על שלוש שאלות עונים תירוץ אחד - למה? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3 על שלוש שאלות עונים תירוץ אחד - למה? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3
לשאול תמיד אפשר.
אבל גם להגיד שטויות תמיד אפשר.
- כלומר, אין שום ערך לשאול שאלות שאין עליהם תשובות.

לא נכון.
אף אחד לא יודע למה כח המשיכה מושך.
מה שדימו והשתנה - זה איך הוא פועל, אבל לא למה הוא פועל.

אז הלב.

התשובה הכי טובה היא שאין שאלה בכלל.
זה ככה - כי ככה הקב"ה 'תכנת' את המוח לחשוב.
שוב
אני מסכים שכל כמה שכ"ה (בהגדרה: שזה מושכל ראשון (וכדומה), והיינו, שזה מובן כי זה כך במח או בלב או ב...) הרי אין מה לשאול למה (כ"ה)

אבל השאלה היא הא גופא: האם זה מושכל ראשון או שלא
ואם באמת אכן כן זה מושכל ראשון, אין מה לדון
וכל הנידון הוא רק לו נימא שאינו כן במושכל ראשון

ובזה יש לדון למה כ"ה
וכל האשכול הוא על דרך זו שאין זה מושכל ראשון (אם ישנה בכלל)
 

הודעות מומלצות

איתא בשו"ע סימן תקנ"א סעיף י"ח:

"צריך ליזהר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון