"שלוש שבועות" במבט של רבני אגוד"י דאז.| דף 3 | פורום אוצר התורה

"שלוש שבועות" במבט של רבני אגוד"י דאז.

כותרת האשכול

אז אשמח שתברר
אם מעניין אותך, תשאל את מי שכתב את זה.
אם אין דיון כנראה שאין על מה לדון
אין מה לדון על איסור הנאה בדיעבד, כי פשוט שזה לא נאמר בכל התורה כולה, ופשוט שאין ללמוד ממעשה שבת לכל התורה כולה, אבל אין שום ראיה שאינם סוברים את הג' שבועות, אלא שפשיטא להו שאין בזה נפק"מ למעשה לנו אחרי המצב הנתון.
 
הרב @מגנא ומצלא רק הערה קטנה לתועלת הדיון ולחדד אותו.
אני לא סובר שהציונים היו "צדיקים". להיפך הגמור. הם לא עשו את מה שעשו לתועלת עם ישראל, לא רוחנית (הרדיפות מאז ועד היום) ולא גשמית ("טובה עז אחת".. וגם כיום), והדברים פשוטים וידועים והדיון - מבחינתי לפחות - לא על זה.
הדבר היחיד שאני אומר פה, זה שמסובב כל הסיבות סיבב את העולם ואת המציאות בצורה כזו שבעל כורחם יצא טוב לעם ישראל ממה שעשו.
 
הרב @מגנא ומצלא רק הערה קטנה לתועלת הדיון ולחדד אותו.
אני לא סובר שהציונים היו "צדיקים". להיפך הגמור. הם לא עשו את מה שעשו לתועלת עם ישראל, לא רוחנית (הרדיפות מאז ועד היום) ולא גשמית ("טובה עז אחת".. וגם כיום), והדברים פשוטים וידועים והדיון - מבחינתי לפחות - לא על זה.
הדבר היחיד שאני אומר פה, זה שמסובב כל הסיבות סיבב את העולם ואת המציאות בצורה כזו שבעל כורחם יצא טוב לעם ישראל ממה שעשו.
אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה,
אבל ...
בפורום המתאים !!!
 
לא הבנתי...
מה אתה רוצה!!!!!!!
כוונתי היא.
הדיון האם צריך לשתף פעולה עם הציונים הוא מעניין ויש לי הרבה מה להוסיף על זה.
אבל האשכול הזה מתמקד בהתיחסות של גדולי ישראל לעניין ההלכתי של שלוש שבועות.
 
כוונתי היא.
הדיון האם צריך לשתף פעולה עם הציונים הוא מעניין ויש לי הרבה מה להוסיף על זה.
אבל האשכול הזה מתמקד בהתיחסות של גדולי ישראל לעניין ההלכתי של שלוש שבועות.
בהחלט. כל מילה.
האשכול פשוט נסחף לשם.

אם ממש תרצה תגיד למנהלים שיעבירו לאשכול חדש
 
פלא בעיני שעברתי מלמעלה על התגובות, ולא ראיתי מישהו שציין למכתבו של האור שמח, שלאחר הצהרת בלפור אין את הג' שבועות. כיון שהאומות ששלטו פה (כמו כורש בזמנו) נתנו ליהודים לעלות ולהקים כאן מדינה.
 
פלא בעיני שעברתי מלמעלה על התגובות, ולא ראיתי מישהו שציין למכתבו של האור שמח, שלאחר הצהרת בלפור אין את הג' שבועות. כיון שהאומות ששלטו פה (כמו כורש בזמנו) נתנו ליהודים לעלות ולהקים כאן מדינה.
התוכל להעלותו כאן בפורום דידן?
 

קבצים מצורפים

מצורף מכתב הסטייפלר על ג' שבועות
בדבריו אכן מפורש שאינו מפקפק בעצם הג' שבועות, אלא שזה כבר "לאחר מעשה", וכפי שהזכירו בתחילת האשכול.
 
מעניין שהג' שבועות לא ניזכר בשום ספר הלכה לא בשו"ע ולא ברמב"ם זהו חידוש מעניין של ר' יואל לפסוק הלכה מכח מדרש לא נראה לי שמצאנו עוד דבר כזה שלא נפסק בהלכה ובא מישהו ומחדש הלכה ע"פ מדרש.
 
מעניין שהג' שבועות לא ניזכר בשום ספר הלכה לא בשו"ע ולא ברמב"ם זהו חידוש מעניין של ר' יואל לפסוק הלכה מכח מדרש לא נראה לי שמצאנו עוד דבר כזה שלא נפסק בהלכה ובא מישהו ומחדש הלכה ע"פ מדרש.
טענה נכונה ומוכרת.
אבל שים לב שנושא האשכול הוא טענות גדולי ישראל נגד טענות ר יואל.
ולא סברות של ניקים שונים.
 
טענה נכונה ומוכרת.
אבל שים לב שנושא האשכול הוא טענות גדולי ישראל נגד טענות ר יואל.
ולא סברות של ניקים שונים.
שים לב שנושא האשכול הוא התייחסות רבני אגוד"י דאז לשלושת השבועות. (ולאו דווקא 'טענות' 'גדולי ישראל')
מעבר לכך שגם לניק שונה מותר להעלות סברה בעניין והדבר גם מבורך.
 
שים לב שנושא האשכול הוא התייחסות רבני אגוד"י דאז לשלושת השבועות. (ולאו דווקא 'טענות' 'גדולי ישראל')
מעבר לכך שגם לניק שונה מותר להעלות סברה בעניין והדבר גם מבורך.
בפרט שאינך יכול לדעת אם הניק הזה איננו נמנה על גדול''י בעבר, בהווה, או בעתיד.
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>