השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4 השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

חבל שאתה בוחר להתנסח בצורה כזאת.
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
 
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
זה כן חשוב הניסוח, כי בניסוח לא טוב גם מי שמסכים איתך יחפש על מה אפשר להתווכח.
 
התייחסתי לא רק למה שנכתב בכתבה, אלא לכל דעתו בעניין זה. בראיון הוא ציין שיש לו תורה שלמה נגד השיר ולא פירט מהי, אך אני שמעתי את טענותיו מפיו. (ההוא שדיברתי עמו לומד באיזה כולל בעלי בתים שקשור אליו, והוא הביא לי הסרטה. אני לא מעוניין להפיץ את זה פה, אך אולי בפרטי, מי שרוצה)
צר לי אבל אני חייב לנקות את שמו של הרב פלאי
שקר וכזב!
הוא היה בבין הזמנים האחרון בועידת בני הישיבות של 'האיחוד' בעכו, שם הוא חזר על דבריו ואמר מפורשות שהמילים לכשעצמם נכונות אבל הביקורת שלו היא-
א. זה לא שיר שאמור להתנגן בפיותיהם של בני הישיבות.
ב. המשורר בא ממקום של "עכשיו עלינו דרגה, אתה אוהב אותנו! אתה מדבר בשמו של הקדוש ברוך הוא? זה שיח שמעולם לא נשמע." זה הכל.
 
ב. המשורר בא ממקום של "עכשיו עלינו דרגה, אתה אוהב אותנו! אתה מדבר בשמו של הקדוש ברוך הוא? זה שיח שמעולם לא נשמע." זה הכל.
הוא לא מדבר בשמו של הקב"ה.
זה דברים מפורשים בתורה ובחז"ל.
 
גם רבי נחמן התנגד לזה, ומי שלימד לדבר אליו כמו חבר בשוק הוא אותו אחד שיש נגדו פסק בית דין מפורסם..., ועיין בספר "מקחו של צדיק" לר' משה קרמר (מגדולי ברסלב) שכתב על נושא זה במילים ברורות שאין זה כלל דעת רבי נחמן.
עָנָה רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַר כָּךְ צְרִיכִין לְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְכִי אֵיךְ מִתְפַּלְּלִין לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעִנְיָן אַחֵר.כְּלוֹמַר שֶׁכָּךְ עִקַּר הַתְּפִילָּה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר כְּתִינוֹק לִפְנֵי אָבִיו כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ {חיי מוהר"ן תלט}
 
השם אוהב גם את החילוני שמחלל שבת.
נכון מאד.
זה לא סותר את זה שהחילוני שמחלל שבת צריך לדעת שהעובדה שד' אוהב אותו לא מצדיקה את מעשיו.
ישנם אנשים שלקחו מברסלב את זה שד' אוהב את כולם ולא לקחו מהתורה עצמה את החיוב לקיים מצוות ולהישמר מאיסורים, ואיכשהו השיר הזה מעביר מסר הרגעה לעוברי איסורים למיניהם....
 
נערך לאחרונה:
נכון מאד.
זה לא סותר את זה שהחילוני שמחלל שבת צריך לדעת שהעובדה שד' אוהב אותו לא מצדיקה את מעשיו.
ישנם אנשים שלקחו מברסלב את זה שד' אוהב את כולם ולא לקחו מהתורה עצמה את החיוב לקיים מצוות ולהישמר מאיסורים, ואיכשהו השיר הזה מעביר מסר הרגעה לעוברי איסורים למיניהם....
מי ששומע מסר הרגעה מהשיר שמותר לעשות עבירות - הבעיה אצלו.
 
מי ששומע מסר הרגעה מהשיר שמותר לעשות עבירות - הבעיה אצלו.
כנראה שכבודו לא מכיר את הלך הרוח בציבור הישראלי...

השיר הזה הוא הראשון במגזר החרדי אבל לגמרי לא ראשון במגזר הכללי. בשנים האחרונות רבו המשוררים החופשיים שמדברים על כך והמשורר הלז אינו שונה מהם.

האם ידעת שבשיר נוסף שלו ('אבא נשמה') הוא מדבר על הבורא כך - "אתה מחזיק לי את היד, ואני שם עליך ראש תמיד כל הזמן, אתה מלטף ומנשק אותי גם, מתמוגג ואז מוחא לי כפיים על כל רגע אמונה"...

אלו לא מילים שמתאימים למגזר החרדי ובדיוק לכן חלק מהרדיו החרדי מחרים אותו.
זה האיש.
 
כנראה שכבודו לא מכיר את הלך הרוח בציבור הישראלי...

השיר הזה הוא הראשון במגזר החרדי אבל לגמרי לא ראשון במגזר הכללי. בשנים האחרונות רבו המשוררים החופשיים שמדברים על כך והמשורר הלז אינו שונה מהם.

האם ידעת שבשיר נוסף שלו ('אבא נשמה') הוא מדבר על הבורא כך - "אתה מחזיק לי את היד, ואני שם עליך ראש תמיד כל הזמן, אתה מלטף ומנשק אותי גם, מתמוגג ואז מוחא לי כפיים על כל רגע אמונה"...

אלו לא מילים שמתאימים למגזר החרדי ובדיוק לכן חלק מהרדיו החרדי מחרים אותו.
זה האיש.
השיר שהזכרת אכן לא מתאים.
מה זה קשור לנידון?
 
השיר שהזכרת אכן לא מתאים.
מה זה קשור לנידון?
ברור שזה קשור ובקשר הדוק.

השאלה היא על המשורר - האם הוא בא להכשיר את השרץ ולהעביר מסר הרגעה למגזר הכללי בדיוק כמו כל אותם זמרים שאסורים לבוא בקהל החרדי, או שהוא בא ממקום של חסיד ברסלב שבסך הכל למד בספרי מוהר"ן או שמע את הדברים מרבו.

כדי לענות על זה אתה צריך לבחון את האיש. מי הוא, מה מעשיו, מה דרכיו וגם מה הוא רגיל לדבר.

אם שיריו האחרים מדברים על הבורא כאחד תגרני השוק, בלי להראות ולו במקצת את ההבדל העצום והבלתי ניתן להבנת אנוש בין הבורא לבוראיו, צריך להיות תמים במיוחד כדי לחשוב שמקור השיר הוא טהור.

ולא בכדי השיר הזה עשה מליוני צפיות בציבור הכללי...
 
אלו לא מילים שמתאימים למגזר החרדי ובדיוק לכן חלק מהרדיו החרדי מחרים אותו.
זה האיש.
הרדיו החרדי הרבה פחות חרדי מהשיר הזה מהזמר הזה ומשאר שיריו, (ולכאורה אף פחות חרדי מהזמר שעשהה את הקאבר היותר מוכר של השיר).
 
פוק חזי מאי עמא דבר. אכן. ולא כדבריך.
לא כ"כ הבנתי. האם אתה טוען שהקב"ה לא אוהב כל יהודי באשר הוא?
א"כ, זאת למודעת - כשאמרתי 'פוק חזי מאי עמא דבר', לא דיברתי על העם שבשדות מה הוא אומר, אלא על העם שבבתי המדרשות.
עי' היטב הן בספרי המוסר, הן בספרי המחשבה, הן בספרי הקבלה והן בספרי החסידות.
הרדיו החרדי הרבה פחות חרדי מהשיר הזה מהזמר הזה ומשאר שיריו, (ולכאורה אף פחות חרדי מהזמר שעשהה את הקאבר היותר מוכר של השיר).
זה ממש, אבל ממש לא משנה את עצם הדברים.
 
עָנָה רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַר כָּךְ צְרִיכִין לְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְכִי אֵיךְ מִתְפַּלְּלִין לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעִנְיָן אַחֵר.כְּלוֹמַר שֶׁכָּךְ עִקַּר הַתְּפִילָּה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר כְּתִינוֹק לִפְנֵי אָבִיו כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ {חיי מוהר"ן תלט}
תינוק לפני אביו ואיש אל רעהו זה לא חבר בשוק...
 
לא כ"כ הבנתי. האם אתה טוען שהקב"ה לא אוהב כל יהודי באשר הוא?
א"כ, זאת למודעת - כשאמרתי 'פוק חזי מאי עמא דבר', לא דיברתי על העם שבשדות מה הוא אומר, אלא על העם שבבתי המדרשות.
עי' היטב הן בספרי המוסר, הן בספרי המחשבה, הן בספרי הקבלה והן בספרי החסידות.

זה ממש, אבל ממש לא משנה את עצם הדברים.
אכן. מלבד ספרי החסידות, אין לי עסק בהם, ביחס לכל השאר פוק חזי מאי עמא דבר.
 

הודעות מומלצות

היכי משכחת לה אדם שלא קיים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון