חנוכה - שיר של יום בחנוכה | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה חנוכה - שיר של יום בחנוכה | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

דוד בן ישי

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
105
תודות
244
נקודות
50
לדעת הגר"א בשיר של יום בחנוכה אומרים מזמור שיר חנוכת הבית לדוד וגו',
ויל"ע טובא האם סגי במה שאומר קודם פסוקי דזמרה דמהו הענין לומר פעם נוספת,
וכן יל"ד ביום א' שיש קריאת התורה כגון חנוכה דלחולקים על הגר"א אומרים את המזמור שאומרים בהחזרת הס"ת,
וכן עוד כה"ג,
ובכל זה יל"ד אי סגי באמירה פעם אחת ודו"ק היטב.
 
לדעת הגר"א בשיר של יום בחנוכה אומרים מזמור שיר חנוכת הבית לדוד וגו',
ויל"ע טובא האם סגי במה שאומר קודם פסוקי דזמרה דמהו הענין לומר פעם נוספת,
וכן יל"ד ביום א' שיש קריאת התורה כגון חנוכה דלחולקים על הגר"א אומרים את המזמור שאומרים בהחזרת הס"ת,
וכן עוד כה"ג,
ובכל זה יל"ד אי סגי באמירה פעם אחת ודו"ק היטב.
ובכל זה יש לדון, במי שאומר את ספר התהילים, שידלג על פסוקי דזמרה..
 
נערך לאחרונה:
לדעת הגר"א בשיר של יום בחנוכה אומרים מזמור שיר חנוכת הבית לדוד וגו',
ויל"ע טובא האם סגי במה שאומר קודם פסוקי דזמרה דמהו הענין לומר פעם נוספת,
וכן יל"ד ביום א' שיש קריאת התורה כגון חנוכה דלחולקים על הגר"א אומרים את המזמור שאומרים בהחזרת הס"ת,
וכן עוד כה"ג,
יש תקנה לאומרו בבפסוקי דזמרה/בהכנסת ס"ת ויש תקנה לאומרו בשיר של יום.
אין עושין מצוות חבילות חבילות.
 
כיוצא בזה עוד שני מקרים דומים לפולמוס:
כשיש קריא"ת ביום ראשון, אם אפשר לומר היום יום ראשון וכו' ולומר לדוד מזמור בהכנסת ספר התורה.
כשרצים להספיק קידוש לבנה בציבור, ומחכים עם העלינו לשבח, אם צריך לומר פעמיים עלינו.
 
כשרצים להספיק קידוש לבנה בציבור, ומחכים עם העלינו לשבח, אם צריך לומר פעמיים עלינו.
ולכאו' חילוק גדול איכא,
דהא כבר נתבאר דיסוד השאלה מהו ענין אמירת השיר של יום במועדים להגר"א דיש לומר בזה צדדים רבים ודו"ק.
משא"כ עלינו לשבח דודאי עניינו סוף התפילה וכמבואר דבב' תפילות מחוברות אומרים פעם אחת,
ובאצת זוהי קושיא גדולה על מנהג העולם,
ולכאו' המנהג משום דפעמים עושים קידוש לבנה לא סמוך לתפילה,
ובאמת אני נוהג כשמעריב מחובר לקידוש לבנה לומר פעם אחת אחר הקידוש לבנה, [ולא להיפוך],
ואף דיש לומר בזה צדדים אחרים אמנם הפשטות אהובה.
 
דהא כבר נתבאר דיסוד השאלה מהו ענין אמירת השיר של יום במועדים להגר"א דיש לומר בזה צדדים רבים ודו"ק.
אמירת שיר של יום במועדים ובראשי חדשים אינה חידוש של הגר"א
וכבר קדמו בזה במס' סופרים
מסכתות קטנות מסכת סופרים פרק יח הלכה ג
בחנוכה, ארוממך י"י.
ולכך איך עולה על דעת אי מי לבטלה?
 
לכאו' הוא חידש לנהוג כך, לא???
לכאו' לא
ספר המנהיג דיני תפילה עמוד קח
ובחנוכה מזמור שיר חנוכת הבית לדוד, שגם אנו קורי' בפרשיו' חנוכת הבית כל ימי חנוכה, ובפורים על איילת השחר, שמדבר מאסתר, כדאי' במגילה נקרא', למה נמשלה אסתר לאיילת, וכן הדעת נוטה לעשות, וכן ישר בעיניי.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה