חידה בהלכה - תלוי מי האומר - חיוב מלקות | אוצר החידות חידה בהלכה - תלוי מי האומר - חיוב מלקות | אוצר החידות

חידה בהלכה תלוי מי האומר - חיוב מלקות (8 צופים)

זה לא קשור מיהו האומר, אלא אם נאמר לו, וגם בכל נבואה יש רק א' שיכול לומר, וכאן יש כמה
וגם שהמתנבא מה שלא שמע אינו במלקות אלא במיתה
 
הזכרת שם המפורש.
לגדולי הדור שרי.
-עכ"פ בלהתלמד- כמבו' בשלהי סנהדרין.
מה זה קשור לגדולי הדור, והיכן מצינו שלוקים על הזכרת שם המפורש?
 
מה זה קשור לגדולי הדור, והיכן מצינו שלוקים על הזכרת שם המפורש?
גמ' תמורה ד -יש מלקות
בשלהי סנ' למדנו ששרי להזכיר באופן שמלמד -ושתו של חד התנאים התפלאה ע"ז אינני זוכר דף מדוייק. באיזור ה-פ'
 
איזה משפט, יהודי פשוט האומרו חייב מלקות מדאו', ואילו יחידי סגולה מגדולי העם שאומרים אותו פטורים ממלקות?
המקלל ישראל לוקה, ובמקום נדוי דוחין לאו זה (עי' מו"ק י"ד ע"ב ובתוס') ונדוי הוא רק בבי"ד ואין בי"ד לוקין עליו.
 
המקלל ישראל לוקה, ובמקום נדוי דוחין לאו זה (עי' מו"ק י"ד ע"ב ובתוס') ונדוי הוא רק בבי"ד ואין בי"ד לוקין עליו.
כוונתי באופן שאצלם אינו מעשה איסור כלל
 
אמנם לגדולי העם מותר לקללו אם יש בזה ביזוי ת"ח מותר, כמובא בגמ' בכ"מ.
מה זה קשור לגדולי העם? זה קשור לאחראי על תיקון מעשי העם אע"פ שאינו גדול בעצמו (אלא שבדרך כלל ממנים לזה אנשים גדולים, אך אי"ז בהכרח)
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון