בהר - האם יש תוספת יובל לפניה | ויקרא| דף 2 | פורום אוצר התורה בהר - האם יש תוספת יובל לפניה | ויקרא| דף 2 | פורום אוצר התורה
הרי גם בהיכל לא מקריבים אפילו שמותר להיכנס, וגם לא בעזרת ישראל.
כי הוא לא נועד לזה
ובכל אופן, שם כיון שיש גם דינים יותר חשובים ויותר איסורים בקודש ובקדשי הקדשים אז הם יותר חשובים
וזה עדיין לא ראיה לנידונינו שבשמיטה אין יותר איסורים
 
אולי.
אך כך גם תוכל לומר שאין דין ביובל שתשחרר עבדים, אלא ששחרור העבדים דינו שיהיה בשנת היובל.
החילוק ברור.
בקרבן יש עניין מצד עצמו שהוא יישחט, במקרה הדין הוא לעשות את זה בעזרה
ואילו בשילוח עבדים אין עניין מצד העבדים שהם ישתחררו אלא רק מכח היובל
 
ונסתפק רבינו הגר"ד לנדו שליט"א האם גם ביובל שייך תוספת יובל,
ומצאתי בתורת כהנים
ספרא בהר פרשה ב תחילת פרק ג
יובל היא שנת החמשים שנה, שיכול בכניסתה תהיה מקודשת מראש השנה וביציאתה תהיה מושכת והולכת עד יום הכיפורים שכן מוסיפין מחול על הקודש תלמוד לומר יובל היא שנת החמשי' שנה תהיה לכם, אין קדושתה אלא עד ראש השנה.

ובקרבן אהרן בהר פרשה ב תחילת פרק ג אות א
כלומר שנת החמשים הוי יובל, ולא שנת אחת וחמשים, ואם תוסיף ותאמר דתהא מושכת והולכת עד יום הכיפורים, הויא יובל שנת חמשים ואחד, דהא מראש השנה עד יום הכיפורים משנת נ"א הוו.

וי"ל דמהאי טעמא נמי אין שנת ה"ארבעים ותשע" יובל, וצ"ע.
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון