חזרות בלימוד - מחפש שיטה יעילה | דרכי תלמוד וכללי הוראה| דף 2 חזרות בלימוד - מחפש שיטה יעילה | דרכי תלמוד וכללי הוראה| דף 2
מוזר שבמשך אלפיים שנה ויותר מאז שנכתב הספר הראשון התורני שהוא לא מכ"ד ספרים ז"א המשנה. אף אחד לא ניסה לעשות שיטות שונות ומשונות של חזרות
א. שיטת קל לזכור מבוססת על דברי היעב"ץ, ועי' בכעי"ז בתפארת ישראל על המשנה עשה תורתך קבע, וכעי"ז ראיתי בספר שביבי אור להגרצ"פ פראנק
משום שהדבר הוכח שמי שלומד יודע ומי שלא לא
מי שלומד יודע? ואיך תפרנס דברי רש"י בע"ז ז היה משכח תלמודו יאריך באתה חונן??? ומהיכן דלית מידע זה שבעבר כל מי שהיה לומד ידע???
לא נראה לי שיש חיוב להכניס את כל התורה בדיסק אונקי לראש ולא רק חיוב ליתא אלא אף אין שום ענין בזה ....
????????????
 
נערך לאחרונה:
יגעת ולא מצאת אל תאמין
לא מדויק.
כל אחד מבין שיש שני דברים שונים:
1- לעבוד חזק
2- לעבוד חכם.

אם אני אעבוד חזק מאוד אבל לא בצורה נכונה- לא יועיל לזרוק ציטוט כמו "יגעת ומצאת" נכון? (לדוגמא אתאמץ בכל הכוח לפתוח בורג עם מברג לא מתאים...)
וזו בדיוק מטרת האשכול (אני ממש בעדו) לדעת איך גם לעבוד "חכם"
איך לתרגל חזרות בצורה שתמקסם את התוצאה
 
מה לא מדויק? דברי הגמ'?
אם אני אעבוד חזק מאוד אבל לא בצורה נכונה- לא יועיל לזרוק ציטוט כמו "יגעת ומצאת" נכון? (לדוגמא אתאמץ בכל הכוח לפתוח בורג עם מברג לא מתאים...)
אם כן, כדבריך, היכי קאמר בגמ' "אל תאמין" ולא אמר יתלה בכך שעבד בצורה לא נכונה?
וזכור לי שכתוב דהני מילי בד"ת.
 
אם אני אעבוד חזק מאוד אבל לא בצורה נכונה- לא יועיל לזרוק ציטוט כמו "יגעת ומצאת" נכון? (לדוגמא אתאמץ בכל הכוח לפתוח בורג עם מברג לא מתאים...)
וזו בדיוק מטרת האשכול (אני ממש בעדו) לדעת איך גם לעבוד "חכם"
איך לתרגל חזרות בצורה שתמקסם את התוצאה
אז במשך אלפים שנות תורה כל גדול"י שחזרו בלי לחפש
ויגעו בתורה ע"י חזרה בלי שום שיטות חדשות
לדעתה הם סובבו בורג עם מברג שאינו מתאים?

מדוע רק בדור האחרון -דור קיצורי הדרך מחפשים דבר כזה?
 
יגעו בתורה ע"י חזרה בלי שום שיטות חדשות
מי מר לך שלא היה להם שיטות?
כל אחד ושיטתו,
רק שהיום כל שיטה צריכה לצעוק את עצמה ברחובות,
אבל שיטות חזרה תמיד היו,
כמו גם דרכי הלימוד שהיו שיטות בשביל זה,
ומובא בגמ' כמה דרכים לזה,
(ליגמר והדר ליסבר וכד').
 
אולי אני הקטן אביא לכם עוד דרך לזכור את הלימוד שעוזר לי המון א' שגומרים סוגיא או נושא או אפי' דף גמרא לסכם מה היה פה מה יצא ואז ברגע שנזכרים במסקנות שזה הרבה יותר קל לזכור נזכרים בכל הפרטים האחרים. ב' לזכור תמיד בכל סוגיא בכל דף את המיקום ולשנן אותו היטב כגון למדתם מסכת פסחים ב' ואתם רוצים לזכור את כל הנושא של מאי אור תשננו היטב פסחים ב ושתזכרו במיקום הכל יעלה לכם בהתמדה בהצלחה שטייגען בין הזמנים פורה ומהנה
 
אז במשך אלפים שנות תורה כל גדול"י שחזרו בלי לחפש
מי אמר שלא חיפשו?
ואולי מצאו מלכתחילה.
ויגעו בתורה ע"י חזרה בלי שום שיטות חדשות
עשו אף עשו- קרא תגובתי עד הסוף ותחכים.
חוץ מזה- לא ידעתי ש "עבודה חכמה" היא שיטה חדשה.
.
ובמחילה כבודו טועה- טכניקות ושיטות זיכרון מוזכרים כמה וכמה פעמים בגמרא
למשל עירובין נד:
"אמר רב חסדא: אין תורה נקנית אלא בסימנין"- ויש עוד הרבה דוגמאות לכך.
דרך אגב הרב זרח- אתה יודע איך ידעתי שגמרא זו נמצאת בעירובין דף נד:- ?
אספר לך שאני ממש חלש בזיכרון של דפים או סימנים- וזכרתי זאת בזכות טכניקה של זיכרון!
דבר נוסף- אתה אומר שגדולי ישראל לא עשו שיטות וטכניקות- שוב אוכיח טעותך שגם האחרונים ישנם שעשו כאלו שיטות
על הכרך של ספר שו"ע של היעב"ץ מצאו שעשה סימנים ושיטות לזכור כל סימן בשו"ע על מה הוא נסוב.

(המקור המדויק נמצא בפלאות התורה שמות, תרומה, הע' סב', ואם תרצה אבדוק שם ואכתוב לך מהו בדיוק)
 
אני חושב שכל הדרכים בחזקת סכנה.
ושיטה האמיתית היא, לחזור ולחזור עוד פעם ועוד פעם.
בנוסף, חזרה היא לא לימוד. גם אן צצה שאלה אתה שם אותה בצד וממשיך. במקסימום אפשר לכתוב את זה ואח"כ לעיין אבל בשום אופן לא להפסיק את הרצף. (מפי הגר"מ רוט שליט"א).
והעיקר, לבקש רחמים ממי שהחכמה שלו, להוריד דמעות ותחנונים שיזכה לאוקמי גירסא.
עיקר הקושי בחזרה, הוא "מיגמר בעתיקא קשה מחדתא". ולכן לא להעמיס על הראש יותר מדי.
 
אני חושב שכל הדרכים בחזקת סכנה.
ושיטה האמיתית היא, לחזור ולחזור עוד פעם ועוד פעם.
אני רוצה לשאול אותך הרב רבי
האם אתה אומר את זה אחר שאתה עושה כן ואתה זוכר לכה"פ את רוב לימודך מכח חזרות, או כזה מימרא יפה שהעיקר לחזור....
 
אני רוצה לשאול אותך הרב רבי
האם אתה אומר את זה אחר שאתה עושה כן ואתה זוכר לכה"פ את רוב לימודך מכח חזרות, או כזה מימרא יפה שהעיקר לחזור....
אני משתדל לחזור כמה שאפשר.
את עצם הלימוד אני מפרק לחלקים כך שיוצא לי שכל דבר נלמד בפעם הראשונה לפני החזרה כבר כמה פעמים.
ושצריך לחזור נטו.
אני לומד בטכניקות שונות כל פעם. לומד רק שו"ע בלי נו"כ רק ב"י זה עם זה. אני משתדל לגוון ככל שניתן כדי לא להשתעמם.
מה שהתכוונתי, שכל אחד ישתדל ככל יכולתו ללמוד ולחזור בדרכים שלו וה' יאיר לו באורו הגדול אמן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ידועה השאלה על דברי חז"ל בקידושין שכר מצוה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה