סוכות, שמח"ת ושמ"ע - שימוש בעצי סוכה ושיירי פתילות | ענייני דיומא סוכות, שמח"ת ושמ"ע - שימוש בעצי סוכה ושיירי פתילות | ענייני דיומא

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,564
תודות
5,432
נקודות
375
עיין שו"ע (סיימן תרס"ז ס"א) שמותר להשתמש בעצי סוכה אחר החג. אמנם לגבי שיירי פתילות של נרות חנוכה כתב בשו"ע (סי' תרע"ז ס"ד ובמ"ב שם ס"ק י"ט) כיון דהוקצו למצוותם אסור להשתמש בהם ואף לא להשהותו לשנה הבאה לצורך נ"ח שמא ישתמש.

ויל"ע מ"ש מעצי סוכה שמותרים אחר החג [ובשלמא נרות שבת דכל הדלקתם לצורך הסעודה כד' תוס' ריש במה מדליקין כה: א"כ לא הוקצה למצותו אחר הכיבוי אולם עצי סוכה עיקרה לצורך המצוה.] ועיין בגמ' סוכה ט. ויש ליישב.

וכבר העיר מזה הבית יוסף סימן תרעז (אות ד ד"ה הנותר) וז"ל:
ואיכא למידק למה צריך לעשות מדורה למותר השמן והפתילות מאי שנא מעצי סוכה ונוייה דשרי אחר החג כבר תירץ הר"ן (שם) דהתם לא מקצה להו אלא לימי החג לפי שעשויין להשאר אחר החג ולא מקצה להו למצותן לגמרי אבל שמן ופתילה שעשויין להתבער לגמרי כי יהיב להו בנר לגמרי מקצה אותן למצוה דאין אדם מצפה אימתי תכבה נרו ואם נשתיירו הרי הן אסורין שהרי הקצה אותן למצותן לגמרי ודומה לעצי סוכה ונוייה שנפלו בחג שאסורין כדמוכח בפרק המביא כדי יין (ביצה ל:) ולא דמי לנר של שבת שעשויה להיות כולה למצוה ואפילו הכי נהנין אחר השבת מן השמן ומן הפתילה משום דהתם אף בעודו דולק לעצמו למצותו נהנין ממנו מה שאין כן בנר חנוכה וכיוצא בזה כתבו התוספות בפרק כירה שבת מד. ד"ה שבנר ע"כ.
 

הודעות מומלצות

אחד ממנהגי האבילות האסורים בימי בין המצרים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון