פירוש בעל הסולם על הזוהר | דברי הימים | פורום אוצר התורה פירוש בעל הסולם על הזוהר | דברי הימים | פורום אוצר התורה

נחמן ל.

משתמש רשום
gemgem
הודעות
57
תודות
86
נקודות
18
ידוע שפירושו של בעל הסולם על הזהר לא נתקבל בתפוצות ישראל ונוהגים ללמוד זהר בעזרת פירוש - מתוק מדבש,
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אם כבר מדברים על בעל הסולם,
ידוע שפירושו על הזהר לא נתקבל בתפוצות ישראל ונוהגים ללמוד זהר בעזרת פירוש - מתוק מדבש,
כבר אמר אותו גאון וצדיק הרבי מליובאויטש זי"ע "חזקה על פרסומת שאינה שבה ריקם" וד"ל.
 
אז אסביר: זה שמתוק מדבש מוכר כל כך זה חד משמעית מפאת ההשקעה הכספית והמשאבים הרבים בפרסומת! מודעות חוברות ועוד
האם יש הסבר הגיוני אחר?
ישנו פירוש שקיבל הסכמות של כל גדולי האדמורי"ם בדור שלפני כ 80 שנה, למשל: האמרי אמת מגור נתן הסכמה לפירוש "הסולם" איך אם כן יש חסיד גור אחד! שמעדיף את הפירוש מהדור האחרון?! וכך חסידי ויז'ניץ ובעלזא. מה גם שידוע למי שבאמת רוצה לדעת באיזה פירוש האדמורי"ם הנוכחיים להנ"ל משתמשים.
אלא זו כוחה של פרסום ויצירת תודעה!
זה מאתגרו של דורנו, משווקים לציבור את הזהר הקדוש באותם כלי שיווק שמתאים למכור מקררים! והעם נבוך ולא יודע להבדיל.
 
מי זה תפוצות ישראל?
עד כמה שאני יודע, פירושו מקובל אצל רוב ככל המקובלים.
איזה מקובלים מעיינים בסולם?? תביא שמות (אני מכיר אחד הגרי''מ מורגנשטרן שליט''א)

כל השאר מעיינים במתוק מדבש (אם מעיינים במשהו, הרוב יודעים לעיין ברמ''ק ושאר הפרשנים)
אין מה להשוות בין העבודות ה'מתוק' נצמד ב100 אחוז לרמ''ק הגר''א והאר''י ו'הסולם' הוא ספר די עצמאי
בשביל ללמוד זוהר עם מתוק צריך ללמוד הקדמות האר''י ובשביל ללמוד סולם צריך ללמוד 'תלמוד עשר הספירות' בתור הקדמה
מה הקשר בין אחד לשני??

עוד נקודה (והיא המשך ישיר ויש שיאמרו מקור ישיר לדברי) שהגר''ד פריש זצ''ל היה מישיבת שער השמים שכידוע נצמדו לדברי האר''י והרש''ש כמנהג בית א'ל ואילו הסולם קיבל מ'מורי הקדוש זצ''ל' ולא נודע מיהו עד היום..

עוד משהו שמעתי בשם מרן הגר''ש אוירבך זצ''ל שהוא ואחיו (מרן הגרא''ד מטבריה) בדקו אותו 'וגם היכן שאחרים נפלו הוא לא נפל'.. וסיכם ש'איז א אמתע מתוק מדבש'... (וידוע מהחז''א שהוציא הספר)

כמובן שהסולם היה קדוש עליון ונשגב אבל מי שמבין יודע שזה לא פלא כלל ש'המתוק' עקף אותו עשרת מונים
 
איזה מקובלים מעיינים בסולם?? תביא שמות (אני מכיר אחד הגרי''מ מורגנשטרן שליט''א)

כל השאר מעיינים במתוק מדבש (אם מעיינים במשהו, הרוב יודעים לעיין ברמ''ק ושאר הפרשנים)
אין מה להשוות בין העבודות ה'מתוק' נצמד ב100 אחוז לרמ''ק הגר''א והאר''י ו'הסולם' הוא ספר די עצמאי
בשביל ללמוד זוהר עם מתוק צריך ללמוד הקדמות האר''י ובשביל ללמוד סולם צריך ללמוד 'תלמוד עשר הספירות' בתור הקדמה
מה הקשר בין אחד לשני??

עוד נקודה (והיא המשך ישיר ויש שיאמרו מקור ישיר לדברי) שהגר''ד פריש זצ''ל היה מישיבת שער השמים שכידוע נצמדו לדברי האר''י והרש''ש כמנהג בית א'ל ואילו הסולם קיבל מ'מורי הקדוש זצ''ל' ולא נודע מיהו עד היום..

עוד משהו שמעתי בשם מרן הגר''ש אוירבך זצ''ל שהוא ואחיו (מרן הגרא''ד מטבריה) בדקו אותו 'וגם היכן שאחרים נפלו הוא לא נפל'.. וסיכם ש'איז א אמתע מתוק מדבש'... (וידוע מהחז''א שהוציא הספר)

כמובן שהסולם היה קדוש עליון ונשגב אבל מי שמבין יודע שזה לא פלא כלל ש'המתוק' עקף אותו עשרת מונים
כתבת רשימה של הנחות יסוד שאין מאחוריהם דבר. ואין הזמן מתאים להעריך.
בכל אופן למשפט אחד שלך אתייחס "אבל מי שמבין יודע שזה לא פלא כלל ש'המתוק' עקף אותו עשרת מונים"
א.) הסגנון... עקף ... בעל הסולם לא משחק בתחרות עם אף אחד... בעל הסולם זו תורה שלימה ומשנה סדורה שרבבות סביב הגלובוס חיים ונושמים, ולא "רק" פירוש על הזהר (למרות שזה לא מופיע בפוסטרים על לוחות מודעות וד"ל )
ב.) נכון! במכירות הוא עקף, ומהטעם שהרחבתי בתגובתי הקודמת שהכל כאן כולל הטענות וגיבובי הדברים שכתבת הם עניין של שיווק ועיצוב תודעה!!

לגופם של דברים מי שלומד בעל הסולם, מרגיש בחוש שהדברים שמימיים ונכתבו על ידי אדם בעל השגה (דהיינו שהוא השיג את הדברים בשורשם העליון, מלשון הפסוק כי תשיג יד), ולא רק ע"י מוכשר שמלקט ממפרשי הזהר השונים.
 
כתבת רשימה של הנחות יסוד שאין מאחוריהם דבר. ואין הזמן מתאים להעריך.
בכל אופן למשפט אחד שלך אתייחס "אבל מי שמבין יודע שזה לא פלא כלל ש'המתוק' עקף אותו עשרת מונים"
א.) הסגנון... עקף ... בעל הסולם לא משחק בתחרות עם אף אחד... בעל הסולם זו תורה שלימה ומשנה סדורה שרבבות סביב הגלובוס חיים ונושמים, ולא "רק" פירוש על הזהר (למרות שזה לא מופיע בפוסטרים על לוחות מודעות וד"ל )
ב.) נכון! במכירות הוא עקף, ומהטעם שהרחבתי בתגובתי הקודמת שהכל כאן כולל הטענות וגיבובי הדברים שכתבת הם עניין של שיווק ועיצוב תודעה!!

לגופם של דברים מי שלומד בעל הסולם, מרגיש בחוש שהדברים שמימיים ונכתבו על ידי אדם בעל השגה (דהיינו שהוא השיג את הדברים בשורשם העליון, מלשון הפסוק כי תשיג יד), ולא רק ע"י מוכשר שמלקט ממפרשי הזהר השונים.
חשבתי לרגע אולי אתה בא להגדיר יותר טוב מה שאני כתבתי (מלבד חוסר הבנה במילה 'עקף' שבה התכוונתי לבטאות את זה שהתפוצה שלו רחבה הרבה הרבה יותר) ואכן ה'סולם' זהו חיבור של אדם ענק שכתב מה שהוא השיג בענקיותו המבהילה, אבל הציבור לא מעוניין ב'השגות' של פלוני או אלמוני גדול ככל שיהיה אלא היצמדות בלתי מתפשרת לרבותינו שמפיהם אנו חיים! אף אחד לא מחפש משנה סדורה (ורבבות חיים ונושמים?? לענ''ד גוזמא בעלמא)

עוד נקודה שלדעתי אף חד לא מתייחס לסולם ולמתוק באותו ערך (זה לא שהמתוק תפס למישהו את המקום, הסולם יצא לפני כמעט 100 שנה ופחות או יותר נשאר באותו מעמד, והמתוק בעצם הגיע בחלל ריק, זה לא על חשבון הסולם אולי במעט) בא נראה עכשיו מה יהיה עם הסולם החדש בשינוי השם ושינוי מראה..... דווקא שיווק יפה...

ושוב כמובן שאין בכווני לדבר על קדוש עליון בעל הסולם זצ''ל, וכל הרואה דברי רואה שאני מדבר רק על מיקומי הספרים
 
חשבתי לרגע אולי אתה בא להגדיר יותר טוב מה שאני כתבתי (מלבד חוסר הבנה במילה 'עקף' שבה התכוונתי לבטאות את זה שהתפוצה שלו רחבה הרבה הרבה יותר) ואכן ה'סולם' זהו חיבור של אדם ענק שכתב מה שהוא השיג בענקיותו המבהילה, אבל הציבור לא מעוניין ב'השגות' של פלוני או אלמוני גדול ככל שיהיה אלא היצמדות בלתי מתפשרת לרבותינו שמפיהם אנו חיים! אף אחד לא מחפש משנה סדורה (ורבבות חיים ונושמים?? לענ''ד גוזמא בעלמא)

עוד נקודה שלדעתי אף חד לא מתייחס לסולם ולמתוק באותו ערך (זה לא שהמתוק תפס למישהו את המקום, הסולם יצא לפני כמעט 100 שנה ופחות או יותר נשאר באותו מעמד, והמתוק בעצם הגיע בחלל ריק, זה לא על חשבון הסולם אולי במעט) בא נראה עכשיו מה יהיה עם הסולם החדש בשינוי השם ושינוי מראה..... דווקא שיווק יפה...

ושוב כמובן שאין בכווני לדבר על קדוש עליון בעל הסולם זצ''ל, וכל הרואה דברי רואה שאני מדבר רק על מיקומי הספרים
חשוב שהבהרת את דבריך.
בעניין ההשגות וכו' - בודאי שכ"ש תורת הקבלה חייבים לקבל מבעל השגה. ופשוט.
רבבות זו לא גוזמא, בדורנו ישנם דרכים לכמת את הדברים. כמו כניסות ללאתרים ועוד .
 
ל השאר מעיינים במתוק מדבש (אם מעיינים במשהו, הרוב יודעים לעיין ברמ''ק ושאר הפרשנים)
אין מה להשוות בין העבודות ה'מתוק' נצמד ב100 אחוז לרמ''ק הגר''א והאר''י ו'הסולם' הוא ספר די עצמאי
בשביל ללמוד זוהר עם מתוק צריך ללמוד הקדמות האר''י ובשביל ללמוד סולם צריך ללמוד 'תלמוד עשר הספירות' בתור הקדמה
יתכן.
אך שמעתי שגם המתוק מתבסס על הסולם בהרבה דברים.
 
יתכן.
אך שמעתי שגם המתוק מתבסס על הסולם בהרבה דברים.
בוודאי.
קיבלתי עדות מכלי ראשון שעל שולחן עבודתו בדירה בקרית יערים היה פירוש "הסולם".
מתוק הוא ספר ליקוט!
ואגב, אציין שראיתי בעצמי מכתב שהר"ד פריש פרסם בשעתו מכתב על גבי עיתון המודיע ב"מכתבים למערכת" שבוא הוא מבקש ממי שיכול לבאר לו את המאמר "קו המידה". וד"ל
 

הודעות מומלצות

שואל רבנו יוסף חיים בספרו "אדרת אליהו": המלה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון