דיון - שירים (מילים) ששונו על ידי גדולי ישראל.| דף 3 | פורום אוצר התורה

דיון שירים (מילים) ששונו על ידי גדולי ישראל.

לא הובאה כאן הגירסה במלואה:
'משבית מלאכה בו, סופו לשארית'.
קראתי בקונ' 'טעם זקנים' מהרה"ח ר' לוי יצחק בנדר זצ"ל, שמורו הגאון הקדוש רבי אברהם בן רבי נחמן זצ"ל הוא ששינה את הנוסח,
ונימק: שאין כותבים פיוט בדרך עונש.
ר' ועלוועל חשין זצוק"ל. גרס "יחזור בתשובה".
הכל היה להמתיק.
 
הנה הניסוח במעשה רב:
אשריכם ישראל כשאתם עוסקין בשמחת בית השואבה כונס הקב"ה לכל פמליא דיליה ואומר ראו בנים החביבין שיש לי דשבקין צערא דידהו ועסקי בדידי
אגב לכאו' היה צריך לומר דמשכחין מצרה דלהון, ולא דמשתכחין. [משתכח זה לשון מציאה ולא לשון עזיבה/שכחה.]
 
אגב לכאו' היה צריך לומר דמשכחין מצרה דלהון, ולא דמשתכחין. [משתכח זה לשון מציאה ולא לשון עזיבה/שכחה.]
או לומר, וכמדו' שכן הנוסח הרווח, דמשתכחין בצרה/בצערא דלהון.
 
לא שייך לכותרת, אבל אם עוסקים בתיקון מילים בשיר. אני מציע תיקון השלמה מוצלחת לשיר קיים.
׳כי תעבור במים אתך אני,
ובנהרות לא ישטפוך,
כי תלך במו אש לא תכוה,
ולהבה לא תבער בך׳.

במקום המילים שמישהו המציא, אני מציע להכניס פסוק מתאים:

׳קרבת, ביום אקראך.
אמרת: אל תירא!׳
לא הבנתי מה המציאו זה פסוק בישעיה מג, ב
 
לא הבנתי מה המציאו זה פסוק בישעיה מג, ב
המילים שמישהו המציא לבית השני:
באש ובמים - עם ישראל חי
מתחת השמים - עם ישראל חי
עם הבורא
עם התורה
בלי שום מורא
עם ישראל חי לעולם.

ואת זה החלפתי בפסוק אחר שמתאים לבטחון עליו מדבר הפסוק בבית הראשון.
 
הפיוט הזה הוא קדמון מאד מיוחס לרבי שמעיה תלמיד רש"י.
ולכן מאד מעניין הנוסח שלא מצאתי כמותו?
אשמח שתחכימני.
משנת חסידים תקנג.PNGסלאויטא תקצד.PNGסידור תרכב.PNGמתוך ארחות רבינו.PNG
מספיק?
 
חזור
חלק עליון