חידת היכי תימצי - שיש לאדם מצוה להמית את עצמו? | אוצר החידות חידת היכי תימצי - שיש לאדם מצוה להמית את עצמו? | אוצר החידות
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן
הודעה חבר 19 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

אדם שקפץ מהגג, א"כ עשה איסור חמור מאוד של רציחה, ויש לו אפשרות להציל עצמו מהאיסור ע"י שיהרוג עצמו באקדח.
[דומיא דרודף אחר הערווה שמצווה להצילו, לא משום לתא דהערווה, אלא משום לתא שלא יעבור עבירה חמורה], וא"כ ה"נ יכול להציל עצמו שלא יעבור עבירה חמורה של רציחה, ויל"ע בזה.
 
אדם שקפץ מהגג, א"כ עשה איסור חמור מאוד של רציחה, ויש לו אפשרות להציל עצמו מהאיסור ע"י שיהרוג עצמו באקדח.
[דומיא דרודף אחר הערווה שמצווה להצילו, לא משום לתא דהערווה, אלא משום לתא שלא יעבור עבירה חמורה], וא"כ ה"נ יכול להציל עצמו שלא יעבור עבירה חמורה של רציחה, ויל"ע בזה.
יש מקרה יותר פשוט
אדם שרודף אחרי משהו להורגו....
 
הגרד"ל שליט"א בזכר דבר סי' ד' דן (במה שדנו כאן כעי"ז),
לשי' בעה"מ דבאין מתכוין להעביר על דת גם גילוי עריות יעבור ואל יהרג,
אם אנסוהו לבוא על נערה המאורסה אף דמדין גלוי עריות יעבור,
אך עכ"פ יתחייב להרוג את עצמו מדין רודף.
 
תשובות מאוד יפות עד כאן,
אבל כוונתי שיש לו חיוב לכך,
ולא קשור לג' עבירות חמורות (או רודף שקשור לזה)
 
אתה מתכוון למעשה עם תלמידיו שהשתמשו בשם? או שכותב כן בצורה כללית?
לכאו' כותב כן בצורה כללית עי' תשו' רבי יהודה החסיד [נדפסו בספר הזיכרון לגרש"ב ורנר עמוד ר"ב] שכתב שראוי לבעל תשובה להמית עצמו לשם כפרה ומביא ראיה מר"א בן דורדיא שמסר עצמו למיתה, ומיקום איש צרורות.
 
מי שנגמר דינו למיתה וברח חייב להמית עצמו (עכ"פ ברוצח), כן מבואר בדברי הגרע"א בגלהש"ס מכות ה.
 

הודעות מומלצות

עשרת הדיברות מחציתן – מצוות שבין אדם למקום...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון