חידה בתלמוד וחז"ל - איזה גוי הוריש מרכושו לרבי עקיבא? | אוצר החידות| דף 2 חידה בתלמוד וחז"ל - איזה גוי הוריש מרכושו לרבי עקיבא? | אוצר החידות| דף 2
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
תוספות מסכת עבודה זרה דף י עמוד ב
ווי לה לאילפא דאזלא בלא מכסא - וא"ת והא אמרינן פרט לאנטונינוס אף על גב דאזל בלא מכסא ויש לומר שגם הוא נימול דגרסינן בירושלמי דמגילה (פ"א) א"ל אנטונינוס לרבי את מאכילני מן לויתן לעתיד לבא א"ל אין א"ל מן אימר פסחא לית את מאכילני ומן לויתן את מאכילני א"ל מה אעביד לך דהא כתיב וכל ערל לא יאכל בו כיון דשמע כן אזל וגזר גרמיה הדא אמרה איגייר אנטונינוס.
 
ריקאנטי סימן תקצח
כתב הר"א ממיץ הא דאמרינן מל ולא פרע כאילו לא מל ה"מ בקטן אבל בגדול א"צ לפרוע ממעשה דקטיעא בר שלום דמל ולא פרע וטעם הדבר הוא בבראשית רבה דאמר התם באברהם לא נאמר את בשר ערלתו לפי שלא היה צריך אלא חיתוך בשר שכבר נתמעך ע"י תשמיש אבל ישמעאל שהיה ילד ולא נתמעך ע"י תשמיש הוזקק לחתוך אותו בשר ולפרוע את המילה לכך נאמר את בשר ערלתו ומכאן קשה לבעל ה"ג שפירש דפריעת מילה לא ניתנה לאברהם וקשיא לן לפי' דחשיב קטיעא בר שלום גר גמור הא קיי"ל מל ולא טבל אינו גר עד שימול ויטבול. וליכא למימר דטבל קודם דטבילה באחרונה היא כדמוכח בפרק החולץ וכתב ג"כ הרב כשהמוהל מברך מכסה ערות התינוק דכתיב ולא יראה בך ערות דבר וכן סובר רבינו יחיאל מיהו הר' פרץ מתיר עד בן ט' שנים ונ"ל דטעמא דאז ביאתו ביאה אך כשהוא מטונף מצואה יש לחוש אפי' בבן ח' ימים דאע"ג דאינו אוכל כזית דגן מכל מקום טוב לכסותו:​
ייש"כ על החידוש.
לפי"ז אכן הכותרת לא נכונה.
 
תוספות מסכת עבודה זרה דף י עמוד ב
ווי לה לאילפא דאזלא בלא מכסא - וא"ת והא אמרינן פרט לאנטונינוס אף על גב דאזל בלא מכסא ויש לומר שגם הוא נימול דגרסינן בירושלמי דמגילה (פ"א) א"ל אנטונינוס לרבי את מאכילני מן לויתן לעתיד לבא א"ל אין א"ל מן אימר פסחא לית את מאכילני ומן לויתן את מאכילני א"ל מה אעביד לך דהא כתיב וכל ערל לא יאכל בו כיון דשמע כן אזל וגזר גרמיה הדא אמרה איגייר אנטונינוס.
משם אין ראיה, שיכול להיות שבאמת פרע וטבל, אלא שנזכר בקיצור.
 
משם אין ראיה, שיכול להיות שבאמת פרע וטבל, אלא שנזכר בקיצור.
צריך לומר שהוא גם טבל, אבל קטיעא בר שלום הרי לא טבל
אינה ראי' מכרעת, אבל וודאי שכ"ה פשטות הדברים, שהרי התוס' לכאו' משווה אותם להדדי.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

חישבתי לעצמי, בהיות ויולדת זכתה במתנה כה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון