שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 3 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 3
ח"ו
יצילנו רחמנא מהאי דעתא
וכי תחליף מנה טעימה במנה מקולקלת גם אם לא יעשה לך כאבי בטן?
אמנם נכונים הם דבריך,
אולם לכאו' עומק הסקר היה שמותר לאותו אדם להיות גוי לשבוע, וממילא אי"ז מנה מקולקלת אלא הרי שזה חלק מחיי היהדות להיות גוי לשבוע, דלכאו' אם עדין עדיף להיות יהודי הרי ששאלת הסקר אינה נכונה,
 
אשמח להמשיך לבאר דברי למתקשים בהם.
להבא צטט על מי ומה באת להעיר, ולא יתקשו בדבריך. (ככל והערת בלי לצטט, זה מתפרש על ההודעה של פותח האשכול).
אמנם נכונים הם דבריך,
אולם לכאו' עומק הסקר היה שמותר לאותו אדם להיות גוי לשבוע, וממילא אי"ז מנה מקולקלת אלא הרי שזה חלק מחיי היהדות להיות גוי לשבוע, דלכאו' אם עדין עדיף להיות יהודי הרי ששאלת הסקר אינה נכונה,
א. גם אליבא דהסקר.. זה תלוי בבחירתם.
ב. זה מנה מקולקלת, כי מוותר במודע על שכר המצוות.
 
אולם לכאו' עומק הסקר היה שמותר לאותו אדם להיות גוי לשבוע, וממילא אי"ז מנה מקולקלת אלא הרי שזה חלק מחיי היהדות להיות גוי לשבוע
יש מרחק גדול בין מותר לחלק מהיהדות,
מותר הינו שאין כאן עונש, אבל יש כאן הפסד של חיי נצח, וזה היה שאלת הסקר,
חלק מהיהדות, הינו שרצון ד' שנתנהג כגוי, [ח"ו] ואם היה כך וודאי הוא מצווה, ומה לי אכילת מצה ומה לי מצווה זו, וודאי לא לכך נתכוון הסקר.
 
להבא צטט על מי ומה באת להעיר, ולא יתקשו בדבריך. (ככל והערת בלי לצטט, זה מתפרש על ההודעה של פותח האשכול).

א. גם אליבא דהסקר.. זה תלוי בבחירתם.
ב. זה מנה מקולקלת, כי מוותר במודע על שכר המצוות.
הוא לא מוותר כי הוא אינו מצווה ועושה?
 
הוא לא מוותר כי הוא אינו מצווה ועושה?
כרגע שמציבים בפניו שתי אפשרויות, או להיות מצווה ועושה או לא, והוא בוחר באפשרות השניה, זה לגמרי בחירה של מנה מקולקלת.
 
יש מרחק גדול בין מותר לחלק מהיהדות,
מותר הינו שאין כאן עונש, אבל יש כאן הפסד של חיי נצח, וזה היה שאלת הסקר,
חלק מהיהדות, הינו שרצון ד' שנתנהג כגוי, [ח"ו] ואם היה כך וודאי הוא מצווה, ומה לי אכילת מצה ומה לי מצווה זו, וודאי לא לכך נתכוון הסקר.
אך עדין אי"ז מנה מקולקלת,
לפ"ד א"כ מה הגבול הדבק בין דבר שרצון השם לדבר שאין מניעה מד הקב"ה.
 
כרגע שמציבים בפניו שתי אפשרויות, או להיות מצווה ועושה או לא, והוא בוחר באפשרות השניה, זה לגמרי בחירה של מנה מקולקלת.
אך עדין יקשה קו', דבשעה שמוותר הוא על יהדותו, אינו מצווה במצוות המחר, ולכאו' נידון זה תלוי האם בקבלת עול מצוות מתחייב הוא בכל המצוות או"ד מתחיב להתחיב בשעתו,
 
אך עדין אי"ז מנה מקולקלת,
לפ"ד א"כ מה הגבול הדבק בין דבר שרצון השם לדבר שאין מניעה מד הקב"ה.
ע"ז הבאתי שאם רק אין מניעה מ"מ יש כאן וויתור על חיי נצח שיכל להרוויח באותו שבוע
אבל אם זה רצון ד' לחיי אין כאן וויתור זה רצון ד'
 
ע"ז הבאתי שאם רק אין מניעה מ"מ יש כאן וויתור על חיי נצח שיכל להרוויח באותו שבוע
אבל אם זה רצון ד' לחיי אין כאן וויתור זה רצון ד'
שאלתי היתה בנוגע לשאר דברים, איך אדע האם זה רצון השם או שאין מניעה
 
אך עדין יקשה קו', דבשעה שמוותר הוא על יהדותו, אינו מצווה במצוות המחר, ולכאו' נידון זה תלוי האם בקבלת עול מצוות מתחייב הוא בכל המצוות או"ד מתחיב להתחיב בשעתו,
בשאלת הסקר נותנים לו את האפשרות מעכשיו לקבוע את מעמדו (וערך מצוותיו) מחר. זה חלק משאלת הסקר. כך שזה לא קשור למה שכתבת.
 
אלו הם פני הדברים שאלם דברנו, וחבל שזיכרונכם קצר טווח,
א"כ לא הבנו שאתה לא הבנת כוונתי סליחה
התכוונתי שיש לחלק בין אם אומרים לאדם מותר לך להיות גוי אבל באותו שבוע לא תוכל לקיים מצוות ותפסיד את חיי הנצח שיכלת להרוויח ומאידך יהא לך הנאות עוה,ז נבובות
אולם כשאומרים לאדם רצון ד' שתהא גוי לאותה שבוע לא מענין אותי מה שלא יוכל להרויח שכר מ"מ זה רצון ד'
וכמו שלפעמים רצון ד' שנקיים מצווה ולא נלמד אף שבלימוד אנו מקבלים שכר יותר עכ"פ דבקים יותר
 
אם הקב"ה היה נותן לך רשות והיתר במשך שבוע אחד לחיות כמו גוי גמור, ובאותו שבוע ביכולתך לעשות מה שעובר לך בראש ולא תענש על העבירות ואילו על המצוות שתעשה לא תקבל שכר, כמובן כל מה שיקרה באותו שבוע לא יהיה לזה שום השפעה על העתיד הרוחני שלך, שום כלום, השבוע הזה מחוץ לפרוטוקול, תעשה מה שאתה רוצה. מה היית בוחר?

סקר שעשו באחת הישיבות החשובות והגדולות ביותר בארץ ישראל.
90 אחוז מהבחורים השיבו בסקר שהם היו מעדיפים לחיות כמו גוי באותו שבוע, ורק 10 השיבו אחרת.

איך מתמודדים עם כזה מצב, ומה אפשר לעשות כדי שהילדים שלי בבוא העת אם הם יישאלו כזאת שאלה הם יהיו מהעשר אחוז ולא מהתשעים אחוז?
אני שמעתי בנוסח אחר זה גם יענה על רבות מהתמיהות של רבני הפורום מה שהתרשמתי מרפרוף קל באשכול עשו סקר אצל כמה עשרות בחורים, סקר אנונימי ודיסקרטי, אם היתה להם אפשרות להיוולד חילונים באיזה כוך בדרום, לא יודעים כלום על התורה ונותנה, ואחרי עשרים שלושים שנה יגלו וכו' יחזרו ויהיו יראים ושלמים ת"ח וכו', כתשעים אחוז בחרו באפשרות הזאת,
אוי לה לאותה בושה,
אוי לה לאותה כלימה,
אוי לנו שאין מחדירים בילדינו את הבנת משמעות החיים,
אוי לנו שילדינו לומדים כי ככה אבא שלהם החליט כשהיו בני 9
אוי לנו שבקצב הזה, עניין של עשר שנים שכל הציבור החרדי יקרוס לתוך עצמו ולא ישאר ממנו כלום.
 
אם הקב"ה היה נותן לך רשות
לעניות דעתי כל מי ששואל את השאלה ועוסק בה עובר על לא תתורו אחרי לבבכם מן התורה
הקב''ה לא מרשה לחשוב על השאלה הזו

כי השאלה הזו לא מגיעה מצד היצר הטוב אלא מצד היצר הרע
כאשר עולה שאלה כזו צריך להעביר את השאלה הזו מן המח
וכל השאלה הזו מגיעה רק כאשר לא עסוקים בלימוד תורה הנכון והראוי בירור פסוק או בירור הלכה או בירור גמרא או בירור אגדה
ומה יש ספק בכל זה הלא
עמדתי ועמדו אבותי על הר סיני ואני מאמין בו ובכל אמירותיו ובכל דבריו ואמר לי שם לבחור בטוב
וכתב ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המות ואת הרע
ופי' רש''י
ובחרת בחיים אני מורה לכם שתבחרו בחלק החיים, כאדם האומר לחבירו בחר לך חלק יפה בנחלתי ומעמידו על חלק היפה ואומר לו את זה ברור לך, ועל זה נאמר (תהלים טז, ה) ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי, הנחת ידי על גורל הטוב לומר את זה קח לך:
 
זה ספק תאורטי שבא להמחיש את מידת החיבור של הנשאל
אדם שרוצה לבדוק הוא מחובר אדרבא צריך שלאול את עצמו באופן תאורטי שאלה זו כדי לדעת עד כמה הוא מחובר
 
זה ספק תאורטי שבא להמחיש את מידת החיבור של הנשאל
אדם שרוצה לבדוק הוא מחובר אדרבא צריך שלאול את עצמו באופן תאורטי שאלה זו כדי לדעת עד כמה הוא מחובר
דעתי אינה כדעתך
דעתי כמו שכתבתי קודם לכן שכל שאלה בצורה זו ובסגנון זה היא עבירה מן התורה

מי שרוצה לראות את מידת החיבור שלו
ילמד היום הלכה אחת ומחר ב' הלכות וכד'
ויחדש כל יום עוד מעשה טוב וכו'
או לפחות יעמול לשמור על הקיים זה לבד עליה גדולה
ובתוך הטוב הוא יראה עד כמה הוא מחובר
וכן בבין אדם לחבירו היום יש לו חבר אחד ומחר יפרגן לעוד חבר והוא הולך ומתחבר הולך ומתעלה
וצריך להיות עם הפנים קדימה ולא אחורה
כמו שלא מסתכלים על האינם שומרי תורה ומצוות כדי להתחזק
אלא מסתכלים על מרנן ורבנן שליט''א כדי להתחזק.
 
דעתי אינה כדעתך
דעתי כמו שכתבתי קודם לכן שכל שאלה בצורה זו ובסגנון זה היא עבירה מן התורה

מי שרוצה לראות את מידת החיבור שלו
ילמד היום הלכה אחת ומחר ב' הלכות וכד'
ויחדש כל יום עוד מעשה טוב וכו'
או לפחות יעמול לשמור על הקיים זה לבד עליה גדולה
ובתוך הטוב הוא יראה עד כמה הוא מחובר
וכן בבין אדם לחבירו היום יש לו חבר אחד ומחר יפרגן לעוד חבר והוא הולך ומתחבר הולך ומתעלה
וצריך להיות עם הפנים קדימה ולא אחורה
כמו שלא מסתכלים על האינם שומרי תורה ומצוות כדי להתחזק
אלא מסתכלים על מרנן ורבנן שליט''א כדי להתחזק.
לא ח"ו למעשה אלא תאורטית
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

[QUOTE="צריך ביאור, post: 28168, member...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה