים שאמרי' הואיל והותרה הותרה וכעת כבר אין קיום מצווה, ואעפ"כ כח ההיתר נמשך.
צריך לבדוק -לעיתות הפנאי בסוגיות הש"ס היכן מצינו שמקצתו מותר ומקצתו אסור- כמדומה מח' אביי ורבא בביצה או בשבת איזור קיג.איפה האופנים האלו?
שם זה לצורך מצוה שאיסור אחד הותר לצורך מצוה אז הותר עוד אחד איתוכמו"כ הואיל והותרה הותרה מצינו ביבמות ובדומה לזה זבחים ל"ג וצריך חיפוש מחיפוש וחיפוש מנר.
נכון, ידעתי גם ידעתי, אבל משם ניתן להתגלגל דרך עילה ועלולשם זה לצורך מצוה שאיסור אחד הותר לצורך מצוה אז הותר עוד אחד איתו
יפהיפת תואר -עי' מח רב ושמואל קידושין כא לעניין ביאה שניה.
היכ"ת א' : נו נו, הרי התם הו"ל עדל"ת כמבו' בראשונים כתובות מ" וש"ד. וא"כ בקיצער- כל עדל"ת נימא הכי. ובפרט בכלאים בציצית שי"א שהתם הוי הותרה ולא רק דחוי'- ועי' בחידושי ר' שמואל - ריש יבמות, א"כ המציאה כאן הינה קלושה.תשובה:
היכ"ת א': שני חוטי לבן של צמר בטלית פשתן הגם שאפשר בפשתים, משום מיגו וכו', לדעת תוס' ביבמות ד: ד"ה דאפילו, ולדעת תוס' בכתובות מותר אפי' שני חוטי לבן של פשתן בטלית של צמר אם יש גם תכלת בטלית זו (הגם שאין שם כלל כלאים בתכלת בשונה מהציור הראשון)
היכ"ת ב': יבמה שהותרה ונאסרה וחזרה והותרה, לדעת הרשב"א (יבמות מא.) אינה זקוקה כלל ומותרת לשוק, ורק דגם מותרת ליבם עיי"ש
איה"נ דזה מתחיל עם עדל"ת, אבל עכשיו יש היתר גם שלא לצורך המצווה כלל!!! וכמו שביארתי למעלה, וזה דבר שלא נמצא עוד בשום מקום! (עכ"פ אנוכי הקטן לא מצאתי...)נו נו, הרי התם הו"ל עדל"ת כמבו' בראשונים כתובות מ" וש"ד. וא"כ בקיצער- כל עדל"ת נימא הכי. ובפרט בכלאים בציצית שי"א שהתם הוי הותרה ולא רק דחוי'- ועי' בחידושי ר' שמואל - ריש יבמות, א"כ המציאה כאן הינה קלושה.
תמיד יש מצווה, אלא שהמצווה מתירה משהו אחד וע"י הותרה מתירים משהו נוסף לצורך המצווה,היכ"ת ב' - דמי להואיל והותרה הכללי שיש בש"ס - דטעה"ד דשרי התם מצד הואיל והותרה הותרה, כמדומה שקיים לפחות ג/ד פעמים, זכרתי לעיל יפ"ת ויש עוד בכ"ד.