רדידות!!! עד היכן??? | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה רדידות!!! עד היכן??? | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה
זה לא נורא, כי אם הם היו נולדים במאה הקודמת, הם היו הופכים לעגלונים, נפחים או משהו דומה,
אז סך הכל הם לא אשמים שהם נולדו במאה הלא נכונה...

(במילים אחרות, לא כל העולם חכם, לא כל העולם בוגר, חצי ממנו ומעלה טיפש וקטנוני)
אולי הם לא אשמים, אכן מה אשמים אנחנו...
 
אז אחרי כל הדיון הזה, בפועל התופעה הזאת קיימת וברוב הישיבות אומנם לאו דווקא בהקצנה כזאת אבל קיימת, איך מתמודדים איתה כשאתה בתור בחור??
 
מבלי להיכנס לתיאורו המותח של הרב הנ"ל
זה ודאי שהיום יש משהו רדוד בהרבה מהבחורים
דהיינו חוסר חיבור מסויים
עושים כי ככה כולם
ככה נולדנו וזה המסלול
וזה מתבטא שאין כח וחיבור לאלול וכל התיאורים המזעזעים שלמעלה
סקר 90% שרוצים לחיות כמו גוי
וכו' וכו'
יש לזה הרבה גורמים, אולי א' מהם זה מה שזעק הגרמ"ה ביום חמישי האחרון בעמודי עולם (https://forum-otzar-hatorah.co.il/threads/דבריו-המעוררים-של-הגרמ-ה-שליט-א-על-חיבור-לקב-ה-מפוצל.8358/)
קשור גם לזה https://forum-otzar-hatorah.co.il/threads/תינוק-שנשבה-בין-החרדים-יהודימט.7447/unread
וה' יעזרנו
בהיכלה נתחלקו לשניים, ודו"ק.
בשני הבא כבר לא... ומי יודע...
 
כפי שיחי עם כמה מחברי הדיון, הכוונה על ישיבה השוכנת לה אי שם על גבעה ותיקה, בהיכלה נתחלקו לשניים, ודו"ק.
השאלה באיזה חלק...
מהיכרות מעמיקה עם הישיבה הנ"ל (והצד שאתה מדבר עליו בפרט) אכן התופעות שהזכרת רווחות בה במידה זו או אחרת (לדעתי לא בכמות ולא בצורה המוגזמת שתיארת), אך בגילאים הצעירים בלבד, כשגודלים זה עובר, וזה חלק מהתועלת בישיבה הנ"ל, שגדלים באופן עצמאי ולצערנו יש גם כשלונות בדרך אצל בחורים פחות בוגרים.
 
קשה לי האריכות אפשר לתמצת?
הפוסט מתאר את תסכולו של בחור ישיבה רציני וטוב, שעובר לישיבה גדולה נחשבת במיוחד — אך מגלה פער עצום בין הציפיות למציאות.

הוא ציפה לסביבה של רצינות, עמל ויראת שמים, אך נחשף במקום זאת להתנהלות שטחית וקלוקלת אצל חלק גדול מהבחורים:
קלילות סביב ימי הדין, זלזול בתפילות ובסדרים, עישון, בדיחות גסות, חוסר משמעת, חוסר דרך ארץ ואפילו מעשי התעללות “בקטע הטוב”.

הבחור נבהל, מתוסכל וחושב לעבור ישיבה, אך מגלה שגם במקומות אחרים המצב דומה.

בסיום הפוסט המחבר מעלה קריאה נוקבת:
אם גם בישיבות הטובות ביותר מתרבים בחורים חסרי רצינות ורדודים — איך יגדל מכאן דור של תלמידי חכמים? ומה אפשר לעשות כדי לעצור את התופעה?

מקור: AI אוצר
 
בכל ישיבה ישנו פלח הגון של בחורים רציניים ומבקשים.
כ"א צריך למצוא את החלק החיובי שיעזרהו.
ולא להביט על החלקים השליליים.
כדוג' הלא היה כעת בימי בין הזמנים דסוכות בהאי שתא כינוס נפלא של קרוב לרבבת בחורים ופוצץ לקראת סיום בגלל כמה עשרות בודדים שהתעמתו עם האבטחה ואכמ"ל. כמובן שמחפשי הביקורות שמו הפוקוס עליהם, אבל הנפש המרוממת מביטה על אלפי הבחורים שכל מהותם שבתי בבית ה' כל ימי חיי.
ולמה הנפש כה נדהמת מבחורים חלולים מעשני ירוק, אדרבה , שיבנה הבחור את אישיותו ויבחר היטב בטוב ועי'.
 
אני לא מבין את המכחישים. וכי מפני שלא ראית את זה זה לא קיים?
אנו מבוגרים, והכותב מדבר על תופעה חדשה, שאולי אנו פחות מכירים ולא היתה בזמננו.

אולי, רק אולי, יתכן שזה קורה יותר בישיבה שהיא מצד אחד מרובה מאד במספר הבחורים, ומצד שני חופשית יחסית וללא השגחה ופיקוח חזקים. ישיבה לבחורים עצמאיים יותר. ואולי בישיבות שיש בהן יותר שייכות ומחוייבות לישיבה וסדריה ופחות עצמאות, יותר פיקוח והשגחה ושימת לב לכל אחד ואולי גם פחות בחורים וממילא יותר קשר של כל אחד עם צוות הישיבה, התופעה תפחת? (כמובן בתנאי שזה עדיין ישיבה טובה ואיכותית)
 
אני מתעסק עם בחורים (לא רישמי) בעיקר משתי ישיבות.
אחת מהשורה הראשונה ממש והשניה מהשורה השניה.
דוקא בישיבה השניה התיאור הנ"ל בכלל לא קיים, ובישיבה הרא' יש מי שיחציף פניו ויאמר שזה קיים ברמה מועטת והכותב הקצין (אני לא מקבל גם את זה אבל ניחא)
אך דבר אחד הוא טעות מוחלטת וחטא לאמת.
בחור רציני (אותו מתיימר הכותב לתאר) יכול בכל מקום להתנתק מה'בטוחים' המדוברים לגמרי בלי שום זיקה.
יש בכל ישיבה נורמלית שאינה ישיבה טיפולית יש שפע של בחורים שאינם שייכים לתיאור זה משום כיוון (רציתי לכתוב 'רחוקים' אבל זה בכל אופן מעמיד אותם על אותו הספקטרום, אז לא, הם אפילו לא רחוקים).
זה נכון שקיימים בחורים בודדים שיכולים קצת להתאים אך החברה הנורמלית (אפילו לא החברה העליונה, אלא הבינונית) דוחה אותם ורואה אותם ללעג וקלס.
כללו של דבר.
הכותב ניסה לשאול מאחר וישנם בחורים שכאלו מה ניתן לצפות מהשאר
את הבסיס לשאלה זו אני מוריד וקושיה מעיקרא ליתא.
באשר לבחורים הרדודים עצמם - זו שאלה כללית שנוגעת לחלק מהנוער בדורינו והיא אינה שייכת כאן כלל.
 
ככל קודמי אומר גם אני שהדברים מוקצנים במידה ניכרת, ואחדד.
בפוניבז' למשל, כל וועד מחולק לקבוצות קבוצות.
יש את הפשטנים (שמתחלקים לאלו שאוחזים עם השיעור ולאלו שלומדים לאט יותר ולאלו שלומדים מהר יותר)
ויש את הלמדנים (שמתחלקים לאלו שאוחזים עם השיעור, ולאלו שלומדים לאט יותר ולאלו שלומדים לאט הרבה יותר)
יש את המתמידים ויש את הבטלנים, יש את המודרנים ויש את הצולי"ם, יש את הקשורים עם הצוות ויש את המנותקים, יש את אלו שמרגישים פונצער'ס ויש את אלו שרק לומדים בישיבה...
וכן, יש גם את הפרוסטער'ס...
היא קבוצה שלא מחוברת לכלום, עושה מה שמתחשק, ומלגלגת על כל מי שזז...
אבל היא מיעוט שבמיעוט שבמיעוט מתוך כלל הקבוצות.
ומי ששייך לקבוצות האחרות, יש לו מספיק עם מי לדבר ולהתעסק וללמוד ולנייעס בצורה מתאימה וברמה גבוהה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה