פירוש בעל הסולם על הזוהר | דברי הימים| דף 2 | פורום אוצר התורה פירוש בעל הסולם על הזוהר | דברי הימים| דף 2 | פורום אוצר התורה
על דבר ידוע ומפורסם ואין עליו שום עוררין אתה שואל מה המקור של "ידוע"
ובענין אחר שיש הרבה מה לדון אם הוא נכון ועד כמה - אתה בעצמך כותב "ידוע"
זה לא סותר, יש דברים שידועים לכלל ולי לא כ"כ, ויש דברים ששמעתי עליהם בצורה שהם ידועים לי, ואין ידועים לכלל,
 
אז אסביר: זה שמתוק מדבש מוכר כל כך זה חד משמעית מפאת ההשקעה הכספית והמשאבים הרבים בפרסומת! מודעות חוברות ועוד
באמת?
משום מה בערים החרדיות מעולם לא ראיתי פרסומות שלהם.
ובודאי שאין שום מקום להשוות לפירסומות של הסולם שמהם ראיתי בשפע.
 
אין כל ספק מי גדול ממי, אך מה לעשות שמתוק מדבש הוא פירוש על הזוהר בדרך המקובלת בה כל המקובלים לומדים.
עם כל ההערכה לעומק תורתו של בעל הסולם שזכיתי להגות בתורתו, בכל זאת לא אמליץ למתחיל בתורת הקבלה להתחיל עם זוהר הסולם, מפני שבכדי להבין את הסולם צריך להקדים בלימוד התע"ס שהוא שונה בתכלית מכל ספר קבלה אחר, והעיסוק הרב בתורת בעל הסולם תרחיק אותו מדרך הקבלה הרגילה משא"כ להיפך, ולדעתי זאת הסיבה שאין רבים ההוגים בתורתו, אין בכך כל קשר לפרסום ויצירת תודעה כביכול.
 
בעל הסולם זו תורה שלימה ומשנה סדורה שרבבות סביב הגלובוס חיים ונושמים, ולא "רק" פירוש על הזהר

כל רבבות אלו שנושמים את תורת בעל הסולם הם כאין וכאפס נגד כל אלו המתיגעים בתורת הקבלה בדרך המקובלת ומכתתים את גופם ומוחם על מנת להבין את הדברים על בורים וד"ל.
לגופם של דברים מי שלומד בעל הסולם, מרגיש בחוש שהדברים שמימיים ונכתבו על ידי אדם בעל השגה (דהיינו שהוא השיג את הדברים בשורשם העליון, מלשון הפסוק כי תשיג יד), ולא רק ע"י מוכשר שמלקט ממפרשי הזהר השונים.

אין חולק על כך, כמובן, תורת בעל הסולם היא תורה נשגבה והמתוק מדבש הוא רק ליקוט, אך אלי' וקוץ בה, שכן תורת הסולם הם דברים מחודשים והמתוק מדבש הוא ליקוט מקדמונים.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בהר סיני מה ענין שמיטה אצל הר סיני מה שמיטה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה